چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟


چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

زمان زیادی تا کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل باقی نمانده است. چه انتظاری از این رویداد داریم و غول آمریکایی از چه محصولاتی در‌ آن رونمایی می‌کند؟هر سال، انتظارها نسبت به آنچه که اپل در کنفرانس پاییزی خودش رونمایی می‌کند، بیشتر و بیشتر می‌شود. اما از...

زمان زیادی تا کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل باقی نمانده است. چه انتظاری از این رویداد داریم و غول آمریکایی از چه محصولاتی در‌ آن رونمایی می‌کند؟

هر سال، انتظارها نسبت به آنچه که اپل در کنفرانس پاییزی خودش رونمایی می‌کند، بیشتر و بیشتر می‌شود. اما از کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل چه انتظاری باید داشت؟

مثل همیشه اپل در رویداد پاییزی خودش از محصولات جدیدی رونمایی خواهد کرد. از آنجا که پاییز فصل سودآوری برای اپل است، تلاش می‌کند تا جای ممکن از محصولات بیشتری در این کنفرانس پرده برداری کند و معمولاً مهم‌ترین محصولات این کمپانی، گوشی‌های آیفون نیز در پاییز هر سال معرفی می‌شوند. اما در حالی که تمرکز اصلی این رویداد روی آیفون‌ها است، اما اپل محصولات و خدمات دیگری را هم در این کنفرانس رونمایی خواهد کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

رویداد اپل چه زمانی برگزار می‌شود؟

اپل هر ساله در پاییز یک کنفرانس خبری ویژه را برگزار می‌کند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون هیچ سالی نبوده که اپل در ماه سپتامبر آن رویدادی برگزار نکند. اما به جز آن، اپل چند سالی می‌شود که به جز سپتامبر در ماه‌های دیگری هم رویدادهایش را برگزار کرده که در این بین سهم اکتبر ۷ رویداد و نوامبر ۱ رویداد بوده است.

از آنجا که رویداد دو سال اخیر ماه اکتبر اپل به خاطر همه‌گیری کروناویروس به صورت یک ویدیوی از پیش ضبط شده دنبال شد، احتمال دارد که اپل امسال دو رویداد فیزیکی را در پاییز پیش رو برگزار کند.

در کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل از گوشی‌های آیفون رونمایی می‌شود، در حالی که دیگر محصولات و خدمات اپل در دیگر رویداد این کمپانی برگزار می‌شوند. به استثنای سال ۲۰۲۰ که اپل در رویداد سپتامبر خودش از اپل واچ و آیپد رونمایی کرد، رویداد اکتبر را به معرفی آیفون‌ها و هوم پاد مینی اختصاص داد و رویداد نوامبر هم متعلق به کامپیوترهای مک بود.

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

اپل معمولاً رویداد ماه سپتامبر خودش را بعد از گذشت دو هفته از آغاز ماه برگزار می‌کند و طی این سال‌ها هر چه که به جلوتر رفتیم، این روز برگزاری به اواسط ماه نزدیک‌تر شد. شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل ضبط ویدیوی مربوط به رویداد سپتامبر پیش روی خودش را از اوایل آگوست آغاز کرده است. بعید است اپل تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس سپتامبر خودش را تا یک هفته پیش از تاریخ رسمی اعلام کند. معمولاً یک هفته مانده به این رویداد دعوتنامه‌های آن برای اصحاب رسانه ارسال می‌شود.

اما در این بین Max Winebach در توییتی فاش کرده که این رویداد ممکن است در تاریخ ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) برگزار شود. البته او در همان توییت توضیح داد که نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی این موضوع را اعلام کند. ولی با توجه به این که پنجم سپتامبر روز جهانی کارگر است و اینکه اپل معمولاً نزدیک به اواسط ماه کنفرانس خودش را برگزار می‌کند، بعید است ششم یا هفتم سپتامبر این کنفرانس را برگزار کند.

منتظر چه محصولاتی در کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ باشیم؟

آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

بزرگ‌ترین داستان هر سال اپل، معرفی آیفون‌های جدید هسند. با این حال داستان سال ۲۰۲۲ آیفون، به جایی تغییرات گسترده خبر از بروزرسانی‌هایی اندک می‌دهد.

انتظار می‌رود اپل آیفون مینی را در این نسل کنار گذاشته و یک مدل دیگر به نام آیفون ۱۴ مکس را جایگزینش کند. بر اساس اسناد و شواهد، نمایشگر دو مدل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهد بود که هم اندازه آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس است. البته مدل ۱۴ مکس به جز نمایشگر، تفاوتی با نسخه اصلی این خانواده ندارد و ارزان قیمت‌تر از مدل‌های پرو است.

بیشتر بخوانید: آیفون 14 مکس با این ویژگی‌ها می‌تواند بهترین گوشی سال 2022 باشد

آنچه که در خارج از پوسته این آیفون ها تغییر می‌کند، می‌تواند برآمدگی دوربین باشد که کوچک‌تر خواهد شد.

در زیر قاب، مدل‌های غیر پرو خانواده iPhone 14 به جای چیپست A16، از چیپست قدیمی‌تر A15 با کمی تغییر و ارتقا قدرت خواهند گرفت. به نقل از مینگ چی کو (تحلیلگر حوزه موبایل)، رم استاندارد آیفون‌های اپل نیز امسال از ۴ گیگ به ۶ گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شایعه در شهر: خانواده آیفون ۱۴ همگی با ۶ گیگ رم عرضه می‌شوند

از دیگر تفاوت‌های سری غیر پرو با پرو می‌توان به فقدان ProMotion، حضور ناچ در بالای صفحه، پورت لایتنینگ و همان سیستم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. البته همه‌ی این‌ها همچنان بهبودیافته‌تر از نسل فعلی خواهند شد.

به طور مثال اپل Center Stage را به مکالمات ویدیویی با آیفون‌ها اضافه می‌کند که کاربر را همیشه در مرکز صفحه نشان می‌دهد. حالت عکاسی ماکرو نیز از آیفون ۱۳ پرو به گوشی‌های نسل جدید آیفون به ارث خواهد رسید.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی این گوشی‌ها می‌تواند مربوط به قیمت آن‌ها باشد. در ماه جولای گزارشی منتشر شد که تغییرات در زنجیره تأمین قطعات اپل می‌تواند منجر به افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری آیفون‌های اپل برای مصرف‌کنندگان باشد.

بنابراین در کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل، بیشتر توجه‌ها به تغییرات مدل‌های پرو آیفون ۱۴ خواهد بود نه نسخه استاندارد آن.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

مدل‌های پرو آیفون هر ساله بیشترین تغییرات را خواهند داشت و این در مورد سال ۲۰۲۲ هم صدق می‌کند. بار دیگر امسال هم این خانواده در دو مدل آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس عرضه خواهند شد که اولی نمایشگر ۶.۱ اینچی و دومی ۶.۷ اینچی دارد. ظاهراًُ اندازه و ظاهر این دو گوشی شبیه محصولات دو سال اخیر اپل است.

اولین تغییر قابل توجه آن نسبت به آیفون ۱۳، نمایشگر آن‌ها است که ظاهراً اپل می‌خواهد از قابلیت AoD (نمایشگر همیشه روشن) در آن‌ها استفاده کند. به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانند بدون نیاز به روشن کردن صفحه گوشی اطلاعات مفیدی مثل ساعت و تاریخ را دیده و از نوتیفیکیشن‌ها مطلع شوند. این به کمتر روشن و خاموش کردن نمایشگر گوشی کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش شارژدهی باتری گوشی می‌شود.

تغییر دیگر این نمایشگر در قسمت بالایی آن دیده می‌شود. جایی که اپل قصد دارد بریدگی بزرگ موسوم به ناچ را برداشته و با دو حفره کنار هم شبیه به علامت سوال برای گنجاندن دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره استفاده کند. این تغییر باعث می‌شود فضای کمتری از نمایشگر اشغال و بلااستفاده شود. پیش از این، دوربین TrueDepth فضای نسبتاً زیادی از بالای نمایشگر آیفون‌ها را اشغال می‌کرد و از زمان عرضه آیفون X به بعد، تغییری نکرده بود. فقط کمی ضخامت آن در مدل‌های سری آیفون ۱۳ کمتر شده بود.

دوربین‌های این دو آیفون با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی واید، پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهند کرد. این تغییر می‌تواند به توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 8K و خلق تصاویر خام ۱۲ مگاپیکسلی با استفاده از فرآیندی به نام «پیکسل باینینگ» (یا ادغام پیکسل‌ها در هم) منجر شود.

بیشتر بخوانید: دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو بهترین ویژگی دوربین گلکسی اس 22 اولترا را ندارد؛ اما چرا؟

بر اساس شایعات، چیپست A16 فقط برای مدل‌های پرو رزرو شده است، در حالی که چیپست A15 زیر قاب مدل‌های غیر پرو نیز به همراه یک رم بزرگ‌تر ۶ گیگابایتی، عملکرد بهتری خواهد داشت.

ممکن است افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری مدل‌های غیر پرو، در مدل‌های پرو نیز اعمال شود. با این حال اپل نمی‌خواهد بازار را با شروع قیمت ۱،۰۹۹ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس، شوکه کند.

اپل واچ سری ۸

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

یکی از محصولات جذابی که قرار است در کنار آیفون‌های جدید معرفی شود،‌ اپل واچ سری ۸ خواهد بود. نسل جدید ساعت هوشمند اپل قرار است در سه نسخه پرو، استاندارد و SE ارائه شود. نسخه استاندارد آن تفاوت زیادی در طراحی نداشته و از بسیاری جهات شبیه اپل واچ سری ۷ است. این شامل بدنه آلومینیومی و فولادی و عرضه در دو نسخه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری می‌شود.

با این حال صحبت از سایز سوم در میان است که می‌تواند نمایشگر بزرگ‌تری را در یک اپل واچ ۴۷ میلی‌متری ارائه کند. این نسخه ظاهراً با نام «پرو» عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این نسخه پرو نسبت به نسخه استاندارد مقاومت بالاتری دارد و با توجه به پوشش مقاوم‌تر بدنه که احتمالاً تیتانیومی خالص است، بیشتر در امور ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بدیهی است که چنین ویژگی‌هایی هزینه بیشتری را هم روی دست کاربر می‌گذارد. حتی در گزارشی ادعا شده که قیمت این نسخه می‌تواند حدود ۹۰۰ دلار باشد.

بیشتر بخوانید: جزئیات تازه‌ای از اپل واچ سری ۸ منتشر شد؛ رنگ و جنس جدید

در داخل بدنه نسخه‌های استاندارد و پرو، اپل برای نخستین بار از یک دماسنج بدن استفاده کرده است. و در حالی که این ساعت از چیپست S8 قدرت خواهد گرفت، اما تفاوت زیادی در سرعت آن نسبت به S7 نسل کنونی نیست.

آیپد و آیپد پرو

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

معمولاً آیپد در رویداد سپتامبر اپل ظاهر می‌شود و با توجه به برنامه‌های اپل، در همین ماه یا یک ماه بعد به بازار عرضه می‌شود. نسل ۱۰ آیپد اپل از طراحی جدیدی برخوردار خواهد بود و آنطور که رندرهای آن نشان می‌دهند به لبه‌هایی مسطح (مثل آیفون ۱۳) و یک پورت USB تایپ C مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید در مورد آیپد نسل ۱۰ اپل بدانید

به جز ظاهر شبیه به آیپد پرو باید به پشتیبانی آیپد نسل ۱۰ از قلم Apple Pencil 2 هم باید اشاره کرد. حاشیه‌های نمایشگر این تبلت باریک‌تر خواهد شد و یک ماژول دوربین جدید روی قاب پشتی آن نقش می‌بندد؛ با این حال یک سال دیگر تاچ آیدی و دکمه هوم فیزیکی در پایین نمایشگر این تبلت حضور خواهند داشت. در زیر قاب آن هم شاهد حضور چیپست A14 (تراشه قدرت‌بخش آیفون ۱۲) با پشتیبانی از شبکه 5G، بلوتوث ۵.۰ و وای فای ۶ هستیم.

اما اپل در کنار معرفی آیپد پایین رده، از تغییراتی روی آیپد پرو نیز رونمایی خواهد کرد. برای شروع می‌توان به تغییر چیپست آن و استفاده از M2 اشاره کرد که قدرت پردازشی بیشتری داشته و امکانات فیلمبرداری پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

از دیگر ابعاد این بروزرسانی می‌توان به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با فناوری MagSafe، تغییر سیستم دوربین و فناوری نمایشگر بک لایت moiled برای مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو اشاره کرد. تغییراتی در کانکتور هوشمند این تبلت نیز ایجاد خواهد شد و آن طراحی چهار پین را در بر می‌گیرد.

ایپادز پرو ۲ و ایرپادز مکس

چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟چه انتظاری از کنفرانس سپتامبر 2022 اپل داریم؟

حالا که سومی نسل ایرپادز عرضه شده، حالا وقت آن رسیده که نسل جدید ایرپادز پرو هم رونمایی شود. حتی شایعات هم به همین موضوع اشاره دارند. ماه مه گذشته، گزارشی منتشر شده که خبر از رونمایی یک محصول صوتی شخصی اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و احتمالاً در کنفرانس پاییزی این شرکت می‌داد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: شایعات درباره ایرپادز پرو 2 و هر آنچه درباره این هدفون بی سیم اپل می‌دانیم

از تغییرات مورد انتظار برای این مدل می‌توان به طراحی بدون ساقه این ایرباد اشاره کرد که از نظر ظاهری آن را کاملاً با نسل فعلی متفاوت می‌کند. شایعات قدیمی‌تر هم به اضافه شدن امکانات ردیابی تناسب اندام اشاره داشتند، اما در گزارش‌های بعدی با تردید در مورد آن‌ها صحبت شد. شایعات همچنین از حضور یک میکروفون روی کیس شارژ، یک حالت شبیه به سمعک و یک بلندگو روی کیس برای پیدا کردن از طریق برنامه Find My خبر می‌دهند.

در آن سو تغییرات هدفون بی سیم ایرپادز مکس چشمگیر نخواهد بود. بیشتر این تغییر مربوط به رنگ‌بندی آن می‌شود و برای تغییرات بیشتر باید منتظر بمانید.

این همه چیز نیست

اپل محصولات مختلفی را در پاییز رونمایی می‌کند که برخی از آن‌ها در این فهرست نیستند. ما در اینجا فقط به محصولاتی پرداختیم که در کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۲ اپل معرفی می‌شوند. کامپیوترهای مک جدیدی از جمله یک مک مینی جدید و مدل‌های M2 مک بوک پرو نیز عرضه خواهند شد، ولی نه در ماه سپتامبر بلکه قرار است در ماه اکتبر رونمایی شوند.

یکی دیگر از محصولاتی که مدت‌هاست شایعاتی در مورد آن شنیده می‌شود، هدست واقعیت ترکیبی اپل است که غول آمریکایی آن را در رویداد ویژه جداگانه‌ای رونمایی خواهد کرد. البته بر اساس بخری گزارش‌ها، ممکن است رونمایی از این هدست تا سال ۲۰۲۳ اتفاق نیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد