کلاهبرداری 38 هزار دلاری یک زوج


کلاهبرداری 38 هزار دلاری یک زوج

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری یک زوج خبر داد که ۳۸ هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش مشرق، سردار عبدالله حسنی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر آشنایی با یک زوج در فضای مجازی که در زمینه معاملات رمزارز فعالیت داشتند، موضوع در دستور کار قرار گفت.

حسنی ادامه داد: شاکی به واسطه اعتماد به زوج کلاهبردار، مبلغ ۳۸ هزار دلار برای سرمایه گذاری در اختیار این زوج قرار داده بود.

وی با بیان اینکه شاکی پس از مدت کوتاهی متوجه شد کل پول از کیف الکترونیک وی خارج شده و برابر اعلام متهمان، طی ضرر در معاملات، تمامی پول از دست رفته است، ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پیگیری آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

حسنی اضافه کرد: با توجه به مستندات ارائه شده از سوی شاکی و بررسی فنی و تخصصی به وسیله کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد مبلغ مورد ادعای شاکی پس از خروج از کیف پول الکترونیک وی به یک کیف پول دیگر منتقل شده است.

حسنی اظهار داشت: پس از بررسی نهایی پلیس مشخص شد کیف پول مقصد به نام یکی از متهمان اصلی پرونده است و زوج کلاهبردار با هماهنگی مقام قضائی، به پلیس فتا احضار شدند.

وی استان سمنان تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر دریافت پول از شاکی شدند، ولی در ادامه با مشاهده ادله غیرقابل انکار کارشناسان پلیس فتا به کلاهبرداری اعتراف کردند و پرونده به دادسرا ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از شهروندان خواست از اعتماد بی جا به اشخاص ناشناس در فضای مجازی خودداری کنند و در حوزه ای سرمایه گذاری کنند که نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟