«پویش در مدار حبیب»؛ فراخوان موکب‌های سیار دانشجویی در اربعین حسینی


«پویش در مدار حبیب»؛ فراخوان موکب‌های سیار دانشجویی در اربعین حسینی

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اجرای پویش خدمت رسانی "در مدار حبیب" و فراخوان ثبت نام موکب‌های سیار دانشجویی مقارن با ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فراخوان ثبت نام موکب‌های سیار دانشجویی جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی در قالب پویش «در مدار حبیب»، اعلام شد. محورهای خدمت در این موکب‌ها سلامت و درمان، امور فنی و فعالیت فرهنگی است. مهلت ثبت نام در این پویش تا 25 مرداد ماه خواهد بود.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با حضور دانشجویان جهادگر در ایام اربعین حسینی بیان داشت: حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر ارائه خدمات به زائرین فرصتی است جهت ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت‌ها؛ لذا با محوریت این مفهوم، پویش در مدار حبیب جهت اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران طراحی شده است.

وی در این رابطه گفت: در این پویش دقت شده است تا با در نظر داشتن توانمندی‌ها و انگیزه جهادگران، از طریق کوچک کردن واحدهای فعالیت زمینه جهت اجرا توسط عموم جهادگران و پیوستن مردم به ایشان و همچنین جریان سازی فرهنگ خدمت‌رسانی در بستر اربعین فراهم شود.

غلامزاده با اشاره به تجارب خدمت رسانی جهادگران در ایام اربعین گفت: نقش آفرینی دانشجویان در حوزه اربعین در سال‌های اخیر اشکال مختلفی به خود گرفته است؛ از برپایی موکب و ارائه خدمات اسکان به زائرین تا ارائه خدمات پزشکی، با وجود علاقه عموم دانشجویان به مشارکت در این حوزه، به دلیل محدودیت‌های موجود عملا امکان حضور و فعالیت تعداد زیادی از ایشان در این فعالیت‌ها امکان پذیر نبود و دانشجویان از نیروهایی که می‌توانستند تجربه خدمت‌رسانی در بستر اربعین را داشته باشند به افراد خدمت گیرنده تبدیل می‌شدند.

وی در تشریح پویش در مدار حبیب گفت: در این پویش محدودیت مواکب و نیروهای مورد نیاز ایشان برای نقش آفرینی دانشجویان وجود ندارد و به تعداد دانشجویان شرکت کننده در زیارت اربعین و مشارکت کنندگان در این طرح می‌تواند گسترش یابد. در این طرح هر یک از دانشجویان علاوه بر وسایل شخصی خود، با همراه داشتن یک بسته شامل ابزارها و تجهیزات مورد نیاز به ارائه خدمت و رفع نیازها و مشکلات سایر زائرین کمک می‌کند. هر یک از مشارکت کنندگان در طرح علاوه بر خدمت‌رسانی زائران و خادمان، نسبت به اشاعه گفتمان جهادی از طریق توزیع اقلام فرهنگی و گفتگو با افراد اقدام خواهند کرد.

غلامزاده در پایان افزود: از اهداف این پویش می‌توان به ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل بیت علیهم السلام، ارائه خدمت­ اجتماعی مادی و معنوی به زائرین اربعین و فرهنگ سازی عمومی آن و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت رسانی به زائرین اربعین اشاره کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403