مشکلات خانواده را پایان دهید


مشکلات خانواده را پایان دهید خانواده درمانی به بهبود روابط با همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک زیادی می کند. این مشکلات خانوادگی ممکن است شامل دعوای میان زوجین، مشکلات تربیتی، مشکلات مالی، جنسی و موارد دیگر...




مشکلات خانواده را پایان دهید

مشکلات خانواده را پایان دهید

خانواده درمانی به بهبود روابط با همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک زیادی می کند. این مشکلات خانوادگی ممکن است شامل دعوای میان زوجین، مشکلات تربیتی، مشکلات مالی، جنسی و موارد دیگر باشد. درمان های زیادی در خانواده درمانی استفاده می شود که شامل موارد زیر می باشد:

درمان ساختاری.

درمان استراتژیک.

درمان سیستمیک.

روایت درمانی.

درمان ارتباطی.

آموزش روانی.

مشاوره درمانی.

گروه درمانی.

مشکلاتی که برای درمان، نیاز به خانواده درمانی دارد شامل موارد زیر می باشد:

عدم تعادل میان کار و زندگی مشترک

عدم توانایی در تقسیم کارهای خانه که باعث درگیری زوجین می شود.

اختلاف در مورد روش تربیتی.

زوجین یا اعضای خانواده توانایی برقرار ارتباط با یکدیگر را ندارند و همین باعث می شود که صحبت های آن ها اغلب به دعوا و درگیری ختم شود.

خیانت

مشکلات جنسی و زناشویی

احترام در خانواده

یکی از اصول مهم باعث ایجاد یک رابطه سالم و موفق میان زن و شوهر و فرزندانشان می شود احترام می باشد. احترام در خانواده باعث می شود که زوجین بتوانند رابطه موفقی را شکل دهند و به فرزندان خود نیز بیاموزند که چگونه باید رفتار کنند.

چرا احترام گذاشتن مهم می باشد؟

احترام به این معنی است که شما همسر خود را لایق احترام و ارزشمند می دانید و این کار باعث می شود تا همسرتان نیز در مورد شما همین رفتار را نشان دهد. احترام گذاشتن به یکدیگر به مرور باعث افزایش اعتماد به نفس اعضای خانواده می شود. معمولاً عواملی مثل تحصیلات ، جایگاه اجتماعی ،شخصیت سزاوار احترام است . در بعضی از فرهنگ ها هرچه سن افرادبیشتر میشود احترام به آنها بیشتر می شود . البته احترام در رابطه امری دو طرفه می باشد و زوجین هردو باید آن را رعایت کنند تا زندگی موفقی داشته باشند.

حل درگیری و نزاع در خانواده

گاهی اوقات مشکلات متفاوت، عدم تعاد در مسئولیت ها، خیانت و موارد دیگر باعث ایجاد درگیری و نزاع میان زوجین می شود. برای حل مشکل بهتراست که از مشاور کمک بگیرید تا به طور اساسی مشکلات شما را ریشه یابی کند. موارد زیر نیز جزو راه هایی هستند که می توانند به شما در این راه کمک کنند.

علل شایع نزاع و درگیری

بسیاری از خانواده ها پس از ایجاد مشکل احساس می کنند که دیگر راه فراری ندارند، مشکلات زیر از این دسته مسائل می باشند که باعث می شوند زوجین در زندگی مشترک احساس ناراحتی داشته باشند:

تولد فرزند جدید

رفتن کودک به مدرسه

مشکلات ارتباطی میان زوجین

خیانت یک یا هردو زوجین

ناتوانی زوجین در تقسیم کار

مشکلات تربیتی

جدایی یا طلاق

مهاجرت

در خانواده های موفق، قواعد روشن و واضح می باشند.

مشکلات خانواده را پایان دهید

به طور مثال بعضی از خانواده ها قانونی دارند که هنگام شام نباید از تلفن همراه استفاده کرد یا در تعطیلات باید همه کنار یکدیگر باشند. اگر این قواعد مشخص و ثابت نباشد می تواند باعث اختلاف شود و بسیاری از افراد دنبال راه هایی برای دور زدن آن بگردند. فرض کنید یک بار کودک شما به دلیل استفاده از تلفن همراه سر میز شام تنبیه کنید و بار دیگر به او چیزی نگویید به کودکتان نشان می دهید که قانون مشخصی ندارید. این کار باعث می شود فرد نتواند به درک درستی از ارزش های خود و خانواده برسد.

گفتمان مثبت

یکی از عوامل موفقیت در زندگی مشترک گفتمان و مهارت گفت و گو می باشد. تاکنون خانواده ای را دیده اید که فقط برای شام و ناهار دور هم جمع شوند و دلیلی برای خوشحالی ندارد و احساس می شود که خانواده راه خود را در جهت شکوفایی از دست داده است و نمی تواند پیشرفت لازم را داشته باشد. با مهارت های گفت و گو خانواده ها می توانند فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده و در کنار یکدیگر تجربه های خوبی را داشته باشند.

هنر گوش دادن

اگر اعضای خانواده به جای درک صحبت های یکدیگر به دنبال این باشند که تنها پاسخ دهند و دیگران را مقصر جلوه دهند، محیط خانه بسیار تنش زا و خسته کننده می شود. بنابراین به شما توصیه می شود که هنر گوش دادن را بیاموزید که شامل موارد زیر می شود:

آرامش خود را حفظ کنید، برای این کار ابتدا سعی کنید نفس های عمیقی بکشید یا از یک تا ده و برعکس بشمارید.

سعی کنید به جای احساسی بودن با منطق خود فکر کنید.

به طرف مقابل اجازه دهید صحبت خود را تمام کند.

به حرف های آن ها گوش دهید و به جای آن که به دنبال پاسخ بگردید معنی حرف آن ها را درک کنید.

در مورد احساسی که دارید صادقانه صحبت کنید، اغراق و بزرگ نشان دادن بیش از اندازه موضوعات به حل مسئله کمکی نمی کند.

در برابر خواسته های معقول دیگران مقاومت نکنید و به خاطر داشته باشید که شما هم در رابطه مسئولیت هایی دارید.

چگونه وقت بیشتری با خانواده سپری کنیم؟

با هم شام بخورید

با هم تعمیرات خانه را به عهده بگیرید.

بعد از شام با خانواده قدم بزنید.

برای اعضای خانه پیام بگذارید.

با هم مطالعه کنید.

به دنبال فرزندان در مدرسه یا کلاس های مختلف بروید

از خاطرات خانوادگی و گذشته ها بگویید.

با نوجوانان در تعامل بیشتری قرار بگیرید.

در کارهای خیر شرکت کنید.

از تکنولوژی استفاده کنید.

دوستان فرزند خود را بشناسید و شماره آن ها را برای مواقع ضروری داشته باشید.

رویدادهای خانوادگی را جشن بگیرید.

باهم صبحانه میل کنید

با خویشاوندان معاشرت کنید

رویدادهای هیجان انگیزی را در برنامه خود قرار دهید.

کی باید به مشاور خانواده مراجعه کرد؟

عدم وجود مهارت های لازم میان اعضای خانواده باعث می شود که مشکلات کوچک به مرور بزرگ تر شوند و باعث افزایش نارضایتی میان اعضای گردند. بنابراین اگر با مشکلی برخورد کرده اید که احساس می کنید رابطه شما را خراب کرده یا باعث سردی اعضای خانواده شده است باید به مشاور مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که با مراجعه به مشاور می توانید از حوادث و نگرانی های بزرگ تر پیشگیری کنید. سایت مشاوره روانشناسی مشاورانه در زمینه های تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده در زمینه دعوای زناشویی، خیانت، طلاق، مشاوره جنسی و آموزش های پیش از ازدواج، دوره نامزدی و عقد و اولین رابطه جنسی، اختلال روانی و بیماری هایی همچون افسردگی، اضطراب، سایکو، وسواس، مشاوره ازدواج در دروه پیش از ازدواج و مشاوره روانشناسی با استفاده از تست روانشناسی روایی شده به صورت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین خدمات تخصصی را ارائه می دهد. شماره تماس ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ جهت رزرو وقت و مشاوره حضوری ، تلفنی می باشد.

این مطلب در تاریخ یکشنبه 23 مرداد 1401منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
مشکلات خانواده را پایان دهید مشکلات خانواده را پایان دهید مشکلات خانواده را پایان دهید
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5





نظر شما در مورد مطلب مشکلات خانواده را پایان دهید چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد