وضعیت قرمز کرونا در قزوین /تشکیل جلسه ستاد کرونا در استانداری + جزئیات


وضعیت قرمز کرونا در قزوین /تشکیل جلسه ستاد کرونا در استانداری + جزئیات

رکنا: معاون درمان علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع موج هفتم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، شهرستان قزوین از نظر رنگ بندی کرونا قرمز شد.

به گزارش رکنا ازقزوین، جلسه ستاد کرونای استان به ریاست ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

جلال رحمانی در این جلسه اظهارداشت: با تغییر رنگ بندی وضعیت شهرهای استان لازم است رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و سایر مسائل بهداشتی جدی گرفته شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر قزوین در شرایط قرمز، البرز در وضعیت زرد و سایر شهرستانهای استان از جمله بویین زهرا، تاکستان، آوج و آبیک در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون درمان علوم پزشکی استان قزوین گفت: میزان بستری های کرونا در استان ۱۷۵ بیمار بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر جدید در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

هم اکنون ۳۴ بیمار در بخش ویژه بستری بوده و متاسفانه ۱۶ بیمار با حال بد به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند و پنج نفر در انتظار تخت ای سی یو می باشند.

این مسوول گفت: در شبانه روز گذشته ۲ تن از بیماران کرونایی در قزوین جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: متاسفانه میزان فوتی های استان قزوین در حال افزایش است و از اول تیرماه ۳۰ نفر و ماه قبل یک نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند.

وی بیان کرد: بیش از 285 هزار و 938 نفر به صورت سرپایی تست شدند که 91 هزار و 883 نفر با تست مثبت و مابقی منفی شناخته شدند.

رحمانی گفت: همچنین تست های بستری 37 هزار و 233 نفر بوده که 17 هزار و 615 نفر تست مثبت و 19 هزار و 618 نفر تست منفی داشتند.

ابتلای 46 بیمار جدید طی بیست و چهارساعت گذشته

وضعیت قرمز کرونا در قزوین /تشکیل جلسه ستاد کرونا در استانداری + جزئیات

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت، در بیست و چهارساعت گذشته با ابتلای 46 بیمار جدید به کرونا تعداد افراد بستری در بیمارستانها به 172 نفر رسید.
سهیل سلطانی در این جلسه موارد قطعی ابتلا به کرونا در این مدت 52 نفر و بیماران بدحال نیز 17 نفر گزارش شده است.

سلطانی تصریح کرد، خوشبختانه درشبانه روز گذشته هیچ بیماری بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین یادآورشد، با تلاش کادر درمانی 42 نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت، از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از 52 هزار و 900 نفر بر اثر کرونا در بیمارستانها بستری شدند و تعداد فوتی ها نیز 2 هزار و 919 نفر بوده است.

سلطانی اظهارداشت، موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 145 هزار و 45 نفر و موارد محتمل و مکوک نیز 26 هزار و 179 نفر بوده است.

وی بیان کرد، همچنین تاکنون 43 هزار و 388 نفر پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شده اند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت، تاکنون 90.8 درصد جمعیت بالای 18 سال استان در نوبیت اول، 83.54 درصد در نوبت دوم و 47.36 درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

سلطانی افزود، همچنین 37.72 درصد گروه سنی 5 تا 18 سال نوبت اول واکسن و 29.40 درصد این گروه نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

لیلا بیگدلی/ قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)