ولایت و امامت تنها راهی است که انسان را به خدا می رساند


ولایت و امامت تنها راهی است که انسان را به خدا می رساند

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: ولایت شاخص دینداری است چرا که جهت را نشان می دهد، ولایت و امامت تنها راهی است که انسان را به خدا می رساند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در هشتمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در مجتمع امام رضا (ع) منطقه 22 برگزار شد، گفت: حفظ دین و اخلاق در گروی دو پیوند مهم است که اگر این پیوند سست شود، طبیعی است که دین در جامعه نخواهد بود.

خطیب دینی افزود: خداوند می فرماید در معیت صادقین قرار بگیرید و این خطاب به عموم مردم است و صادقین خصوصیت دارد اما خطاب به عموم مردم است و منظور از صادقین امام علی (ع) و امامان بعد از ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: امامت یک راه در کنار ده ها راه نیست که انسان را به خدا برساند بلکه ولایت و امامت تنها راهی است که انسان را به خدا می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: شیطان می خواست بدون این تنها راه به خدا برسد، رجم می شد، سجده خضوع در برابر انسان به جای نیاورد و گفت من بیشترین عبادت را برای تو انجام می دهد و خداوند فرمود من احتیاجی به عبادت تو ندارم، من می خواهم بندگی مرا را انجام دهی از راهی که می گویم و آن خضوع در برابر انسان کامل است. که شیطان نپذیرفت و رجم شد و تمام عباداتش هدر رفت.

وی افزود: جز راه امامت هچ راهی نیست، چون امام آن کسی است که تمام استعدادهای انسانی در او به فعلیت رسیده و تمام اسماء الهی در او ظهور کرده و رشد پیدا کرده است.

خطیب دینی با اشاره به آیه تطهیر، گفت: در این آیه خداوند فرموده است فقط و فقط خدا اراده کرده پلیدی را از شما اهل بیت بردارد و شما اهل بیت را از هرگونه آلودگی پاک کند، از شرک و صفات زشت. این همان آیه ای است که دلالت بر عصمت و معصومیت اهل بیت (ع) دارد. خداوند 14 نفر را در عالم وجود پاک کرده و بقیه را باید آنها پاک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: اعمالی نظیر نماز، روزه، حج، زکات و خمس، روح انسان را قوی می کند اما به انسان جهت نمی دهد آنکه جهت می دهد و انسان را به سمت خدا می برد، امامت است.

وی ادامه داد: تمام اعمال صالح چه مستحب چه واجب یک نوع پا روی نفس گذاشتن، یک نوع ریاضت و خلاف غریضه و نفس کار کردن است و روح را قوی می کند اما به تو جهت نمی دهد. بستگی دارد امامت چه کسی باشد؟ اگر امامت حق باشد، تو را به سمت خدا هدایت کند و زیر پرچم خدا دین داری کنی، تو را به سمت خدا هدایت می کند اگر به سمت پرچم امام جور، باطل و شیطان دینداری کنی، روح قوی می شود اما به نفع شیطان مانند خوارج.

خطیب دینی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که انسان ها را همراه با امام شان در روز قیامت فرا می خواند، گفت: هر قرآن خواندنی آدم را رشد نمی دهد، قرآن خواندن زیر پرچم ولی الله آدم را رشد می دهد.

وی تصریح کرد: شاخص دینداری پیروی از ولایت حق و امامت است. شاخص دینداری این است که ولایت حق و جلودار کیست. کسی که شیعه است اعمال و نماز و روزه و واجبات و مستحبات را هر چقدر بتواند انجام می دهد و گناهان و محرمات را تا می تواند ترک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه ولایت شاخص دینداری است چراکه جهت را نشان می دهد، گفت: خداوند افرادی را که با خدا قهر نبودند و دشمن نبودند بلکه غفلت داشتند به راه درست رهنمون می کند.

وی با اشاره به زندگی طیب گفت: طیب با همه لاتی گری دو خصلت داشت؛ در ایام سوگواری محرم برای امام حسین (ع) اقامه عزا می کرد و مردانگی و جوانمردی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: طیب روزی از محلی عبور می کرده پیرمرد سیدی را می بیند که کنار اسباب و وسایل خانه اش در کوچه نشسته است، علت را که جویا می شود، پیرمرد می گوید صاحبخانه وسایلش را بیرون ریخته. طیب وسایل پیرمرد را به یک خانه نوساز منتقل می کند و سند خانه را هم به نام وی می زند. رو به پیرمرد سید می گوید این خانه را برای خودم ساخته بودم و حتی یک روز هم در آن زندگی نکرده بودم، به مادرت حضرت فاطمه (س) بگو در ازای آن، خانه ای در بهشت به من بدهد.

خطیب دینی با اشاره به دستگیری طیب در راهپیمایی 15خراد 42 گفت: 15 خرداد 42 و پس از فرمان امام (ره) به هواداری از ایشان دسته راه می اندازد. طیب دستگیر می شود و پس از شکنجه به وی می گویند مال این حرف ها نیستی که پشت سر مرجع تقلید راه بیفتی. به وی پیشنهاد پول و ثروت و امکانات می کنند تا بگوید که از امام پول گرفته تا این راهپیمایی را راه بیندازد که طیب در پاسخ به ماموران می گوید مرا با پسر فاطمه (س) درنیاندازید. من پول نگرفته ام. که پس از آن حکم اعدامش صادر می شود.

وی افزود: طیب در دیدار با برادرش طاهر؛ می گوید که پیام مرا به امام برسان و بگو که من به شما خیانت نکردم. پرونده ام سیاه است و پیش خدا آبرویی ندارم، می خواهند اعدامم کنند و از امام می خواهد که وی را شفاعت کند.
وقتی طاهر پیام طیب را به امام می رساند، امام به گریه افتاد و فرمود یک جوری سلام مرا به طیب برسانید. امام فرمود: طیب کارش درست است به شفاعت من نیاز ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: طیب کسی است که ولایت دارد و خدا دستش را می گیرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه