لزوم استفاده از قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای شناخت اسلام واقعی


 لزوم استفاده از قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای شناخت اسلام واقعی

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: قرآن حکم قانون اساسی در اسلام را دارد و شرح و تفسیر این اسلام کار عباسی، سقیفیه داعش و غیره نیست بلکه توضیح قرآن کار اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه همدانیها برگزار شد، اظهار کرد: به طور قطع محبت و مهرورزی وجود پروردگار عالم به همه بندگانش اعم از زن و مرد به صورت خطاب حضوری یا خطاب غیرغایبانه است.

وی افزود: خداوند برای تمام انسان‌ها بر روی زمین دین و راهنمایی فرستاده است. در واقع هر فردی از دین پروردگار عالم پیروی کند از او ترس، اندوه. غصه گرفته می شود و در امنیت کامل زندگی خواهد کرد. متاسفانه در کل جهان اینگونه نیست.

این استاد اخلاق با استناد به آیاتی از قرآن کریم درباره ظهور امام زمان (عج) ادامه داد: در حالیکه که انسانها خودشان جهان را پر از ترس کرده اند پروردگار بعد از این ترس با دست ولی اعظم امنیت کامل را برای آنها ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام انصاریان افزود: در حقیقت ارایه این هدایت، دین اسلام، صراط مستقیم از زمانی شروع شده که آدم با همسرش در دنیا زندگی کردند، این جریان هدایت، دین و اسلام تا زمان دمیدن صور که پرونده تکلیف و مسولیت بسته شود، ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر استفاده از دو منبع قرآن کریم و اهل بیت (ع) برای شناخت اسلام پروردگار، عنوان کرد: دین اسلام همان اسلام خداوند متعال هست که به صورت تکوینی در کل جهان حاکم است و به صورت تشریحی برای انسانها آمده است. این اسلام حقیقی و واقعی هست. اما اسلام اختراعی و زمینی اولین بار در سقیفیه اختراع شد.

وی ابراز کرد: اسلام اختراعی بعد از سقیفیه سیر تاریخی آن از بنی امیه، بنی عباس، سلجوقیان تا به عثمانی رسید. در حقیقت اسلام واقعی مسلما تعداد نفراتش در سیر تاریخ اندک بوده است. امام رضا (ع) می فرمایند؛ بعد از رحلت پیامبر فقط ١٢ نفر مانند سلمان فارسی، عمار، مقداد و غیره که معتقد به اسلام واقعی بودند که بعدا مالک اشتر ، عمربن خضایی و غیره اضافه شدند.

حجت الاسلام انصاریان اظهار کرد: نهایتا اوج جمعیت وابسته به اسلام الهی ٧٢ نفر بودند که در روز عاشورا به شهادت رسیدند زیرا می خواستند جلوی رشد این جریان را بگیرند. بعد از واقعه عاشورا ٨۴ زن و بچه و فقط یک نفر مرد حضرت زین العابدین (ع) باقی ماند. این امام بزرگوار ۴٠ سال تلاش کرد تا اسلام نازل شده را با تعداد اندک باقی بمانند. اما اوج اسلام واقعی در زمان امام صادق(ع) بود که در کتاب اصول کافی استاد کلینی تعداد متدین به اسلام را ١۶ نفر ذکر کرده است.

این استاد اخلاق ادامه داد: با مسلمان واقعی بودن دین خداوند متعال را باید از غربت نجات داد و در ترک گناهان قویتر شد و نباید تردیدها وسوسه ها در انسان اثر کنند. وی با استناد به سخنان پیغمبر اسلام (ص) ادامه داد: در زمان من اسلام در غربت بود و بعد از من هم اسلام به غربت کشیده می شود. در واقع این دو میلیارد مسلمان اسلام بنی امیه است.

وی افزود منبع اسلام واقعی قرآن و اهل بیت (ع) هستند قرآن حکم قانون اساسی در اسلام را دارد و شرح و تفسیر این اسلام کار عباسی، سقیفیه داعش و غیره نیست بلکه توضیح قرآن کار اهل بیت (ع) است.

این استاد اخلاق با استناد به آیه از سوره بقره درباره اعمال حسنه، اضافه کرد: حسنه دنیا و آخرت امیر مومنان علی (ع) است امام علی در ظرف وجود ١١ امام دیگر جلوه تام دارد و هم‌وزن امیر مومنان علی (ع) هستند ایشان پدر ١١ امام و چراغ اول هستند و فضیلت ایشان در ١١ امام وجود دارد.

وی بیان کرد: ١۴ امام یک حقیقت هستند اما در زمانها و بدنهای مختلف می‌باشند. دین خدا را باید از اهل بیت (ع) و قرآن فرا گرفت. ائمه اطهار (ع) به شیعیان می فرمایند؛ خوش به حال شیعیان زیرا خداوند متعال آنها را به این دو منبع هدایت کرده است.

وی در پایان با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) خاطرنشان کرد: اگر ایمان امیرمومنان علی (ع) را از قلبش در بیاورند و در یک کفه ترازو بگذارند و در کفه دیگر ترازو کل جهان هستی را قرار بدهند ایمان امیر مومنان علی (ع) سنگین تر است. و همین ایمان نیز در قلب امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وجود دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022