دو قطبی سازی رذیلانه ترین رفتار منافقانه است/ احزاب روش صحیفه ملعونه را نداشته باشند


دو قطبی سازی رذیلانه ترین رفتار منافقانه است/ احزاب روش صحیفه ملعونه را نداشته باشند

حجت الاسلام پناهیان گفت: دو قطبی سازی رذیلانه ترین رفتار منافقانه است. نمی خواهیم خلیفه اللهی انسان را به دو قطبی سازی تقلیل دهیم و هدف ما از طرح این مباحث این نیست که دو قطبی سازی را کنار بزنیم بلکه اصلا نباید در جامعه دو قطبی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در هشتمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: روش تربیتی قرآن آن گونه است که گاهی اوقات افق اعلا و چشم انداز بالا را نشان می دهد و گاهی راهی ترسیم می کند که انسان انگیزه پیدا کند به سمت آن اهداف بلند. گاهی هم به حداقل ها تذکر می دهد؛ مثلا نماز تو را از فحشا و منکر نجات می دهد و یا برای جهاد افق عالی را ذکر کرده است و در آیه آخر سوره حج می فرماید جهاد کنید در راه خدا آنچنان که شایسته اوست که فقط ائمه توانسته اند چنین جهادی را انجام دهند.

خطیب دینی افزود: تربیت دینی هم گاهی با نتایج حداقلی و گاهی هم با نتایج بسیار بلند درگیر می شود. وی با بیان اینکه دو قطبی سازی از موانع پیش روی قوی شدن جامعه است، گفت: دو قطبی سازی رذیلانه ترین رفتار منافقانه است. نمی خواهیم خلیفه اللهی انسان را به دو قطبی سازی تقلیل دهیم و هدف ما از طرح این مباحث این نیست که دو قطبی سازی را کنار بزنیم بلکه اصلا نباید در جامعه دو قطبی وجود داشته باشد و این موضوع چون در نماز جمعه، حوزه های علمیه به آن پرداخته شده است و علما و سیاسیون به این مسئله نپرداخته اند، امروز طرح آن به یک موضوع عجیب و غریب تبدیل شده است به طوری که می گویند واقعا رذیلانه ترین رفتار منافقانه دو قطبی سازی است؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه دو قطبی سازی مانع قدرتمند شدن جامعه و مردم است اما هدف نیست، گفت: جهالت بشر در مقابل قیام امام حسین (ع) مانع شد. مسئله اسلام عبدالله بن ابی نیست، موضوع این است که ابی چه مانعی بر سر راه تمدن بزرگ اسلامی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در پاسخ به افرادی که سوال می کنند چرا دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا را یکی می گیرید، گفت: باید گفت چرا نیروهای مستقل را نادیده می گیرید و چرا موجودیت دو قطبی را پذیرفته اید؟ عده ای اسم خود را گذاشته اند اصلاح طلب و اسم بقیه مردم را اصولگرا و می گویند دو جناح در کشور وجود دارد و این دروغ است.

خطیب دینی تاکید کرد: این دو کلمه دروغ است و این نهایت ناجوانمردی است چرا که گسل های سیاسی واقعی نیست و بارها دروغ آن اثبات شده است. در انتخابات مجلس ششم دو گروه مقابل هم ایستادند اما در ادامه مسیر این دو یکی بودند و یا در یکی از دوره های انتخابات ریاست جمهوری جناحی رای آورد در حالی که بدنه دولت هیچ تغییری نکرد.

وی با بیان اینکه دروغ از پایه و اساس فضای سیاسی کشور را گرفته است، خاطرنشان کرد: اصلا دو طرف وجود ندارد بلکه 8- 9 طرف است و برخی اصلا هیچ سمت و جناحی ندارند و این خفقان برای جامعه ما زشت است.

وی ادامه داد: در کشور این گونه نیست که همه به این وضعیت آلوده باشند اما فضای سیاسی جامعه اجازه نمی دهد که این افراد بتوانند کار کنند. شان جامعه این جور مشکلات نیست، شان ما نیست که دو قطبی سازی و دو قطبی بازی کاذب وجود داشته باشد چرا که یکی از موانع بزرگ جدی پیش روی قدرتمند شدن جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه سوره منافقین در شان دو قطبی سازان نازل شده است، گفت: اختلاف دیگری که منافقان در جامعه ایجاد می کنند، این است که منصفان جامعه در مواجهه با آنها دچار اختلاف نظر می شوند، برخی می گویند مدارا و برخی هم اشد مجازات را در نظر می گیرند در حالی که خداوند در آیه 88 سوره نساء تکلیف منافقان را مشخص کرده است و با منافقان قاطع برخورد می کند.

وی با بیان اینکه دو قطبی سازی موجب ضعف جامعه می شود، گفت: در این شرایط افراد ضعیف بالا می روند به طوری که حضرت علی (ع) می فرماید افراد بی ارزش حاکم شوند، دولت ها نابود می شوند. با روی کار آمدن افراد ناشایست افراد شایسته به حاشیه می روند.

خطیب دینی تاکید کرد: صهیونیست ها دوست دارند صحنه سیاسی را آن قدر کثیف کنند که هیچ آدم حسابی وارد عرصه نشود به طوری که در برخی شهرها نخبگان اصلا حاضر به ورود به عرصه سیاسی نیستند. امام علی (ع) می فرماید نابودی دولت ها با این چهار مسئله است؛ تضییع آنچه که اصلی است، پرداختن به فرعیات، عقب راندن فضلا و روی کار آمدن اراذل.

وی با بیان اینکه دو قطبی سازی برخی را عربده کش رسانه ای ایجاد کرده است، گفت: باید ببینیم امروز رسانه دست چه کسانی افتاده است و چقدر سواد رسانه ای دارند و چقدر افکار عمومی را می شناسند. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: فضا نباید این قدر تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل باشد، گفت: این رویکرد نتیجه دو قطبی سازی در جامعه است.

وی با اشاره به برخی آثار دو قطبی سازی در جامعه گفت: وقتی دو قطبی سازی ایجاد شود، شعارهای اصلی از بین می رود و کارهای پوپولیستی شکل می گیرد. 25 سال است در کشور ژست اپوزیسیون افزایش یافته است که یک هیجان کاذب در جامعه و در زمان انتخابات ایجاد می کنند و پس از آن اتفاق خاصی رخ نمی دهد که این امر مردم را مایوس می کند و باعث می شود حال مردم از سیاست به هم بخورد در حالی که سیاست عرصه عشق بازی با خدا، عرصه خلوص مردان خدا و عرصه ای است که یازده امام در آن شهید شدند و حضرت فاطمه (س) نیز در این عرصه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه سیاست یعنی معادله قدرت، بازی قدرت و آیا این دست های کثیف می توانند چنین کاری انجام دهند، گفت: کارشناسان از سیاسیون ناراضی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مدیران جامعه باید صالح ترین افراد باشند، گفت: در این فضا آیا سخت نیست مدیر خوب پیدا کردن در حالی که شعارهای اصلی جامعه گم می شود چون شعارهای پوپولیستی جای آن را گرفته است. خطیب دینی ادامه داد: الحمدالله رییس جمهور فعلی سابقه سیاسی – حزبی خاصی ندارد. در همه دولت ها افراد مخلصی که کارشان را انجام دهند، وجود دارد اما مشکلاتی هم هست مانند طرح های بدون اولویت و نیمه کاره ماندن طرح ها.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان احزاب را مشکل دیگر پیش روی قوی شدن جامعه برشمرد و گفت: با بررسی فرازهایی از بیانات امام راحل در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به این موضوع رسید به طوری که امام خمینی (ره) در 9 آبان 57 درباره تشکیل احزاب فرموده اند از اول مثلا شاید از مشروطه به این طرف افرادی با هم جمع شده و حزبی تشکیل داده اند؛ این نقشه شیطانی بوده. قدرت های بزرگ با ایجاد احزاب در بطن جامعه تلاش می کنند تا اختلاف در بین مردم ایجاد کنند و جنگ بین قومیت ها درست کنند در حالی که کشوری می تواند موفق شود که همه آنها باید مجتمع شوند. وقتی در کشوری اختلاف نظر افزایش یابد، دشمنان به راحتی می توانند هرچه منابع طبیعی در کشور است، غارت کنند.

وی ادامه داد: امام راحل در 13 دی 57 در خصوص احزاب نیز مجدد فرموده اند اصل احزابی که از ایران از صدر مشروطیت ایجاد شده اند، من این طور احتمال می دهم که در سایر ممالک احزابی درست کرده اند برای ممالک به دام افتاده و ممالکی که می خواستند از آنها استفاده کنند و از اختلافات ملت ها و توده مردم استفاده کنند چرا که آنها از اجتماع توده ای می ترسند. احزاب در غرب دروغ است و شما چرا حزب درست می کنید؟ پزشکان یا سایر مشاغل هم با هم اختلاف نظر دارند اما حزب تشکیل نمی دهند، فقط سیاست بی پدر و مادر شده است که هر کس اختلاف نظری دارد به ایجاد حزب دست می زند؛ مگر بازی فوتبال است، حتی قرمز و آبی هم در تیم ملی متحد می شوند اما سیاسیون کشور هیچ گاه متحد نمی شوند، همین نمونه بارز آن را می توانیم به توییت هایی که زده می شود و به گرانی کمک می کند. احزاب سیاسی واقعا خجالت بکشید بعد از صحبت های امام باز هم در حزب خود می مانند؟ این احزاب باید ثابت کنند راهی که امام می گوید را نمی روند.

خطیب دینی با بیان اینکه بررسی بیانات امام در بعد از پیروزی انقلاب در خصوص احزاب بیانگر آن است که نظر ایشان تغییر نکرده است، افزود: امام پس از پیروزی انقلاب درباره احزاب فرموده اند احزاب همه با هم مخالف اند و احزاب زیاد شده اند و دشمنان هم همین را می خواهند و این نقشه ای است که طراحی کرده اند به طوری که در مدت یک سال 200 گروه و حزب در کشور ایجاد می شود، این باعث بیشتر شدن اختلافات می شود یا در سال 59 می فرمایند شیاطینی که در خارج نشسته اند و برای ما نقشه کشیده اند و از صدر مشروطه احزاب مختلف شکل گرفته است در حالی که هیچ حزبی علیه مصالح کشورش کاری انجام نمی دهد اما احزاب در ایران باعث ایجاد اختلافات بیشتر در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل اجازه ایجاد تحزب با 20 شرط را دادند که هیچ کدام از آنها رعایت نشده است، افزود: امروز مصرترین افرادی که برای افتادن در آغوش آمریکا تلاش می کنند، همان هایی هستند که 30 سال پیش می گفتند چرا زمانی که آمریکا به کویت حمله کرد، ما به آمریکا حمله نکردیم؛ همین ها در مقطعی می گفتند با طالبان باید کنار بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 81 درباره احزاب گفت: ایشان فرموده اند عده ای دایم می خواهند با ایجاد حزب و ولایت حزبی بر تنور اختلافات بدمند، همین هایی که به ولایت فقیه انتقاد داشتند، امروز ولایت حزبی را مطرح می کنند و در مفهوم و معنای ولایت شبهه می اندازند و به جای آن ولایت حزبی ایجاد می کنند و این در حالی است که اگر بخواهید در کارتان موفق باشید و در مستحکم کردن کشور از ورود در مناقشات حزبی پرهیز کنید.

خطیب دینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کاملا پدرانه و دلسوزانه به مسئله احزاب و ایجاد اختلاف در کشور می پردازند، گفت: ولایت حزبی و گروهی رایج در غرب و تسلیم بی چون و چرا در برابر حزب هیچ همخوانی با مصالح کشور ندارد.

وی ادامه داد: حزب سیاسی که مذاکرات حزبی خود را شفاف نمی کند و در اتاق های در بسته تصمیم می گیرد، تقاضای شفافیت می خواهد. من از احزاب محترم می خواهم روش صحیفه ملعونه را نداشته باشند.

خطیب دینی افزود: خداوند در آیه قرآن خطاب به افرادی که دور هم جمع می شدند تا علیه پیامبر توطئه کنند، می فرماید خدا در جلسات شما حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور مسئولان در میان مردم گفت: وقتی مسئولان بین مردم می روند، ایشان می فرمایند این کار کافی نیست بلکه باید کاری انجام دهید که نقش مردم پررنگ تر شود و مردم باید از سه جهت قدرتمند شوند یعنی در تصمیم گیری، نظارت و اقداماتی که انجام می شود. وقتی نظرات نخبگان به کار گرفته شود یعنی مردم در صحنه حضور دارند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟