ایمان محبوب‌ترین حقیقت نزد خداوند است/ هیچ عمل صالحی جز در سایه ایمان پذیرفته نیست


 ایمان محبوب‌ترین حقیقت نزد خداوند است/ هیچ عمل صالحی جز در سایه ایمان پذیرفته نیست

یک خطیب مذهبی گفت: ایمان محبوب‌ترین حقیقت نزد خداوند است. ایمان به دین انسان را از گمراهی آشکار و ظلمت نجات داده و از شر به سوی خیر هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علوی تهرانی، به مناسبت سوگواری دهه اول محرم که در مسجد حضرت امیر برگزار شد، گفت: بزرگداشت امام حسین(ع) در قالب سوگواری امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه جامعه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از پیامبر(ص) تبعیت کند، تصریح کرد: تبعیت از پیامبر(ص) تنها برای اهل ایمان ممکن است، ایمان محبوب‌ترین حقیقت نزد خداوند است. از نظر امام صادق(ع) ایمان از نظر رتبه بالاترین عمل و از نظر جایگاه باشرافت ترین عمل و بیشترین کاربرد را دارد. هیچ عمل صالحی جز در سایه ایمان پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی اظهار کرد: محبوب ترین عمل نزد خداوند اما در عین حال پیچیده ترین حقیقت است زیرا ایمان کفر، ایمان شرک، ایمان ادعایی، ایمان تفریقی، ایمان شرطی و ایمان حرفی شش قسم ایمان هستند که طرفدارانی دارد. تنها ایمانی که ما را به مقصد و مقصود می رساند ایمان حقیقتی است که در سوره انفال آیات 2، 3 و 4 در بیان خداوند متعال ایمان هفت قسم است که تنها یک قسم آن پذیرفته می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان مومنان در سایه ایمان حقیقی با یاد خداوند و شنیدن آیات الهی تقویت شده و در همه امور به خداوند توکل می کنند، اظهار کرد: مومنان واقعی اهل اقامه صلوة و نه صرفا اهل اقامه نماز هستند زیرا نماز خواندن کار آسانی است اما اقامه صلوة اعمال صالح دیگر را نیز در برمی‌گیرد؛ مومنان واقعی افزون بر اقامه صلوة اهل انفاق هم هستند.

وی با بیان اینکه برای شناخت ایمان حقیقی باید شش قسم ایمان دیگر را بشناسید که مبادا ایمان شما بر اساس شرک، حرف یا سایر اقسام ایمان‌های باطل باشد، ابراز کرد: صرفا منتظر نباشیم در زمینه ایمان همه درست شوند که ما هم مسیر درست را در پیش بگیریم، پس از مرگ هرکس تنها به واسطه ایمان و اعمال خود محاسبه و بازخواست می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با تاکید بر اینکه تسلیم احکام و دستورات الهی باشیم، گفت: طبق سوره مبارکه بقره آیه 185، پیامبر(ص) در وهله اول به آنچه بر او نازل شده است ایمان آورده است. ایمان به خداوند، ملائکه، کتاب‌های آسمانی و همه پیامبران مرسل از اسباب ایمان به دین و اصول اعتقادی ما هستند.

وی با بیان اینکه از اصول اعتقادی ما ایمان به پیامبراسلام(ص) است، عنوان کرد: پیامبر(ص) قرآن را به مسلمانان تعلیم دادند. ما باید قرآن را بیاموزیم، علم قرآن مبتنی بر حکمت الهی است که در هیچ جای دنیا چنین علمی نبوده و نخواهد بود. ایمان به دین انسان را از گمراهی آشکار و ظلمت نجات داده و از شر به سوی خیر هدایت می‌کند.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که منت گذاشتن بر فقیر جهت صدقه عمل را باطل می کند، گفت: خداوند که مردم را از منت گذاشتن نهی می‌کند در سوره آل عمران آیه 164 می فرماید که بر سر شما اهل ایمان منت گذاشتم چراکه به شما دین دادم. خداوند به واسطه اعطاء دین بر مومنان منت می‌گذارد و این امر نشان دهنده اهمیت دین است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: در آیه‌ای دیگر خداوند می‌فرماید به مومنان بگو برای ایمانی که آورند بر پیامبر(ص) و خدواند منت نگذارند بلکه خداوند بر شما منت می گذارد. خداوند به ایمان شما نیازی ندارد و می تواند ایمان را به قومی دیگر در جای دیگر عطا کرده و آنان را مسلمان و مومن کند. اگر مسلمان و مومن هستید شکر کنید و بترسید که دین از شما گرفته نشود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی