سفرها محدود به چند استان است


سفرها محدود به چند استان است

معاون گردشگری کشور گفت: در حوزه گردشگری داخلی با وجود آنکه تلاش کردیم تا توزیع مکانی سفر داشته باشیم، سفر‌ها محدود به چند استان است.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: در حوزه گردشگری داخلی با وجود آنکه تلاش کردیم تا توزیع مکانی سفر داشته باشیم، سفر‌ها محدود به چند استان است. همچنین در حوزه ورودی گردشگران خارجی از نظر گردشگری فرهنگی و تاریخی دیدن جاذبه‌ها با وجود ظرفیت‌های عظیم تاریخی و فرهنگی کشور محدود به چند استان شده است.

به گفته معاون گردشگری کشور، پایگاه‌ها نقاط ثقل گردشگری کشور هستند. در حوزه گردشگری تاریخی بهتر از پایگاه‌های ملی و جهانی نداریم. اگر قصد داریم گردشگری داخلی و ورودی گردشگری خارجی را از تمرکز مکانی نجات دهیم، باید به سمت پایگاه‌ها برویم، معتقدیم پایگاه‌ها منابع گردشگری هستند.

شالبافیان گفت: باید زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در پایگاه‌های ملی و جهانی فراهم کنیم تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی شوند. پایگاه‌ها محور ایجاد مسیر‌های جدید گردشگری هستند.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم محور غرب کشور را برجسته کنیم، ثبت جهانی آثار است. آن چیزی که در حوزه ستاد خدمات سفر و در بخش گردشگری داخلی انجام دادیم، دریافت لیست پایگاه‌های ملی و جهانی بود تا مقصد‌های جدید را به مردم معرفی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس