تب گرانی مسکن در اروپا و آمریکا بالا گرفت/ رشد 19.4 درصدی قیمت مسکن در آمریکا


تب گرانی مسکن در اروپا و آمریکا بالا گرفت/ رشد 19.4 درصدی قیمت مسکن در آمریکا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد گرانی مسکن سراسر اروپا و آمریکا را در سال ۲۰۲۲ فرا گرفته به طوری که ۱۶ کشور از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس در سه ماهه نخست این سال با تورم دو رقمی مسکن مواجه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جدیدترین اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می‌دهد قیمت مسکن در آمریکا و اروپا طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که متوسط قیمت مسکن در آمریکا طی این دوره ۱۹.۴ درصد رشد داشته است. قیمت مسکن در اتحادیه اروپا نیز طی سه ماهه نخست امسال ۱۰.۵ درصد و در منطقه یورو ۹.۸ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۹.۴ درصدی قیمت مسکن در آمریکا طی سه ماهه نخست ۲۰۲۲ در حالی است که قیمت مسکن در این کشور طی سال ۲۰۲۱ نیز بالغ بر ۱۳.۷ درصد رشد کرده بود. در اتحادیه اروپا نیز قیمت مسکن سال گذشته ۸.۳ درصد و در منطقه یورو ۷.۷ درصد گران شده بود.

در میان ۲۴ کشور اروپایی به همراه آمریکا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند ۱۶ کشور با تورم دو رقمی مسکن در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ مواجه شده‌اند. آلمان و انگلیس هم در بین این کشورها قرار دارند.

بیشترین تورم ثبت شده برای کشورهای اروپایی مربوط به جمهوری چک است که با رشد ۲۴.۷ درصدی قیمت مسکن در این دوره مواجه شده است. استونی با تورم ۲۱ درصدی و مجارستان با تورم ۲۰.۶ درصدی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فنلاند با تورم ۴.۳ درصدی کمترین میزان رشد قیمت مسکن در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ را در میان کشورهای اروپایی داشته است.

آمریکا از نظر میزان رشد قیمت مسکن در رتبه پنجم قرار گرفته است. میزان رشد قیمت مسکن در آلمان نیز طی سه ماهه نخست امسال ۱۲.۳ درصد و انگلیس نیز ۱۰.۱ درصد بوده است. فرانسه نیز با رشد ۷ درصدی در قیمت مسکن مواجه شده است.

میزان رشد قیمت مسکن در سایر کشورهای اروپایی طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ عبارت است از: هلند ۱۹.۵ درصد، لیتوانی ۱۹.۱ درصد، ایسلند ۱۷.۹ درصد، لتونی ۱۷.۳ درصد، اسلونی ۱۶.۹ درصد، ایرلند ۱۴.۹ درصد، اسلواکی ۱۴.۲ درصد، لهستان ۱۳.۶ درصد، پرتغال ۱۳ درصد، سوئد ۱۰.۳ درصد، سوئیس ۸.۷ درصد، یونان ۸.۶ درصد، اسپانیا ۸.۵ درصد، نروژ ۷.۸ درصد، دانمارک ۶.۷ درصد، بلژیک ۶.۴ درصد، و ایتالیا ۴.۶ درصد.

تب گرانی مسکن در اروپا و آمریکا بالا گرفت/ رشد 19.4 درصدی قیمت مسکن در آمریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور