بهترین روش کاشت مو کدام است؟


بهترین روش کاشت مو کدام است؟

تهران- کاشت مو این روزها تبدیل به امری رایج و مرسوم شده و در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم که بهترین روش کاشت مو کدام است.

به گزارش بازرگانی مهر، کاشت مو این روزها تبدیل به امری رایج و مرسوم شده و حسابی در بین مردم جا افتاده است. موهای ما در اثر عوامل متعددی شروع به ریزش می‌کنند و زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بهترین روش برای احیای زیبایی و جوانی از دست رفته، پیوند مو است. پیوند مو در ایران و جهان به روش‌های مختلف و با استفاده از دستگاه‌ها و متدهای مختلفی انجام می‌شود؛ اتفاقی که موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله خواهد بود. بهترین روش کاشت مو کدام روش است؟ پیوند مو دقیقاً یعنی چه؟ روش‌های مختلف پیوند مو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ مزایا و معایب کاشت fut، کاشت fit و کاشت sut چیست؟ اگر شما هم چنین سؤالاتی در ذهن خود دارید و به‌دنبال یافتن پاسخ‌هایی روشن برای سوالات خود می‌گردید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کاشت مو چیست؟

ریزش مو زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس ما را نشانه می‌گیرد. از این رو، تقریباً تمام افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده‌اند، به‌دنبال بهترین روش کاشت مو هستند تا به کمک آن بتوانند اعتمادبه‌نفس و زیبایی از دست خود را احیا کنند و به زندگی نرمال و عادی خود برگردند.

کاشت به روشی اطلاق می‌شود که در طی آن، پزشک متخصص با استفاده از تجهیزات و لوازم مخصوص، موهای سالم و قابل انتقال بدن فرد را از نواحی مانند پشت سر و سینه، جدا می‌کند و به محل طاسی و نقاطی از پوست سر که دچار کم‌پشتی و کم‌تراکمی مو شده است، پیوند می‌دهد.

محلی از سر که دچار طاسی شده است تحت تأثیر روش‌های مانند مزوتراپی و prp مو قرار نخواهد گرفت و تنها راه‌حل مشکل، پیوند مو در کلینیک vip خواهد بود.

انواع متدهای روز کاشت مو

پیوند مو این روزها اکثراً در کلینیک vip انجام می‌شود تا اولاً بهداشت به‌صورت کامل رعایت شده و فرد دچار بیماری عفونی نشود و دوماً، کار تخصصی‌تر انجام شود و نتیجه کار رضایت‌بخش‌تر باشد. پیوند مو به هر روشی و با استفاده از هر دستگاه و تجهیزاتی که انجام شود، دارای سه مرحله کلی و اساسی خواهد بود.

این سه مرحله شامل برداشت و استخراج گرافت مو، آماده‌سازی گرافت مو برای پیوند و مرحله انتقال و پیوند خواهد بود. برای انجام مراحل بالا روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که قیمت و هزینه نهایی پیوند مو، کیفیت و نتیجه کار، راحتی بیمار حین عمل، کیفیت دوران نقاهت و نگهداری‌های لازم و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز پیوند مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در این مقاله می‌خواهیم روش fut، روش fit و روش sut را خدمت شما معرفی کنیم و با مقایسه این روش‌ها، بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش fut چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های مختلفی که برای پیوند مو وجود دارد، روش کاشت fut است. روش کاشت مو fut برای آن دسته از افرادی که دچار ریزش موی شدیدی شده‌اند و نیاز به پیوند مو در حجم بالا دارند، بسیار مناسب است. طی یک جلسه پیوند مو به روش fut، تا ۵۰۰۰ فولیکول مو قابل کاشت است که رقم بسیار بالا و قابل قبولی محسوب می‌شود.

هر جلسه درمانی در روش کاشت fut می‌تواند بین ۴ تا ۸ ساعت به طول بینجامد. این روش خیلی تخصصی است و حتماً باید در کلینیک vip و تحت نظر پزشکان متخصص و باتجربه انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در یک جلسه درمانی کاشت fut چه می‌گذرد.

پیوند مو با جلسه مشاوره و معاینه شروع می‌شود. هدف این جلسه آشنایی پزشک با خواسته‌های بیمار، بررسی جنس موی بیمار، انجام آزمایشات و عکس‌برداری‌های لازم به منظور انتخاب بهترین روش کاشت مو است. پس از بررسی‌های لازم روی جنس تار مو و علت و شدت ریزش مو، پزشک یک روش کاشت را به بیمار توصیه می‌کند.

پس از انتخاب بهترین روش کاشت مو، نوبت به بررسی سر بیمار و تعیین خط رویش مو می‌رسد. در این مرحله خط کاشت و رویش مو به شکل دقیق مشخص‌شده و علامت‌گذاری می‌شود. محل و تعداد فلیکول‌های لازم جهت پیوند نیز در این مرحله تعیین می‌شوند.

به‌عنوان مرحله بعدی، پزشک باید بانک مو و ناحیه اهداکننده فولیکول مو را انتخاب کند. موهایی که قرار است به سر و ناحیه طاسی بیمار پیوند بخورند، از بانک مو استخراج خواهند شد؛ بنابراین هرچه شباهت تار موی بانک مو و ناحیه طاسی و کم‌پشت‌شده بیشتر باشد، نتیجه کار، داشتن موهایی با خط رویش طبیعی و کاشت مویی باکیفیت‌تر و یکدست‌تر خواهد بود.

با این اوصاف، تار موی بانک مو باید از نظر اندازه و طول، رنگ، تراکم و ضخامت، بیشترین شباهت را به موی سر بیمار داشته باشد. به همین منظور، نواحی پشت سر، بغل سر و اطراف گوش‌ها، زیر گردن و قفسه سینه، به ترتیب، اولویت‌های پزشک باری انتخاب به‌عنوان بانک مو خواهند بود.

در روش کاشت fut معمولاً پشت سر به‌عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. پس از انتخاب بانک مو، نوبت به برداشت و استخراج گرافت مو می‌رسد که تخصصی‌ترین مرحله پیوند مو خواهد بود. در روش کاشت fut، پزشک یک فلاپ ۶ تا ۱۰ اینچی که شامل فولیکول‌های سالم و قابل پیوند هستند را از پشت سر بیمار به کمک تیغ جراحی و به‌صورت افقی برش داده و جای زخم فلاپ جداشده را بخیه می‌زند.

فلاپ برداشت‌شده در اختیار تیم آماده‌سازی تحت عنوان تیم CUT قرار می‌گیرند تا آماده انتقال و پیوند شوند. در این مرحله، بهترین، سالم‌ترین، شبیه‌ترین و مقاوم‌ترین فولیکول‌های مو توسط میکروسکوپ و ابزار مخصوص جداسازی و در گروه‌های ۲ و ۳ تایی آماده پیوند می‌شوند. به همین دلیل است که نتیجه کار در پیوند مو به روش fut بسیار طبیعی است.

در مرحله آخر به کمک ابزار خاص، برش‌ها و حفره‌های بسیار ریز و دقیقی در ناحیه پیوند ایجاد می‌شوند تا فولیکول‌های مو در ناحیه طاسی کاشته شوند. البته ناحیه پیوند قبل از قبل بی‌حس می‌شود تا بیمار دردی را حس نکند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

مزایا و معایب روش fut به شرح زیر هستند:

این روش نیازی به تراشیدن موی سر ندارد. تعداد بسیار بالایی فولیکول مو در یک جلسه قبل کاشت هستند. این روش پربازده‌تر از روش‌های دیگر است. تعداد جلسات کمتر نیاز دارد و هزینه‌های کمتری را به بیمار تحمیل می‌کند. رشد و خط رویش بهتر و طبیعی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. احساس درد، سوزش و خارش در حین کاشت از معایب این روش است اگر مراقبت‌های پس از عمل جدی گرفته نشوند، احتمال عفونت بالا است. ناحیه اهداکننده به‌دلیل برداشتن یک فلاپ نسبتاً بزرگ، زخم خواهد بود و جای بخیه تا مدت‌ها خواهد ماند. به‌دلیل تهاجم بیشتر، دوران نقاهت و بهبودی طولانی‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

کاشت مو به روش fit بهتر است یا sut؟

کاشت مو fit در کلینیک vip در عمل و تعداد مراحل تفاوت چندانی با روش fut ندارد و تنها تفاوت اساسی، به روش برداشت فولیکول‌های مو برمی‌گردد. در روش کاشت مو fit، پزشک به کمک تیغ جراحی دقیق و ریزی به نام پانچ، حفره‌های بسیار ریزی در حد یک نقطه را در بانک مو ایجاد می‌کند و سپس فولیکول‌های سالم را به کمک یک انبر مخصوص از ناحیه برش داده‌شده استخراج می‌کند.

در این روش فلاپ ۶ تا ۱۰ اینچی خطی در پشت سر بیمار برش داده نمی‌شود، به همین دلیل جای زخم و جای بخیه‌ای در این روش وجود نخواهد داشت. در عوض، روش fit مهارت، دقت، صبر و حوصله بسیار بالای پزشک را می‌طلبد. در نتیجه، سرعت کار تا حد زیادی پایین می‌آید و نهایتاً ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ فولیکول مو در هر جلسه کاشت، به ناحیه طاسی پیوند داده می‌شود.

مرحله آماده‌سازی گرافت‌های برداشت‌شده از بانک مو در تمامی روش‌های یکسان است و تفاوت خاصی ندارد. در مرحله پایانی، پزشک به کمک پانچ مخصوص SP۹۰، حفره‌های ریزی را در زاویه و عمق مشخص ایجاد می‌کند و فولیکول‌های مو را به‌صورت انفرادی و تک به تک، در داخل این حفره‌ها و سوراخ‌ها قرار می‌دهد. زاویه و عمق برش در مرحله برداشت و پیوند مو به مهارت بالایی نیاز دارد و کیفیت نهایی کار در گرو دقت و ظرافت پزشک خواهد بود که در کلینیک vip خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

در واقع روش کاشت sut یکی از زیرمجموعه‌های پیوند مو به روش fit است. در حالت کلی، پیوند مو به دو روش جراحی تحت عنوان fut و غیرجراحی موسوم به fit تقسیم می‌شود. پایه تمام روش‌های غیرجراحی روش fit است و روش‌هایی تحت عناوین mfit (Micro fit)، sut و bht و روش‌های دیگر، متدهای بهبودیافته و پیشرفته‌تر روش پیوند مو به روش fit هستند.

روش کاشت مو sut که با نام کاشت مو safer (Suction Assisted Follicular Extraction) به معنی استخراج فولیکولار مو به کمک ساکشن در جهان شناخته می‌شود، عمل برداشت فولیکول‌های مو از بانک مو را به کمک دستگاه پیشرفته SAFER و با استفاده از تکنیک ساکشن یا همان مکش انجام می‌دهد و سرعت کار را در مقایسه با حالت استفاده از دست و پانچ، به‌مراتب بالاتر می‌برد.

در روش sut، ابتدا به کمک یک پانچ تیز، حفره‌هایی کمتر از ۱ میلی‌متر در بانک مو ایجاد می‌شوند و سپس، به کمک یک پانچ کندتر، گرافت مو برداشت می‌شود. در مرحله بعدی به کمک ساکشن و مکش، فولیکول‌های مو از پوست سر استخراج می‌شوند. در انتها فولیکول‌های به کمک پانچ SP۹۰ در ناحیه پیوند کاشته می‌شوند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

کدام روش بهترین روش کاشت مو است؟

تا به اینجای مقاله، با مزایا و معایب روش fut آشنا شدیم. برای انتخاب بهترین روش کاشت مو، باید با مزایا و معایب روش fit و روش sut نیز آشنا شویم. متوجه شدیم که روش sut یکی از زیرمجموعه‌های روش کاشت fitاست و تنها تفاوت، استفاده از دستگاه SAFER است که دقت و سرعت کار را به‌طور محسوسی بالاتر می‌برد. در واقع، بزرگ‌ترین نقطه ضعف روش fit که کندی کار است، در روش sut جبران و پوشش داده شده است.

شماره تماس: ۴۴۱۵۸۰۱۱-۰۲۱

مشاوره مجازی و رایگان: ۰۹۱۲۰۹۹۸۷۱۵

آدرس: ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم

مزایا و معایب روش fit در کلینیک vip به شرح زیر است:

روش fit و sut کم‌تهاجمی‌تر از روش fut هستند. روش fit و sut دوران نقاهت و مراقبت بعد از عمل کوتاه‌تر و راحت‌تری دارند. در روش fit و sut خبری از تیغ جراحی و بخیه نیست. جای زخم و اسکار در روش fit و sut ایجاد نمی‌شود. محدودیت‌های بعد از عمل کمتری در روش fit و sut وجود دارد. در روش sut به‌دلیل استفاده از ساکشن، آسیب کمتری به گرافت‌ها وارد می‌شود. هزینه‌های روش fit و sut بالاتر از روش fut است. احتمال برداشت فولیکول‌های کم‌کیفیت در روش fit و sut بالاتر است. روش fit و sut نیاز به تراشیدن موی سر دارد. جلسه درمانی روش fit بالاتر است. این مشکل در روش sut وجود ندارد. رشد ناهماهنگ موهای کاشت‌شده و موهای خود فرد تا مدت ۱ الی ۲ ماه، از دیگر معایب روش fit و sut است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین روش کاشت مو صحبت کردیم و از نزدیک با متدهای مختلف کاشت و پیوند مو آشنا شدیم. اگر شما هم قصد کاشت و پیوند مو دارید، با مدنظر قرار دادن نکات، مزایا و معایب ذکرشده برای هر روش، بهترین روش کاشت موی ممکن برای موهای خود را با مشاوره پزشک متخصص انتخاب کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


به گزارش بازرگانی مهر، کاشت مو این روزها تبدیل به امری رایج و مرسوم شده و حسابی در بین مردم جا افتاده است. موهای ما در اثر عوامل متعددی شروع به ریزش می‌کنند و زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بهترین روش برای احیای زیبایی و جوانی از دست رفته، پیوند مو است. پیوند مو در ایران و جهان به روش‌های مختلف و با استفاده از دستگاه‌ها و متدهای مختلفی انجام می‌شود؛ اتفاقی که موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله خواهد بود. بهترین روش کاشت مو کدام روش است؟ پیوند مو دقیقاً یعنی چه؟ روش‌های مختلف پیوند مو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ مزایا و معایب کاشت fut، کاشت fit و کاشت sut چیست؟ اگر شما هم چنین سؤالاتی در ذهن خود دارید و به‌دنبال یافتن پاسخ‌هایی روشن برای سوالات خود می‌گردید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کاشت مو چیست؟

ریزش مو زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس ما را نشانه می‌گیرد. از این رو، تقریباً تمام افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده‌اند، به‌دنبال بهترین روش کاشت مو هستند تا به کمک آن بتوانند اعتمادبه‌نفس و زیبایی از دست خود را احیا کنند و به زندگی نرمال و عادی خود برگردند.

کاشت به روشی اطلاق می‌شود که در طی آن، پزشک متخصص با استفاده از تجهیزات و لوازم مخصوص، موهای سالم و قابل انتقال بدن فرد را از نواحی مانند پشت سر و سینه، جدا می‌کند و به محل طاسی و نقاطی از پوست سر که دچار کم‌پشتی و کم‌تراکمی مو شده است، پیوند می‌دهد.

محلی از سر که دچار طاسی شده است تحت تأثیر روش‌های مانند مزوتراپی و prp مو قرار نخواهد گرفت و تنها راه‌حل مشکل، پیوند مو در کلینیک vip خواهد بود.

انواع متدهای روز کاشت مو

پیوند مو این روزها اکثراً در کلینیک vip انجام می‌شود تا اولاً بهداشت به‌صورت کامل رعایت شده و فرد دچار بیماری عفونی نشود و دوماً، کار تخصصی‌تر انجام شود و نتیجه کار رضایت‌بخش‌تر باشد. پیوند مو به هر روشی و با استفاده از هر دستگاه و تجهیزاتی که انجام شود، دارای سه مرحله کلی و اساسی خواهد بود.

این سه مرحله شامل برداشت و استخراج گرافت مو، آماده‌سازی گرافت مو برای پیوند و مرحله انتقال و پیوند خواهد بود. برای انجام مراحل بالا روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که قیمت و هزینه نهایی پیوند مو، کیفیت و نتیجه کار، راحتی بیمار حین عمل، کیفیت دوران نقاهت و نگهداری‌های لازم و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز پیوند مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در این مقاله می‌خواهیم روش fut، روش fit و روش sut را خدمت شما معرفی کنیم و با مقایسه این روش‌ها، بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش fut چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های مختلفی که برای پیوند مو وجود دارد، روش کاشت fut است. روش کاشت مو fut برای آن دسته از افرادی که دچار ریزش موی شدیدی شده‌اند و نیاز به پیوند مو در حجم بالا دارند، بسیار مناسب است. طی یک جلسه پیوند مو به روش fut، تا ۵۰۰۰ فولیکول مو قابل کاشت است که رقم بسیار بالا و قابل قبولی محسوب می‌شود.

هر جلسه درمانی در روش کاشت fut می‌تواند بین ۴ تا ۸ ساعت به طول بینجامد. این روش خیلی تخصصی است و حتماً باید در کلینیک vip و تحت نظر پزشکان متخصص و باتجربه انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در یک جلسه درمانی کاشت fut چه می‌گذرد.

پیوند مو با جلسه مشاوره و معاینه شروع می‌شود. هدف این جلسه آشنایی پزشک با خواسته‌های بیمار، بررسی جنس موی بیمار، انجام آزمایشات و عکس‌برداری‌های لازم به منظور انتخاب بهترین روش کاشت مو است. پس از بررسی‌های لازم روی جنس تار مو و علت و شدت ریزش مو، پزشک یک روش کاشت را به بیمار توصیه می‌کند.

پس از انتخاب بهترین روش کاشت مو، نوبت به بررسی سر بیمار و تعیین خط رویش مو می‌رسد. در این مرحله خط کاشت و رویش مو به شکل دقیق مشخص‌شده و علامت‌گذاری می‌شود. محل و تعداد فلیکول‌های لازم جهت پیوند نیز در این مرحله تعیین می‌شوند.

به‌عنوان مرحله بعدی، پزشک باید بانک مو و ناحیه اهداکننده فولیکول مو را انتخاب کند. موهایی که قرار است به سر و ناحیه طاسی بیمار پیوند بخورند، از بانک مو استخراج خواهند شد؛ بنابراین هرچه شباهت تار موی بانک مو و ناحیه طاسی و کم‌پشت‌شده بیشتر باشد، نتیجه کار، داشتن موهایی با خط رویش طبیعی و کاشت مویی باکیفیت‌تر و یکدست‌تر خواهد بود.

با این اوصاف، تار موی بانک مو باید از نظر اندازه و طول، رنگ، تراکم و ضخامت، بیشترین شباهت را به موی سر بیمار داشته باشد. به همین منظور، نواحی پشت سر، بغل سر و اطراف گوش‌ها، زیر گردن و قفسه سینه، به ترتیب، اولویت‌های پزشک باری انتخاب به‌عنوان بانک مو خواهند بود.

در روش کاشت fut معمولاً پشت سر به‌عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. پس از انتخاب بانک مو، نوبت به برداشت و استخراج گرافت مو می‌رسد که تخصصی‌ترین مرحله پیوند مو خواهد بود. در روش کاشت fut، پزشک یک فلاپ ۶ تا ۱۰ اینچی که شامل فولیکول‌های سالم و قابل پیوند هستند را از پشت سر بیمار به کمک تیغ جراحی و به‌صورت افقی برش داده و جای زخم فلاپ جداشده را بخیه می‌زند.

فلاپ برداشت‌شده در اختیار تیم آماده‌سازی تحت عنوان تیم CUT قرار می‌گیرند تا آماده انتقال و پیوند شوند. در این مرحله، بهترین، سالم‌ترین، شبیه‌ترین و مقاوم‌ترین فولیکول‌های مو توسط میکروسکوپ و ابزار مخصوص جداسازی و در گروه‌های ۲ و ۳ تایی آماده پیوند می‌شوند. به همین دلیل است که نتیجه کار در پیوند مو به روش fut بسیار طبیعی است.

در مرحله آخر به کمک ابزار خاص، برش‌ها و حفره‌های بسیار ریز و دقیقی در ناحیه پیوند ایجاد می‌شوند تا فولیکول‌های مو در ناحیه طاسی کاشته شوند. البته ناحیه پیوند قبل از قبل بی‌حس می‌شود تا بیمار دردی را حس نکند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

مزایا و معایب روش fut به شرح زیر هستند:

این روش نیازی به تراشیدن موی سر ندارد. تعداد بسیار بالایی فولیکول مو در یک جلسه قبل کاشت هستند. این روش پربازده‌تر از روش‌های دیگر است. تعداد جلسات کمتر نیاز دارد و هزینه‌های کمتری را به بیمار تحمیل می‌کند. رشد و خط رویش بهتر و طبیعی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. احساس درد، سوزش و خارش در حین کاشت از معایب این روش است اگر مراقبت‌های پس از عمل جدی گرفته نشوند، احتمال عفونت بالا است. ناحیه اهداکننده به‌دلیل برداشتن یک فلاپ نسبتاً بزرگ، زخم خواهد بود و جای بخیه تا مدت‌ها خواهد ماند. به‌دلیل تهاجم بیشتر، دوران نقاهت و بهبودی طولانی‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

کاشت مو به روش fit بهتر است یا sut؟

کاشت مو fit در کلینیک vip در عمل و تعداد مراحل تفاوت چندانی با روش fut ندارد و تنها تفاوت اساسی، به روش برداشت فولیکول‌های مو برمی‌گردد. در روش کاشت مو fit، پزشک به کمک تیغ جراحی دقیق و ریزی به نام پانچ، حفره‌های بسیار ریزی در حد یک نقطه را در بانک مو ایجاد می‌کند و سپس فولیکول‌های سالم را به کمک یک انبر مخصوص از ناحیه برش داده‌شده استخراج می‌کند.

در این روش فلاپ ۶ تا ۱۰ اینچی خطی در پشت سر بیمار برش داده نمی‌شود، به همین دلیل جای زخم و جای بخیه‌ای در این روش وجود نخواهد داشت. در عوض، روش fit مهارت، دقت، صبر و حوصله بسیار بالای پزشک را می‌طلبد. در نتیجه، سرعت کار تا حد زیادی پایین می‌آید و نهایتاً ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ فولیکول مو در هر جلسه کاشت، به ناحیه طاسی پیوند داده می‌شود.

مرحله آماده‌سازی گرافت‌های برداشت‌شده از بانک مو در تمامی روش‌های یکسان است و تفاوت خاصی ندارد. در مرحله پایانی، پزشک به کمک پانچ مخصوص SP۹۰، حفره‌های ریزی را در زاویه و عمق مشخص ایجاد می‌کند و فولیکول‌های مو را به‌صورت انفرادی و تک به تک، در داخل این حفره‌ها و سوراخ‌ها قرار می‌دهد. زاویه و عمق برش در مرحله برداشت و پیوند مو به مهارت بالایی نیاز دارد و کیفیت نهایی کار در گرو دقت و ظرافت پزشک خواهد بود که در کلینیک vip خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

در واقع روش کاشت sut یکی از زیرمجموعه‌های پیوند مو به روش fit است. در حالت کلی، پیوند مو به دو روش جراحی تحت عنوان fut و غیرجراحی موسوم به fit تقسیم می‌شود. پایه تمام روش‌های غیرجراحی روش fit است و روش‌هایی تحت عناوین mfit (Micro fit)، sut و bht و روش‌های دیگر، متدهای بهبودیافته و پیشرفته‌تر روش پیوند مو به روش fit هستند.

روش کاشت مو sut که با نام کاشت مو safer (Suction Assisted Follicular Extraction) به معنی استخراج فولیکولار مو به کمک ساکشن در جهان شناخته می‌شود، عمل برداشت فولیکول‌های مو از بانک مو را به کمک دستگاه پیشرفته SAFER و با استفاده از تکنیک ساکشن یا همان مکش انجام می‌دهد و سرعت کار را در مقایسه با حالت استفاده از دست و پانچ، به‌مراتب بالاتر می‌برد.

در روش sut، ابتدا به کمک یک پانچ تیز، حفره‌هایی کمتر از ۱ میلی‌متر در بانک مو ایجاد می‌شوند و سپس، به کمک یک پانچ کندتر، گرافت مو برداشت می‌شود. در مرحله بعدی به کمک ساکشن و مکش، فولیکول‌های مو از پوست سر استخراج می‌شوند. در انتها فولیکول‌های به کمک پانچ SP۹۰ در ناحیه پیوند کاشته می‌شوند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

کدام روش بهترین روش کاشت مو است؟

تا به اینجای مقاله، با مزایا و معایب روش fut آشنا شدیم. برای انتخاب بهترین روش کاشت مو، باید با مزایا و معایب روش fit و روش sut نیز آشنا شویم. متوجه شدیم که روش sut یکی از زیرمجموعه‌های روش کاشت fitاست و تنها تفاوت، استفاده از دستگاه SAFER است که دقت و سرعت کار را به‌طور محسوسی بالاتر می‌برد. در واقع، بزرگ‌ترین نقطه ضعف روش fit که کندی کار است، در روش sut جبران و پوشش داده شده است.

شماره تماس: ۴۴۱۵۸۰۱۱-۰۲۱

مشاوره مجازی و رایگان: ۰۹۱۲۰۹۹۸۷۱۵

آدرس: ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم

مزایا و معایب روش fit در کلینیک vip به شرح زیر است:

روش fit و sut کم‌تهاجمی‌تر از روش fut هستند. روش fit و sut دوران نقاهت و مراقبت بعد از عمل کوتاه‌تر و راحت‌تری دارند. در روش fit و sut خبری از تیغ جراحی و بخیه نیست. جای زخم و اسکار در روش fit و sut ایجاد نمی‌شود. محدودیت‌های بعد از عمل کمتری در روش fit و sut وجود دارد. در روش sut به‌دلیل استفاده از ساکشن، آسیب کمتری به گرافت‌ها وارد می‌شود. هزینه‌های روش fit و sut بالاتر از روش fut است. احتمال برداشت فولیکول‌های کم‌کیفیت در روش fit و sut بالاتر است. روش fit و sut نیاز به تراشیدن موی سر دارد. جلسه درمانی روش fit بالاتر است. این مشکل در روش sut وجود ندارد. رشد ناهماهنگ موهای کاشت‌شده و موهای خود فرد تا مدت ۱ الی ۲ ماه، از دیگر معایب روش fit و sut است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین روش کاشت مو صحبت کردیم و از نزدیک با متدهای مختلف کاشت و پیوند مو آشنا شدیم. اگر شما هم قصد کاشت و پیوند مو دارید، با مدنظر قرار دادن نکات، مزایا و معایب ذکرشده برای هر روش، بهترین روش کاشت موی ممکن برای موهای خود را با مشاوره پزشک متخصص انتخاب کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5563644

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی