انتخاب 440 کانون مدرسه پیشرو برای تحقق جایگاه مدرسه در چشم‌انداز سند تحول بنیادین


انتخاب 440 کانون مدرسه پیشرو برای تحقق جایگاه مدرسه در چشم‌انداز سند تحول بنیادین

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش، اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی را در قالب ۶ محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عباس مهاجر در نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح این طرح اظهار داشت: از ابتدای توفیق خدمت بنده در این اداره‌کل، فعالیت‌ها و برنامه‌ها دسته‌بندی و به ۴ بخش اساسی تقسیم شد که فضاهای پرورشی با دو محور کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌ها یکی از این همین بخش‌ها است.

وی افزود: در این بخش، برنامه‌ها را طراحی و چشم‌انداز را ترسیم کردیم و براساس سند تحول بنیادین چشم اندازی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی درنظر گرفته شد.

مهاجر عنوان کرد: اکنون هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی در سراسر کشور داریم. در گام اول تعدادی از کانون‌های پیشران و فعال را انتخاب کردیم که در این گام، ۱۱۰ کانون انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه، به سیاست‌های مهم در کانون‌های فرهنگی و تربیتی امید فردا اشاره کرد و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها را در این قالب دانست.

وی گفت: همچنین ۴۴۰ کانون مدرسه پیشرو برای تحقق مدرسه در افق چشم‌انداز سند تحول بنیادین به عنوان «مدرسه؛ کانون تربیت محله» انتخاب شده‌اند.

مهاجر اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی تربیتی را در قالب ۶ محور سیاست‌گذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط‌آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید محل تربیتی برای کمک به شکل‌گیری ایده‌ها در مدارس باشند چراکه کانون، تکرار مدرسه نیست.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم