مساله حجاب با نگاه تبیینی با رویکرد کلامی بهتر حل می‌شود


 مساله حجاب با نگاه تبیینی با رویکرد کلامی بهتر حل می‌شود

عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مساله حجاب و دیگر مسائل فکری و فرهنگی جامعه با نگاه تبیینی با رویکرد کلامی بهتر حل می‌شود تا با نگاه فقهی و فقاهتی.

خبرگزاری شبستان؛ گروه اندیشه: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نوشتاری ضرورت تبیین کلامی در مسائل و آسیب های اجتماعی پرداخته است که در ادامه می خوانید:

یکی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بویژه دردهه اخیر معضل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی است، چیزی که در واقع دل هر مسلمان دغدغه‌مند را به درد می آورد و هر انسان دلسوزی را به فکر وا می‌دارد که راه کار اصلاح آن چیست؟

راه کارهای ارائه شده نیز گاه با افراط و تفریط مواجه است و هریک دیگری را نفی کلی می‌کند و خود زمینه‌ساز معضل اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی دیگری می شود. به نظر می‌رسد مساله حجاب و دیگر مسائل فکری و فرهنگی جامعه با نگاه تبیینی با رویکرد کلامی بهتر حل می‌شود تا بانگاه فقهی و فقاهتی.

در تبیین کلامی اقناع مخاطب از طریق روشنگری و تحکیم باورها صورت می‌گیرد اما راه کارفقهی تداعی کننده محکومیت خاطب و اقتضای برخورد حاکمیتی و آمرانه با اوست، وظیفه اصلی و رسالت مهم پیامبران الهی درمرحله اول تبیین و اقناع مخاطب سپس تذکر و در مرحله بعدی برخورداست. به نظر این راه کار با دغدغه مهم رهبر معظم و حکیم انقلاب درجهاد تبیین همخوان‌تر باشد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات