«اینترنت» ابزار آل سعود برای ساکت کردن مخالفان


«اینترنت» ابزار آل سعود برای ساکت کردن مخالفان

یک مرکز حقوق بشر از روش های وحشتناک عربستان برای بازداشت و آزار و اذیت و ساکت کردن مخالفان خود با اینترنت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حریت و تغییر، مرکز حقوق بشر الخلیج در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان از روش های مختلف برای بازداشت و آزار فعالان اینترنتی یا مسکوت کردن گفتگوها از طریق آن استفاده می کند تا هرگونه مخالفت با رژیم سعودی را متوقف کنند.

این مرکز اعلام کرد: این فعالان در عربستان در معرض خطر هستند و امکان زندانی شدن و مرگ شان وجود دارد.عربستان از شبکه های اینترنتی برای دستگیری مخالفان استفاده می کند که این مسئله باعث نگرانی شده است.

اداره کل تحقیقات عربستان به دستور محمد بن سلمان، به کمیته های اطلاعاتی الکترونیکی متشکل از تعداد زیادی از شبکه های الکترونیکی را راه اندازی کردند. آنها از حساب های توئیتری برای حمله به صداهای مستقلی که خواستار اصلاحات هستند، استفاده می کنند و کاربران توئیتری معروف که نظارت می شوند، بازداشت می شوند.

مرکز الخلیج از شرکت های رسانه های اجتماعی به به ویژه توئیتر و فیس بوک خواست تا سطح حمایت از فعالان اینترنتی را که حقوق بشر را در مناطق ناآرام ترویج می کنند، افزایش دهند.

این مرکز همچنین خواستار ایجاد سوپاپ امنیتی برای اطمینان از امنیت حساب های فعالان و محرمانه بودن اطلاعات شخصی شان شد که هیچ کس به آن دسترسی نداشته باشد.

این مرکز از عربستان خواست تا فعالان اینترنتی از جمله عبدالرحمن السدحان را که با نقض مستقیم حق آزادی بیان در زندان است، آزاد کنند.

براساس گزارش سازمان «فریدوم هاوس»، امارات و عربستان در بین 10 کشور بد جهان از نظر آزادی استفاده ازاینترنت و دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت قرار دارد.

این سازمان گزارش داد: امارات و عربستان و مصر در میان 10 کشور بد جهان از نظر آزادی های اعطا شده به کاربران اینترنتی هستند. این سه کشور تنها بدترین نیستند، بلکه چین نیز برای هفتمین سال به عنوان بدترین کشور تاریخ از نظر آزادی استفاده از اینترنت و سانسور کاربرانش در این فهرست قرار دارد.

این کشورهای کنترل های شدیدی بر استفاده از اینترنت و سیتسم نظارتی و ردیابی دقیق دارد. همچنین محتوای سیاسی، اجتماعی و مذهبی ممنوع است و شبکه های ICT را عمدا مختل می کنند.

سازمان فریدوم هاوس، تصویری تاریک از محدودیت ها و سانسورهای عربستان در اینترنت در میان کشورهای جهان ترسیم کرده است. عربستان در میان 70 کشور ارزیابی شده بیشترین سانسور اینترنتی را دارد. دولت عربستان سانسور و ردیابی را در حوزه دیجیتال با ضوابط عمده برای استفاده از اینترنت اعمال کرده است.

این سازمان اعلام کرد: عربستان قوانین جدیدی برای افزایش نظارت و کنترل بر اینترنت و دستگیری وبلاگ نویسان و کاربران فناوری اطلاعات و ارتباط صادر کرده است.

این سازمان هشدار داد که آنها به دلیل نشر متوای سیاسی و اجتماعی به مدت طولانی بازداشت و زندانی می شود و ممکن است مورد آزار جسمی یا مرگ قرار گیرند. همچنین حملات فنی علیه منتقدان دولت یا سازمان های حقوق بشری انجام می شود. آزادی استفاده از اینترنت تنها 24 درصد برآورد شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در