برگزاری نشست اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حضور نمایندگان مقاومت


برگزاری نشست اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حضور نمایندگان مقاومت

نشست مجمع بین‌اللملی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها روز یکشنبه (۲۳ مرداد ۱۴۰۱) با حضور نمایندگان گروهای مقاومت و اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این نشست دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران ضمن تبریک سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، افزود: این پیروزی مطلق لبنان و گروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود و این پیروزی‌ها همچنان ادامه دارد و از جمله آن می‌توان به نبرد سیف القدس و درگیری‌های 3 روزه اخیر در غزه اشاره کرد.

قدومی افزود: در ادامه نقطه عطف جدیدی در مبارزه با رژیم صهیونیستی آغاز شده است که در کرانه باختری، جنین، نابلس و تمامی سرزمین فلسطین شاهد این پیشرفت‌ها بودیم.

دکتر خالد قدومی عنوان کرد که در مورد نبرد سیف القدس چند نکته مهم است که به آنها می پردازم:

1- پیروزی فلسطین در عرصه بین‌المللی که مقام معظم رهبری آن را جهاد تبیین نام‌گذاری کردند، علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

2- موضوع شکست روایت دشمن صهیونیستی در این مسیر بود.

3-پیشرفت میدانی مبارزان مقاومت بود، به طوری که 80 درصد اسرائیلی‌ها روانه پناهگاه شدند و شاهد فرار ژنرال صهیونیستی از جنگ بودیم و در آخر تاکید می‌کنم که با تشکیل اتاق عملیات مشترک گروهای مقاومت فلسطین، شاهد پس‌رفت ائتلاف صهیونیستی آمریکایی در منطقه هستیم.

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت که مقاومت را ما آغاز نکردیم بلکه مقاومت در سال 1920و 1926 و 1928 میلادی آغاز شد و اهداف مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و رشد کرد.

ابوشریف تصریح کرد: باید به فکر تقویت خودمان باشیم، به فکر مقاومت در فلسطین باشیم و برای تحقق این اهداف باید متحد باشیم و یک رهبر واحد داشته باشیم .

دکتر غماص، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران نیز تاکید کرد که در این سال‌ها رژیم صهیونیستی تلاش کرده که با عادی‌سازی روابط، عراق را از محور مقاومت دور کند که در این راه شکست خورده و مجلس هم قانونی تصویب کرده که هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟