هوشمندسازی نیاز بخش معدن است


هوشمندسازی نیاز بخش معدن است

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تشکل‌ها و انجمن‌های خصوصی، بازوی فکری و مشورتی وزارتخانه در هوشمند سازی فرآیند اجرایی معادن به شمار می‌روند.

هوشمندسازی نیاز بخش معدن است

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی در دیدار با اعضا هیات مدیره خانه معدن ایران در محل این تشکل، گفت: برنامه منظمی برای دیدار و جلسه با انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی داریم و تلاش داریم نقطه نظرات آنان را در موضوعات مختلف دریافت و استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی با تبریک 22 مرداد روز تشکل ها افزود: پیشرفت و توسعه پایدار همه جانبه کشور مستلزم بهره گیری از توان بخش خصوصی و مشارکت تشکل ها در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی هاست.

وی در این دیدار در خصوص برنامه وزارتخانه در بخش معدن گفت: برنامه های گسترده و متنوعی برای توسعه معادن دیده شده و خوشبختانه فضای کسب و کار کشور برای ارتقا بخش معدن و رسیدن به جایگاه خود در اقتصاد ایران فراهم شده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تصریح کرد: هوشمند سازی یکی از موضوعات مهمی است که باید در بخش معادن دنبال شود و در همین راستا و در جهت تمرکز بخشی به این موضوع، تفاهمنامه ای بین وزارتخانه، ایمیدرو، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده تا این موضوع شتاب پیدا کند.

نیازی تاکید کرد: ورود شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به بخش معدن ضروری است و در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال دانش بنیان به بخش معدن توجه ویژه شده است.

وی گفت: صندوق های ریسک پذیر در بخش معادن در موضوع فناوری یکی دیگر از موضوعاتی است که در وزارتخانه دنبال می شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: منابع انسانی و تربیت نیروی ماهر و توانمند در بخش معادن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا به تازگی تفاهمنامه ای با وزارت علوم منعقد شده که در این خصوص اقدامات عملیاتی مناسبی برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده است.

نیازی گفت: مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش هم انجام شده تا در سطح مدارس بصورت هدفمند در رشته فعالیت های اولویت دار کشور بتوان نیروی ماهر تربیت کرد و هدایت تحصیلی را از همان ابتدای دوره آموزشی انجام داد .

وی تصریح کرد: سیستم آموزش دوگانه (آموزش و مهارت) از ایده هایی است که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری تشکل های بخش معدن بتوانیم عملیاتی شدن این ایده ها را دنبال کنیم.

در این جلسه اعضای هیات مدیره نیز نکات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد وزارت صمت با جدیت موارد مطرح شده را دنبال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی