بهره‌وری، مهم‌ترین رکن اساسی رشد و تعالی سازمانی است


بهره‌وری، مهم‌ترین رکن اساسی رشد و تعالی سازمانی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: رشد و تعالی سازمانی منوط به بهره‌ورسازی کارکنان و اصلاح فرآیندها است.

بهره‌وری، مهم‌ترین رکن اساسی رشد و تعالی سازمانی است

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهروز رحیمی، در دوره آموزشی برنامه ارتقای بهره‌وری وزارت بهداشت و سازمان‌های وابسته، در دیدار با مدیران تحول اداری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با بیان اینکه نظام سلامت یکی از نظام‌های مهم و بهره‌ور در کشور است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام سلامت با توجه به عملکرد خود در 40 سال اخیر و موفقیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی، تولید، فناوری و تحقیقات کسب کرده، یکی از نظام‌هایی بوده است که بهره‌وری در آن کاملا مشهود است.

اهمیت حذف بروکراسی‌های معیوب اداری در سازمان‌ها

وی با اشاره به اهمیت حذف بروکراسی‌های معیوب اداری در سازمان‌ها، بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند سازمان را به سمت تعالی و بهره ‌وری هدایت کند، حذف بروکراسی معیوب اداری از سازمان است که باید مدیران تحول اداری به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: بروکراسی معیوب اداری، کارکنان و ارباب ‌رجوع را خسته می ‌کند و چابکی و چالاکی سازمان را از بین می‌برد و باعث می‌شود بی‌انگیزگی در همه ابعاد مختلف سازمان نهادینه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تغییر و تحول لازمه هر سازمانی است، تصریح کرد: ایده‌های نو و تغییر در فرآیندهای معیوب اداری و سازمانی آنقدر جای کار و برنامه‌ریزی دارد که می ‌توان گفت تغییر در ساختار سازمانی و تحول هرگز به انتهای خود نمی‌رسد.

وی در ادامه نیروی انسانی را یک منبع استراتژیک در علم مدیریت دانست و گفت: توجه به بهره وری نیروی انسانی نقش موثری در افزایش کارایی سازمان دارد که شناسایی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی باید مورد توجه مدیران تحول اداری باشد.

رحیمی همچنین تاکید کرد: مدیران با افزایش بهره وری در سازمان های خود می توانند راه رسیدن به اهداف سازمانی و توسعه و پیشرفت کشور را هموار کنند که در این مسیر باید مولفه های تاثیرگذار بر بهره وری نیروی انسانی شناسایی شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی در وزارت بهداشت رکنی اساسی و محور اصلی توسعه است، تصریح کرد: بخش اعظم موفقیت های نظام سلامت مرهون نظام آموزشی کامل و جامعی است که در این حوزه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رسیدن به اهداف بزرگ با بهره‌ گیری از برنامه ‌ریزی و مشارکت جمعی و اعتقاد و باورپذیری عمومی به‌ راحتی قابل ‌دستیابی است که اقدامات بزرگی مانند تزریق 150 میلیون دوز واکسن در جریان مقابله با کرونا در کشور از آن جمله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!