برگزاری نشست بررسی رفتاری هواداران در ورزش


برگزاری نشست بررسی رفتاری هواداران در ورزش

نشست بررسی علل و پیامدهای رفتاری هواداران و ارائه راهکارها جهت بهبود فرهنگ هواداری در ورزش (فوتبال) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، این نشست با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش، سرهنگ موسوی جانشین تیپ ویژه تهران، ذکایی از دانشگاه شفلید انگلیس و نادری دبیر این نشست، حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال، دکتر ملکی و رؤسای کانون‌های هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال و معاون فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت‌الله بهمنی ضمن خوشامدگویی به حاضران اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط سختی که هواداران در ورزشگاه‌ها دارند با این حال تماشاگران ما از بهترین‌ها هستند، برای نمونه اتفاق بزرگی که در مسابقه ایران - کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی که شب تاسوعا در ورزشگاه آزادی برگزار شد، رخ داد. در آن شب ورزشگاه آزادی تبدیل به حسینیه‌ای 100 هزار نفری شد که در نوع خود مثالزدنی و ماندگار بود.

وی افزود: در فینال لیگ قهرمانان آسیا با وجود شکست پرسپولیس مقابل حریف ژاپنی تماشاگران حاضر در ورزشگاه رفتار فرهنگی مناسب انجام دادند و شخصیت والای ایرانی و اسلامی خود را به نمایش گذاشتند که این دو نمونه از شاخص‌ترین رفتارهای مناسب فرهنگ هواداری در فوتبال بود.

در ادامه نیز ذکایی و نادری دبیر این نشست توضیحاتی درباره فرهنگ هواداری در ورزش مطرح کردند.

سینا کلهر نیز در ادامه جلسه در مورد مسائل مختلف فرهنگ هواداری در ورزش صحبت کرد و گفت: یکی از ساده‌ترین امور فرهنگی و هواداری داشتن ورزشگاه و صندلی‌های تمیز است که متأسفانه این امر ساده انجام نمی‌شود! چهار ماه تمام این مسئله ساده را پیگیری کردم، ولی زمانی موفق هستم که این صندلی‌های تمیز شود. صرف گزارش نوشتن اقدام مؤثری نیست، حق مردم و تماشاگران است که صندلی‌های تمیز در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج