تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از سحابی شکارچی، شما را غرق در رنگ‌ها می‌کند


تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از سحابی شکارچی، شما را غرق در رنگ‌ها می‌کند

تلسکوپ فضایی هابل با چشم دوختن به سحابی شکارچی، تصویری زیبا از جریان گاز و غبار در اطراف شی هربیگ-هارو HH 505 ثبت کرد.تصاویر اولیه تلسکوپ فضایی جیمز وب، همگان را شگفت‌زده کرده؛ اما هابل هم بیکار ننشسته است. تازه‌ترین تصویر شکار شده‌ی این تلسکوپ از...

تلسکوپ فضایی هابل با چشم دوختن به سحابی شکارچی، تصویری زیبا از جریان گاز و غبار در اطراف شی هربیگ-هارو HH 505 ثبت کرد.

تصاویر اولیه تلسکوپ فضایی جیمز وب، همگان را شگفت‌زده کرده؛ اما هابل هم بیکار ننشسته است. تازه‌ترین تصویر شکار شده‌ی این تلسکوپ از سحابی شکارچی یا جبار (Orion Nebula)، مملو از رنگ است؛ گویی که نظاره‌گر یک نقاشی آبرنگ هنرمندانه هستیم.

این تصویر که توسط آژانس فضایی اروپا، فرار ابرهای کیهانی نام‌گذاری شده؛ محیط اطراف شی هربیگ-هارو HH 505 را نشان می‌دهد. اشیای هربیگ-هارو نواحی روشنی هستند که در اطراف ستاره‌های نوزاد دیده می‌شوند و وقتی شکل می‌گیرند که بادهای ستاره‌ای یا پرتابه‌های گازی، با شدت از این ستاره‌های نوزاد فوران می‌کنند و به گازها و غبارهای اطراف برمی‌خورند.

شی HH 505 ظاهر خود را مدیون ستاره‌ای به اسم IX Ori است که در سحابی شکارچی و فاصله حدود 1000 سال نوری از ما قرار دارد. فواره‌های این ستاره به شکل ساختارهای منحنی، در بالا و پایین تصویر قابل رویت است.

سحابی شگفت‌انگیز شکارچی

تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از سحابی شکارچی، شما را غرق در رنگ‌ها می‌کندتصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از سحابی شکارچی، شما را غرق در رنگ‌ها می‌کند

نظارت تلسکوپ فضایی هابل روی سحابی شکارچی که یک پرورشگاه فعال ستاره‌ای محسوب می‌شود، نحوه‌ی عمل ستاره‌های جوان و تاثیر آن‌ها بر همسایگان کیهانی خود را برجسته می‌کند.

هابل، حاصل پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا است. شاید جیمز وب تلسکوپ جدیدتری باشد؛ اما قرار نیست جایگزین هابل باشد که تجربه 30 سال خدمت را دارد. این دو، دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و دانشمندان برای درک بهتر جهان هستی، روی هر دوی آن‌ها حساب کرده‌اند.

منبع :cnet

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک