ترامپ از اف‌بی‌آی خواست اسناد را به عمارتش بازگرداند


ترامپ از اف‌بی‌آی خواست اسناد را به عمارتش بازگرداند

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از پلیس فدرال خواست اسنادی که از عمارت فلوریدای او برداشته است را بازگرداند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) خواست تا اسنادی که در جریان حمله به عمارت «مارا ئه لاگو» در فلوریدا ضبط کرده را به سرجایش بازگرداند.

به گزارش ایندیپندنت، دونالد ترامپ در واکنش به گزارش اخیر فاکس نیوز که گفته بود برخی از اسنادی که اف‌بی‌آی ضبط کرده با عنوان امتیاز وکلات محافظت می‌شدند، این اظهارات را مطرح کرد و گفت: «اف‌بی‌آی اسنادی را ضبط کرده است که تحت حفاظت قانون محرمانه بودن گفتگوها بین وکیل و موکل و نیز تحت حفاظت قانون مصونیت رئیس جمهور و حق قوه مجریه بوده و اف‌بی‌آی این حق را نداشته که اسناد را ببرد. من محترمانه از اف‌بی‌آی می خواهم این اسناد را به سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند.»

او در ادامه گفت: «تمام دنیا در حال تماشای حمله آن‌ها بود، آن‌ها به کمد لباس‌های بانوی اول و لباس‌هایش هم حمله کردند. آن‌ها حتی خواستند تا دوربین‌های مداربسته را خاموش کنیم، اما ما قبول نکردیم. هیچ دلیلی برای این کار نداریم زیرا اسنادی که برداشته شده به شکل قانونی در اختیار من بوده است، در نهایت آن‌ها اف‌بی‌آی هستند!.»

این در حالیست که هواداران ترامپ و برخی جمهوریخواهان‌ از پلیس فدرال به دلیل چنین اقدامی انتقاد و اعتراض خود را به اشکال مختلفی بیان کردند.

پلیس فدرال به تازگی به عمارت مجلل ترامپ یورش برد و گفته می‌شود هدف آن‌ها دستیابی به اسنادی مربوط به سلاح‌های هسته‌ای بوده است. اندکی پس از این اقدام گفته شد برخی از اسنادی که پلیس فدرال جمع‌آوری کرده با عنوان «فوق محرمانه» طبقه‌بندی شده اند.

برخی افراد مانند برادرزاده ترامپ و وکیل سابق او معتقدند لو دادن او به پلیس فدرال کار یکی از افراد نزدیک به او مانند «جرد کوشنر» داماد و مشاور او در کاخ سفید بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403