کانون وکلا دیگر حتی آزمون وکالت هم نمی‌تواند بگیرد


کانون وکلا دیگر حتی آزمون وکالت هم نمی‌تواند بگیرد

طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس درحال بررسی در کمیسیون اجتماعی است و به گفته یک منبع آگاه تا هفته دیگر در صحن علنی کمیسیون بررسی خواهد شد.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ طرح مدیریت تعارض منافع که کلیات آن، آبان ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، طرحی که به گفته موافقان آن قرار است با مبارزه با فساد، ارتقاء اعتماد عمومی و افزایش سلامت اداری از موضوع تعارض منافع جلوگیری کند.

به گفته یک منبع آگاه، جزییات این طرح در کمیسیون بررسی شده و هفته آینده برای بررسی نهایی و تصویب به صحن کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد رفت.

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز رفع تعارض را یکی از اصلی‌ترین شعارهای خود عنوان کرده بود، انتظار می‌‌رود نمایندگان با جزییات آن نیز در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی موافقت کنند.

غول انحصار وکالت نحیف‌تر از قبل

یکی از بخش‌هایی که در صورت تصویب این طرح دچار تغییر خواهد شد، روند صدور مجوز وکالت توسط کانون وکلاست.

به این صورت که چون مطابق بند ح ماده۳ این طرح و در راستای جلوگیری از تعارض منافع، نهادی که خود ذی نفع است نمی‌تواند برای جذب نیروی جدید که به نوعی رقیب محسوب می‌شود آزمون قبولی برگزار کند؛ بنابراین در صورت تصویب این طرح، برگزاری آزمون وکالت دیگر در حوزه اختیارات کانون وکلا نخواهد بود و توسط نهاد دیگری برگزار می‌شود و کانون وکلا دیگر تنها باید برای قبول شدگان مجوز صادر کند.

با توجه به تلاش‌هایی که توسط مجلس و وزارت اقتصاد برای رفع انحصار از حوزه وکالت با تصویب و اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شده بود و کانون وکلا تاکنون از اجرای این قانون خودداری کرده، تصویب و قانونی شدن طرح مدیریت تعارض منافع می‌تواند کمک شایانی به رفع انحصار از این حوزه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا