مرحوم شهیدی‌پور از چهره‌های کم‌نظیر قرآنی کشور و استاد برجسته علم قرائت بودند


مرحوم شهیدی‌پور از چهره‌های کم‌نظیر قرآنی کشور و استاد برجسته علم قرائت بودند

درپی درگذشت استاد محمد‌رضا شهیدی‌پور استاد قرآن کریم، نهاد‌های قرآنی در پیام‌هایی این ضایعه را جامعه قرآنی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت قرآنی پس از طی دوران طولانی بیماری در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) قم دار فانی را وداع گفت.

درپی درگذشت این استاد قرآن کریم نهاد‌های مختلف قرآنی کشورمان در پیام‌هایی این ضایعه را جامعه قرآنی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

شورای عالی قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر، ضایعه ارتحال استاد پیشکسوت و متخلق قرآن، قرآن‌پژوه شهیر، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ایشان و عموم قرآنیان کشور تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

مرحوم شهیدی‌پور از چهره‌های کم‌نظیر قرآنی کشور، از اساتید پرفروغ در بخش‌های علمی پژوهشی شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم، حافظ کل قرآن، داور بین‌المللی و صاحب تألیفات در زمینه علوم قرآن بودند که در طول حیات پربرکت خود خدمات ارزنده و ماندگاری را به ساحت مقدس قرآن ارائه کردند.

شورای عالی قرآن برای این شخصیت برجسته و استاد نمونه قرآنی، علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر را از درگاه الهی مسألت می‌نماید.

غفرالله لنا و له

سازمان دارالقرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پیشکسوت قرآنی، استاد برجسته علم قرائت و حافظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، خسارتی مولم برای جامعه قرآنی و خادمان وحی محسوب می‌شود.

سازمان دارالقرآن الکریم فقدان این معلم دلسوز و پژوهش‌گر فرهیخته که انس با آیات الهی و معارف اهل بیت (ع) را پیشه و برنامه خود قرار داده بود را به جامعه قرآنی، شاگردان و خانواده معزز ایشان تسلیت گفته و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد متعال مسالت می‌نماید.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران، درگذشت تأسف‌بار و غم انگیز استاد فقید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت ارجمند و از استوانه‌های فن قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را به محضر بزرگ پرچمدار قرآن کشور، رهبر معظم انقلاب حفظه الله، جامعه قرآنی و حوزوی کشور و تمام ارادتمندان کلام الهی تسلیت عرض می‌کند.

حقیقتاً سالها تلاش و کوشش خالصانه ایشان در راه اعتلای نام بلند قرآن کریم و تربیت شاگردان فرهیخته باعث خواهد شد تا نام این استاد قرآن کریم همواره جاودانه بماند. یکی از آخرین خدمات ارزشمند ایشان مشارکت در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی بود که همواره در راه پیاده‌سازی آن و معرفی نخبگان این حوزه به مجموعه مسابقاتی کشور کوشا بودند.

علو درجات آن عزیز سفرکرده و تسلای خاطر بازماندگان ایشان را از درگاه الهی مسالت می‌نماییم.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور؛‌ پیشکسوت قرآنی در سال ۱۳۳۷ در قم به دنیا آمد. از سال ۱۳۵۲ حفظ قرآن را آغاز کرد و در چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شد.


پدرش از فضلای مورد اطمینان و مورد وثوق دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی بوده است.


حجت‌الاسلام شهیدی‌پور سپس در مدارس حوزه علمیه به تدریس فنون قرائت قرآن پرداخت و در کنار آن در جلسات قرائت قرآن به تدریس قرائت و مفاهیم قرآن به جوانان در سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت.

داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف، حضور به عنوان داور مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه و جامعة‌ المصطفی (ص) العالمیه و بسیاری از مسابقات مطرح دیگر، آموزش تخصصی قرآن به قاریان بین‌ المللی و ممتاز و همچنین تألیف چندین اثر در حوزه قرآن کریم از دیگر خدمات این چهره به حوزه قرآن کریم بوده است.


از جمله کتاب‌هایی که مرحوم شهیدی‌ پور به نگارش در آورده است، می‌توان به «سبک‌ شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌ خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه»، «توضیحات وقف و ابتدا» و «روان‌ خوانی و تجوید قرآن» اشاره کرد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری