اتحاد تکنولوژیک علیه حملات سایبری؛ غول‌ها متحد می‌شوند


اتحاد تکنولوژیک علیه حملات سایبری؛ غول‌ها متحد می‌شوند

حمله سایبری، روح شرکت‌ها و سازمان‌ها را زخمی می‌کند، به کاربران نااطمینانی می‌بخشد و استرس را وارد فضای مجازی می‌کند. بهتر است برای مقابله با این موضوع آماده شویم!

اتحاد تکنولوژیک علیه حملات سایبری؛ غول‌ها متحد می‌شوند
حملات سایبری استثنایی ندارند، شرکتی را نداریم که بگوید به طور دائمی از گزند هک مصون است. بخش دیجیتال همه شرکت‌ها در سرتاسر جهان، بار‌ها سیبل حملات سایبری بوده اند و هکرها، بیخیال ماجرا نمی‌شوند.

هکر‌ها دیتاسنتر‌ها را هدف قرار می‌دهند، والت‌های مملو از رمزارز‌ها را تخلیه می‌کنند و اطلاعات خصوصی را به سرقت می‌برند. حالا که هکر‌ها کوتاه نمی‌آیند، چه باید کرد؟ بهتر است کار را به کاردان بسپاریم.

پاتریک کوفلین، معاون امنیت بازار گروه Splunk، به وال استریت ژورنال گفت: «مردم از ما انتظار دارند که این موضوع را بفهمیم. آن‌ها می‌گویند، ما از شکایت از چالش‌های مشابه خسته شده ایم.»

در کنفرانس Black Hat USA ۲۰۲۲، چارچوبی تحت عنوان طرحواره امنیت سایبری باز (OCSF) معرفی شد.

تعدادی از غول‌های حوزه تکنولوژی، به طرح این چارچوب در جهت مقابله با حملات سایبری پرداختند. از بین این شرکت ها، می‌توان به خدمات وب آمازون (AWS)، Splunk، بازوی امنیت سایبری IBM و چندین شرکت دیگر اشاره کرد.

کوفلین در این خصوص می‌گوید: «رهبران امنیت با موارد مختلفی برای یکپارچه‌سازی گسترش برنامه‌ها، خدمات و ارائه‌دهندگان زیر ساخت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و برای انجام درست این کار به داده‌های درست، مناسب و اولویت‌بندی شده نیاز دارند. این مشکلی است که برای حل آن، کل بازیگران صنعت باید گرد هم بیایند.»

در گزارش اخیر انجمن امنیت سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا، از بین ۲۸۰ متخصص امنیت، بیشتر از ۷۵ درصد متخصصین در رابطه با همکاری شرکت‌های بزرگ در جهت ایجاد امنیت بیشتر و تاسیس بستر مناسب برای مقابله با حملات سایبری نظر مثبتی داشتند.

متخصصین این حوزه برای مقابله با این موضوع و بستن راه هکرها، مجبورند زحمت زیادی را متحمل شوند. راه ساده تر، همکاری شرکت‌ها با یکدیگر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج