نحوه پاک کردن لاک از روی فرش


نحوه پاک کردن لاک از روی فرش

با استفاده از چند روش می توانید لاک را از روی فرش یا لباس پاک کنید و دیگر اثری از لکه بر جای نماند.

نحوه پاک کردن لاک از روی فرش

به گزارش راهبرد معاصر، پاک کردن لاک از روی فرش در ظاهر کار دشواری می باشد اما با تکنیک هایی که به شما یاد می دهیم می توانید به آسانی لکه ی لاک خیس و خشک شده را از روی فرش، مبل و پارچه پاک کنید.

پاک کردن لکه لاک خیس خیلی آسان‌تر از لکه لاک خشک‌شده است و باید قبل از اینکه لاک روی فرش خشک شود، آن را به‌خوبی پاک کنید. در ادامه، مراحل پاک کردن لکه لاک از روی فرش را بررسی می‌کنیم.

اندازهٔ قاشق را متناسب با اندازهٔ لکه انتخاب کنید و تا آنجا که می‌توانید لاک را با قاشق از فرش بردارید.

بعد از اینکه لاک را با قاشق از روی فرش برداشتید، با استفاده از پارچه، دستمال یا حوله بقیه آن را جذب کنید. پارچه را به‌صورت ضربه‌ای روی لکه بزنید و آن را روی فرش نمالید؛ زیرا در این صورت، لاک در قسمت‌های بیشتری پخش می‌شود و عمیق‌تر در لایه‌های فرش فرو می‌رود.

برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش تمیزکننده‌های متفاوتی وجود دارند. فقط از استون یا وایتکس استفاده نکنید؛ زیرا هردوی آنها به فرش آسیب می‌رسانند. بهترین گزینه لاک‌پاک‌کن‌های بدون استون هستند. اما موارد زیر را نیز می‌توانید امتحان کنید:

حتما قبل از اینکه محصولات تمیزکننده را روی فرش به کار ببرید، آنها را روی قسمت کوچکی از فرش آزمایش کنید. پنبه‌ای را به ماده‌ تمیزکننده آغشته کنید و آن را روی قسمتی از فرش ـ که خیلی در معرض دید نیست ـ امتحان کنید.

پارچهٔ تمیزی را به لاک‌پاک‌کن یا تمیزکنندهٔ دیگری آغشته کنید و مانند روش قبل، بدون اینکه پارچه را روی فرش بمالید، به لکه ضربه بزنید. پس از هر بار ضربه‌زدن، از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید که هنوز به لاک آغشته نشده است. اگر لازم شد، باز هم پارچه را به لاک‌پاک‌کن آغشته کنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا لکه کاملا پاک شود.

با قاشق، چاقو یا ناخن، تا آنجا که می‌توانید، لاک خشک‌شده را از روی فرش بردارید.

با استفاده از جاروبرقی، همهٔ تکه‌های لاک خشک‌شده (که بعد از برداشتن لاک، در عمق بافت فرش فرو رفته‌اند) را بردارید. این باعث می‌شود سطح تمیزتری برای ادامه کار داشته باشید و بتوانید راحت‌تر لکه را پاک کنید.

لاک‌پاک‌کن بدون استون بهترین گزینه است، زیرا برای حل‌کردن لاک طراحی شده است. تکه‌ای پنبه را به لاک‌پاک‌کن آغشته کنید و ابتدا آن را روی قسمتی از فرش امتحان کنید که در معرض دید نیست. اگر بعد از ۱ تا ۲ دقیقه رنگ‌رفتگی یا آسیب دیگری به‌ وجود نیامد، می‌توانید با خیال راحت از آن برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش استفاده کنید.

آموزش پاک کرده لکه لاک

یک تکه پارچه را به لاک‌پاک‌کن یا تمیزکنندهٔ دیگری آغشته کنید. پارچه را به‌آرامی روی لاک خشک‌شده فشار دهید و به آن ضربه بزنید تا در تمیزکننده حل شده و پاک شود. هر بار، از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود. اگر لازم شد، باز هم پارچه را به تمیزکننده یا لاک‌پاک‌کن آغشته کنید تا همیشه مرطوب بماند. آن‌قدر به این کار ادامه دهید تا لکه کاملا پاک شود.

بعد از پاک کردن لکه لاک از روی فرش، حوله یا پارچهٔ تمیزی را روی فرش فشار دهید. این کار باعث می‌شود باقی‌مانده لاک یا تمیزکننده جذب پارچه شود./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند