مامور سابق سیا: انگلیسی‌ها نوکر آمریکا هستند


مامور سابق سیا: انگلیسی‌ها نوکر آمریکا هستند

مامور سابق سیا مصاحبه‌ای گفت که انگلیسی‌ها نوکر آمریکا هستند و کاری می‌کنند که آمریکا به آن‌ها می‌گوید.

رِیموند مک گاوِرن، مامور سابق سیا درباره هدف از تجاوز هواپیمای جاسوسی انگلیس به حریم هوایی روسیه به شبکه راشاتودی گفت که این اقدام چیزی بیش از نفوذ صرفاً برای محک زدن سامانه پدافند هوایی روسیه یا تحقیقی کوچک برای این بود که ببینند روسیه چه خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره منزوی شدن انگلیس حتی در قاره اروپا گفت: در واقع انگلیسی‌ها نوکر آمریکا هستند و کاری می‌کنند که آمریکا به آن‌ها می‌گوید. آن‌ها تا حد بسیار زیادی از دیگر نقاط جهان، حتی از اروپا در این روز‌ها منزوی هستند. آن‌ها از این اقدامات برای تحریک رادار‌های سامانه پدافند هوایی و بررسی اینکه آنجا چه خبر است استفاده می‌کنند.

بامداد امروز وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیمای جاسوسی آر سی ۱۳۵ انگلیس، حریم هوایی روسیه را در منطقه «سویاتوی نوس» در استان «مورمانسک» نقض کرده است.

به گزارش ریانووستی، در این بیانیه آمده است درپی این اقدام هواپیمای انگلیسی، ارتش روسیه یک جنگنده میگ ۳۱ را برای شناسایی هواپیما و وادار کردن آن به ترک منطقه به پرواز درآورد. این هواپیما پس از ترک انگلیس بر فراز دریای شمالی سوخت رسانی مجدد کرد و سپس به سمت مورمانسک حرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر