پرداخت بیش از 620 هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن


پرداخت بیش از 620 هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در سال‌های گذشته با موانع و ابهامات بسیاری همراه بود؛ در نتیجه روند پرداخت این وام‌ها به کُندی انجام می‌شد. از ابتدای امسال با پیگیری‌های بانک مرکزی...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در سال‌های گذشته با موانع و ابهامات بسیاری همراه بود؛ در نتیجه روند پرداخت این وام‌ها به کُندی انجام می‌شد.

از ابتدای امسال با پیگیری‌های بانک مرکزی دستورالعمل‌های مربوطه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در اسرع وقت به شبکه بانکی ابلاغ شد. در این دستورالعمل‌ها تلاش شده بود تا ابهامات و موانع به بهترین نحو برطرف شود؛ در نتیجه این اقدام پرداخت وام به متقاضیان شتاب خوبی گرفته است.

بر اساس آخرین اطلاعات، از ابتدای سال تاکنون، 250 هزار فقره وام قرض الحسنه فرزندآوری به میزان 100 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

همچنین طی همین مدت برای تسهیل تامین هزینه‌های ازدواج جوانان به 350 هزار متقاضی مبلغ 480 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اعطا شده است.

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، از 6 تیرماه 1401 و با ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به بانک‌های عامل، تاکنون به بیش از 26 هزار نفر به مبلغ 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.

به گفته بانک مرکزی با معرفی وزارت راه و شهرسازی برای 47 هزار نفر به منظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در بانک‌های عامل پرونده تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403