عزاداری باید با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد/ ضرباتی که حرکات جاهلانه به مکتب امام حسین (ع) می زند کمتر از جنگ نرم نیست


 عزاداری باید با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد/ ضرباتی که حرکات جاهلانه به مکتب امام حسین (ع) می زند کمتر از جنگ نرم نیست

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه عزاداری باید با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد گفت: ضرباتی که بانیان و مبلغان حرکات جاهلانه به مکتب امام حسین (ع) وارد می کنند کمتر از جنگ نرم نیست.

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی» در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: عزاداری که با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد، موجب تقویت و نهادینه سازی عشق به حضرت در دلها شده و این عشق حسینی یک سرمایه بزرگ و سرنوشت ساز فردی و اجتماعی برای جامعه می باشد.

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره(این عزاداریها برکات عظیمی در دنیا به دنبال دارد (که صد البته این آثار در مقایسه با نتایج اخروی آن، کمتر از قطره ای در برابر دریا است). از جمله آثار دنیوی آن، شکفتن بذر عشق حسینی )ع( در دلها و نهادینه سازی آن در قلوب فرزندان و بستر سازی برای استمرار آن برای نسلهای آینده است. البته هر قدر با شور و شعور بیشتری همراه باشد آثار آن فزونتر است.

وی با بیان اینکه عشق الهی با عشق حسینی )ع( در طول هم هستند و پیوند ناگسستنی دارند. تصریح کرد: برخی از آثار عشق الهی و حسینی عبارتند از بالا رفتن آستانه تحمل در مشکلات و آسان کننده ی سختی‌های راه کمال آرامش روان، تقویت کننده اراده حرکت در مسیر خدا و مقابله با عشق های معارض و رشد اخلاقی و اتصال علم به عمل و یکی از بهترین راههای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام ساجدی بیان کرد: اگر دشمنان اسلام و رسانه های داخلی و خارجی آنها هر سال ایام محرم با طرح شبهات و سایر شیوه های خود در صدد تضعیف عزاداریها بر می آیند، چون از این آثار در هراس هستند.

 عزاداری باید با شور و شعور حسینی (ع) همراه باشد/ ضرباتی که حرکات جاهلانه به مکتب امام حسین (ع) می زند کمتر از جنگ نرم نیست

وی با بیان اینکه عزاداری متعادل، با شور و شعور است. اظهار کرد: اگر یک رکن آن کنار رفت به تدریج به انواع افراط ها در می غلتد و جلوه های متعددی پیدا می کند.

حجت الاسلام ساجدیخاطر نشان کرد: ضرباتی که بانیان و مبلغان این حرکات جاهلانه ( قمه زدن و آسیب رساندن به بدن) بر راه و مکتب امام حسین (ع) وارد می کنند و موجبات بدبینی به اهل بیت (ع)، و فرار جوانان از دین را فراهم می سازنند کمتر از برخی از انواع جنگ نرم دشمنان خارجی نیست.

وی بر لزوم ارتباط گیری کودکان با سید الشهداء تاکید کرد و افزود: ظرفیت شناختی و گرایشی کودکان و نوجوانان را برای ارتباط با امام حسین (ع) دست کم نگیریم.

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: لازم است برای ایجاد و تقویت این پیوند و نیل به تربیت حسینی فرزندان خود، از این ایام بهره وافر ببریم.

وی تصریح کرد: نباید فضای کرونا سبب کم رنگ شدن عزاداری با شعور و شعور شود بلکه باید با رعایت کامل پروتکل ها، احیاگر راه و مصائب حسینی برای نسل نو باشیم.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل