متاتریدر یا تریدینگ ویو؛ مقایسه دو پلتفرم معاملاتی محبوب معامله گران فارکس


متاتریدر و تریدینگ ویو دو پلتفرم تحلیلی محبوب معامله گران فارکس هستند که یادگیری آنها برای کسب درآمد از فارکس لازم اس...

متاتریدر و تریدینگ ویو دو پلتفرم تحلیلی محبوب معامله گران فارکس هستند که یادگیری آنها برای کسب درآمد از فارکس لازم است. این دو پلتفرم با ابزارها و اندیکاتورهایی که به کاربران ارائه می کنند امکان پیشبینی قیمت را از طریق تحلیل تکنیکال در بازار بزرگ جفت ارزهای خارجی یا فارکس به وجود آورده اند. در ادامه با بررسی این دو پلتفرم به مقایسه آنها با یکدیگر می پردازیم.

متاتریدر؛ پلتفرم معاملاتی استاندارد در فارکس

متاتریدر یا تریدینگ ویو؛ مقایسه دو پلتفرم معاملاتی محبوب معامله گران فارکس

در بین انواع پلتفرم های معاملاتی در فارکس، متاتریدر4 (MetaTrader4) از همه محبوب تر است و سرمایه‌گذاران فارکس علاقه بیشتری به استفاده کردن از آن دارند. برای استفاده از متاتریدر باید ابتدا در یک بروکر ثبت نام کنید و پس از آن نرم افزار متاتریدر را از طریق وبسایت بروکر خود دانلود کنید. متاتریدر امکانات متنوعی را برای تحلیل و پیش بینی قیمت در اختیار معامله گران قرار می دهد. بنابراین بعد از دانلود این نرم‌افزار اولین کاری که باید انجام دهید این است که از آموزش متاتریدر که از طریق سایت های معتبر ارائه می‌شود استفاده کنید. با یادگیری متاتریدر می توانید:

·        به شکل مستقیم به بازار دسترسی داشته باشید و معاملات خود را تنها با یک کلیک انجام دهید.

·        برای تحلیل قیمت ها از 40 اندیکاتور و ابزارهای ترسیمی موجود در آن استفاده کنید.

·        از انواع سفارشات خرید و فروش در بازار فارکس استفاده کنید.

بسیاری از تریدرهای حرفه ای فارکس، از متاتریدر استفاده می کنند. این پلتفرم با وجود تعداد کمتر اندیکاتورها و ابزارهای ترسیمی نسبت به تریدینگ ویو، همچنان انتخاب اول بسیاری از معامله گران فارکس است. شاید بتوان گفت مهمترین علت انتخاب متاتریدر این است که با استفاده از آن هم می توان کار تحلیل جفت ارزها در فارکس را انجام داد و هم با فشردن یک دکمه به راحتی معامله کرد.

تریدینگ ویو؛ قوی‌ترین پلتفرم تحلیلی در دنیا

متاتریدر یا تریدینگ ویو؛ مقایسه دو پلتفرم معاملاتی محبوب معامله گران فارکس

تریدینگ ویو (TradingView) محبوب ترین پلتفرم تحلیلی معامله گران فارکس و سایر بازارهای مالی است. به نقل از وب سایت اینوستوپدیا، تریدینگ ویو پلتفرمی است که بیش از 100 اندیکاتور دارد که در ترکیب با ابزارهای ترسیمی امکان تحلیل انواع بازارها مثل فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و ... را به وجود آورده است.

تعداد اندیکاتورهای این پلتفرم زیاد است اما با این حال اگر بخواهید می توانید با استفاده از زبانPine Script اندیکاتورهای موجود را برحسب نیاز خود تغییر داده یا یک اندیکاتور جدید بسازید.

امکانات تحلیلی بیشمار این سایت را می توانید با استفاده از آموزش تریدینگ ویو یاد بگیرید. در اولین برخورد با پلتفرم تریدینگ ویو با گزینه های زیادی روبه رو می شوید که ممکن است در ابتدا شما را گیج کنند اما با مشاهده آموزش تریدینگ ویو می توانید به راحتی کار کردن با اندیکاتورها و تنظیم آلارم یا هشدار را یاد گرفته و فرصت های معاملاتی را در انواع چارت های قیمتی شناسایی کنید.

علاوه بر آن با استفاده از آموزش تریدینگ ویو می توانید نحوه ساخت دیده بان قیمت یا واچ لیست، مقایسه دو نماد معاملاتی با یکدیگر، نحوه چت کردن با سایر اعضا، نحوه استفاده از ابزارهای تخصصی تریدینگ ویو و سایر ویژگی ها را یاد بگیرید.

برخی معامله گران فارکس کار تحلیل تکنیکال خود را با استفاده از چارت های قیمتی و ابزارهای موجود در تریدینگ ویو انجام می دهند و پس از آن برای انجام معاملات سراغ متاتریدر می روند. البته متاتریدر و تریدینگ ویو پلتفرم هایی هستند که عمدتا می توان با آنها کار تحلیل تکنیکال را انجام داد. تحلیل فاندامنتال یا بنیادی در فارکس نوع دیگری از تحلیل است که با استفاده از تجزیه و تحلیل اخبار سیاسی و اقتصادی می توان قیمت‌های آینده را پیشبینی کرد. بنابراین برای این که بتوانید معاملات موفقی انجام دهید در کنار تحلیل تکنیکال به اخبار فارکس هم نیاز دارید. پیگیری این اخبار، اطلاعات بسیار مفیدی درباره شاخص های اقتصادی و اخبار سیاسی تاثیرگذار بر فارکس در اختیار شما می گذارد.

فرض کنید که با تحلیل تکنیکال خود در تریدینگ ویو یا متاتریدر یک فرصت خرید در فارکس پیدا می کنید اما بدون توجه به اخبار فارکس اقدام به معامله کرده و دچار ضرر می شوید. تازه زمانی که علت ضرر خود را جستجو می کنید متوجه می شوید که اخبار تاثیرگذاری مثل نرخ بهره منتشر شده و تمام تجزیه و تحلیل تکنیکال شما را دستخوش تغییر کرده است بنابراین اهمیت بررسی اخبار فارکس را نادیده نگیرید.

مقایسه جز به جز تریدینگ ویو و متاتریدر

در این قسمت سعی می کنیم به صورت جز به جز این دو پلتفرم محبوب معامله گران فارکس را با یکدیگر مقایسه کنیم.

دسترسی مستقیم به نمودارها

همان طور که قبلا هم گفتیم برای استفاده از متاتریدر باید حتما از طریق یک بروکر اقدام کنید چون نمی توان بدون وصل شدن به یک اکانت دمو یا واقعی در بروکرها، از دیتای موجود در متاتریدر استفاده کرد. از طرف دیگر شما می توانید به راحتی با ثبت نام رایگان در تریدینگ ویو از امکانات تحلیلی این پلتفرم استفاده کنید.

تعداد اندیکاتورها

در متاتریدر 40 اندیکاتور وجود دارد در حالی که در تریدینگ ویو تعداد اندیکاتورها بیشتر از 100 عدد است. تعداد بیشتر اندیکاتورها و امکان تنظیم آنها به زبان برنامه نویسی یکی از مزیت های تریدینگ ویو نسبت به متاتریدر است.

طراحی محیط

گرافیک نرم افزار متاتریدر کاملا قدیمی است اما با این حال طراحی آن ساده است به طوری که افراد می توانند به راحتی کار کردن با آن را یاد بگیرند از طرف دیگر گرافیک و دیزاین تریدینگ ویو با وجود طراحی ساده و یوزر فرندلی (کاربری آسان) آن، مدرن تر است.

تایم فریم ها

تعداد تایم فریم های متاتریدر نسبت به تریدینگ ویو کمتر است. علاوه بر این امکان رفتن به یک تاریخ مشخص در تریدینگ ویو وجود دارد در حالی که جای خالی این قابلیت در متاتریدر احساس می شود.

دسترسی مستقیم به بازار

با استفاده از متاتریدر می توان به سرعت سفارشات خرید یا فروش در فارکس را اجرا کرد. سرعت در اجرای سفارشات در فارکس بسیار مهم است چون هر لحظه قیمت ها تغییر می کند. در متاتریدر می توان به راحتی با فشردن یک دکمه کار خرید و فروش را انجام داد. از طرف دیگر در تریدینگ ویو این قابلیت وجود ندارد. در واقع بروکرهای کمی هستند که امکان وصل کردن اکانت معاملاتی به تریدینگ ویو را دارند. با این حال هنوز قابلیت دسترسی مستقیم به بازار برای بیشتر معامله گران وجود ندارد.

جامعه معامله‌گران

در مقایسه تریدینگ ویو و متاتریدر باید به این نکته اشاره کنیم که پلتفرم تریدینگ ویو، یک جامعه بزرگ از تریدرها را به وجود آورده است. در این شبکه، معامله‌گران می‌توانند از پست های افراد باتجربه و یا ویدئوهای آموزشی آنان استفاده کنند. امکان گفتگو با سایر کاربران از دیگر مزیت های تریدینگ ویو نسبت به متاتریدر است.

معاملات مجازی

امکان انجام معاملات مجازی در متاتریدر از طریق حساب های دمو یا آزمایشی ممکن است. در تریدینگ ویو نیز این قابلیت وجود دارد که افراد با پول مجازی به تمرین معامله کردن بپردازند. این ویژگی در تریدینگ ویو تحت عنوان معاملات کاغذی شناخته می‌شود.

انتخاب یکی از پلتفرم های متاتریدر یا تریدینگ ویو برای معامله کردن در فارکس کاملا شخصی است اما پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از آموزشهای متاتریدر و تریدینگ ویو کار کردن با هر دو پلتفرم را یاد بگیرید تا بتوانید از امکانات و ویژگی‌های مثبت هر دو استفاده کنید.

منبع: www.amoozesh-boors.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی