دلالی جدید در میدان فردوسی با کارت ملی


دلالی جدید در میدان فردوسی با کارت ملی

کارت ملی و شماره حسابت را می‌دهی، حدود ۶۰ میلیون به کارت بانکی‌ات واریز می‌کنند. با همان پول و با اعتبار و امتیازت ارز می‌خرند و از سود میلیونی که به جیب می‌زنند ۵۰۰ هزار تومان هم به تو می‌دهند.

به گزارش مشرق، حتماً در خیابان شما هم چشمتان به تبلیغات عجیب و غریب افتاده است. تبلیغاتی جذاب که قشر تنگدست جامعه را نشانه گرفته است. در این تبلیغات برای داشتن ۵۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان فقط کافی است کارت ملی یا پاسپورت داشته باشید.

برای اینکه بفهمیم داستان از چه قرار است با شمارهای که پایین یکی از این تبلیغات نوشته شده است تماس می گیریم. پسر جوانی تلفن را جواب میدهد، چند تا سؤال میپرسد و کار به قرار گذاشتن درمیدان فردوسی میرسد.

*نظارتی بر کار دلالان نیست

صرافیها، اما خودشان میدانند در بعضی از خرید و فروشها دستهایی پشت پرده است، اما نمیتوانند کاری کنند.

صاحب یکی از صرافیهای تهران می گوید: «بعضی وقتها کسانی برای خرید ارز به ما مراجعه میکنند که کاملاً مشخص است دست یک دلال پشت ماجراست. اشکال این ماجرا آنجاست که معلوم نیست پولی که به حساب شخص میریزند سرقتی است یا نه! خیلیهایشان هم لحظات آخر مبلغی که توافق کردهاند را پرداخت نمیکنند و داد و دعوا راه میافتد. او ادامه میدهد: «جالب است بدانید در همین میدان فردوسی تعداد زیادی از این معاملات در روز انجام میشود که کسی نظارت ندارد.»


این فرد که نمی خواهد نامی از او بازگو شود در بخش دیگری از صحبتهایش می گوید: «بعضی از این دلالها برای خودشان تبلیغات هم می کنند و اکثراً هم برای گرفتن کارت ملی و مدارک افراد نیازمند را نشانه می گیرند.»

سرهنگ صباحی فرد نیز در این رابطه می گوید: این دست معاملات جرم محسوب میشود و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد چرا که به اقتصاد جامعه آسیب میزند.

منبع:آنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا