نکات پخت قورمه سبزی


نکات پخت قورمه سبزی

رکنا: قورمه سبزی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است.

به گزارش رکنا، ابتدا بروید سبزی فروشی و مقداری سبزی تازه را تهیه کنید. بگویید سبزی مخصوص قورمه سبزی(تره_ جعفری_ شنبلیله_ اسفناج_ گیشنیز _ مقداری تره بیشتر)

سبزی ها را پاک می کنیم و بعد می شوییم و ریز ریز خرد می کنیم. سبزی های خرد شده را می ریزیم در قابلمه و کمی تفت می دهیم در حدی که آب های اضافی سبزی تبخیر و کمی بخار پز شود ( بدون روغن)

بعد که خنک شد می توانید بسته بندی و فریز کنید اما راز یک قورمه سبزی خوب سبزی تازه آن است.

تقریبا سه کیلو سبزی پنج بسته می شود؛ پنج بسته برای پنج بار برای یک خانواده چهار نفره

یک بسته سبزی را در تابه می ریزیم و با حرارت کم اجازه می دهیم حسابی آب سبزی تبخیر شود و بعد روغن اضافه می کنیم. روغن می خورد دوباره به آن روغن اضافه می کنیم. حرارت باید کم باشد و کم کم روغن اضافه کنیم و مرتب هم بزنیم. تقریبا چهل دقیقه باید روی گاز بماند تا حسابی تیره شود. بعد از این زمان گوشه تابه کمی روغن بریزید و مقداری شنبلیله خشک تقریبا دو ق غ پودر شده بریزید و تفت دهید تا کمی تیره شود. آن را به بقیه سبزی ها اضافه و همه را با هم مخلوط کنید. خاموش کنید. نصف لیوان لوبیای قرمز را که از شب قبل خیس کردید بهتر است با مقداری آب روی حرارت بگذارید ده دقیقه بجوشد و بعد آبکش کنید.

در طول زمانی که سبزی ها دارند سرخ می شوند مقداری گوشت را با یک پیاز متوسط تفت بدهید و کمی زردچوبه و پودر لیموعمانی و فلفل و لوبیا را اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و اجازه بدهید بوی عطر گوشت و مواد بلند شود. بعد با مقداری آب اجازه بدهید بپزد. بعد از یک ساعت سبزی آماده را به گوشت اضافه کنید. دو عدد لیموعمانی را که از قبل با مقداری آب خیس کردید به خورش اضافه کنید. مقداری نمک اضافه کنید و در قابلمه را ببندید، ( موقع پختن گوشت به آن نمک نزنید چون باعث می شود گوشت دیرپز شود و بافتش سفت شود) یکی، دو ساعت با حرارت کم اجازه بدهید گوشت و سبزی حسابی بپزند و به روغن بیفتد . نیم ساعت آخر کمی آبلیمو یا آب نارنج به خورش اضافه کنید و در قابلمه را کمی کج بگذارید طوری که کامل بسته نشود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟