درخواست فلسطین و اتحادیه اروپا برای تحقیقات بین المللی درباره جنایت اسرائیل در جبالیا


درخواست فلسطین و اتحادیه اروپا برای تحقیقات بین المللی درباره جنایت اسرائیل در  جبالیا

پس از افشای جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل در کشتار کودکان فلسطینی در منطقه "جبالیا" واقع در شمال نوار غزه، فلسطین خواستار انجام تحقیق بین‌المللی فوری شد و دولت اسرائیل را مسئول کامل و مستقیم جنایت‌های مربوط به اعدام‌های میدانی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، دولت اسرائیل مسئول کامل و مستقیم جنایت‌های مربوط به اعدام‌های میدانی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، به رغم تایید قتل این پنج کودک فلسطینی در "جبالیا" توسط نیروهای رژیم اشغالگر، مقامات این رژیم با موسسات رسمی خود سعی دارند از مسئولیت این جنایت فرار کنند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین تاکید کرد، نیروهای رژیم اشغالگر هیچگونه اقدامی علیه کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند، اتخاذ نکرده و عاملان آن را شناسایی، بازداشت و محاکمه نکرده است.

در همین رابطه، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار انجام تحقیق بین‌المللی فوری در خصوص به شهادت رسیدن این پنج کودک شد.

اشتیه در ادامه خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن کشتار جبالیا توسط اشغالگران، دادگاه‌ها و نهادهای حقوقی بین‌المللی را در آزمون اعتبار و جدیت در برخورد با این جنایت به دور از استانداردهای دوگانه قرار می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: کشتاری که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به مردم غزه مرتکب شد به کارنامه جنایت‌های اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی اضافه می‌شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به این جنایت، نسبت به ناتوانی موسسات حقوقی و قانونی بین‌المللی در اتخاذ اقدامات قضایی برای تضمین عدم فرار جنایتکاران از مجازات هشدار داد و اعلام کرد که این امر به معنای این است که آنها جنایت‌های دیگری مرتکب خواهند شد.

اشتیه در پایان از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست این جنایت را محکوم کنند و اظهاراتشان در خصوص حق اشغالگران در دفاع از خود را کنار بگذارند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز در گفت‌وگویی مطبوعاتی خواستار انجام تحقیق فوری، شفاف و مستقل و همچنین مجازات عاملان آن شد.

پیشتر روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، تحقیقات اولیه ارتش اسرائیل در خصوص حمله هوایی روز هفتم اوت به نزدیکی قبرستانی در منطقه جبالیا در غزه که در جریان آن پنج کودک بین ۳ تا ۱۶ ساله کشته شدند به پایان رسیده است.

طبق آنچه هاآرتص به نقل از برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی آورده است، در این تحقیق روشن شد، بر خلاف ارزیابی اولیه ارتش مبنی بر اینکه پنج کودک فلسطینی مذکور در نتیجه شلیک ناموفق راکت از سوی جهاد اسلامی جان خود را از دست دادند، این کودکان در حمله اسرائیل شهید شدند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، پس از تحقیق در این خصوص مشخص شد که این کودکان از قربانیان حمله اسرائیل به نوار غزه بوده‌اند و طبق این تحقیق نظامی، شلیک راکتی از سوی جهاد اسلامی رصد نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن