ادامه ضرر چند ده میلیاردی؛/ پرسپولیس مقابل فولاد هم اسپانسر ندارد؟


ادامه ضرر چند ده میلیاردی؛/ پرسپولیس مقابل فولاد هم اسپانسر ندارد؟

نزدیک به دو ماه از نامه رضا درویش به کارگزار پرسپولیس برای توقف فعالیت اقتصادی این شرکت در قبال سرخپوشان پایتخت می‌گذرد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر در حالی به مصاف ذوب‌آهن رفت که فضای تبلیغاتی روی پیراهن این تیم خالی بود و برخلاف فصل گذشته که چهار یا حتی پنج اسپانسر حضور داشتند، این بار قرمزها با یک عبارت مذهبی وارد زمین شده‌ بودند.

علت این موضوع توقف فعالیت کارگزار باشگاه پرسپولیس است که با ارسال نامه از سوی رضا درویش انجام شد.

به نظر می‌رسد مدیرعامل پرسپولیس از کارگزار این باشگاه انتظار دارد تا فضای تبلیغاتی قرمزها را بخرد تا او از وصول درآمدی مشخص اطمینان داشته باشد. انتظاری که در حیطه وظایف کارگزار باشگاه نیست و این شرکت تلاش می‌کند تا با جلب اسپانسر، زمینه‌ساز درآمدزایی باشگاه و همچنین افزایش سهم خود شود.

فصل گذشته کارگزار پرسپولیس ۲۰ میلیارد در لحظه امضای قرارداد به باشگاه تزریق کرد و سپس تا پایان فصل نیز بیش از صد میلیارد در اختیار دو مدیرعامل باشگاه قرارداد و تا زمان فعالیت کارگزار ۸۳٪ از قرارداد بازیکنان، پاداش آنها و مطالبات قبلی نظیر علیرضا بیرانوند پرداخت شد.

اکنون کارگزار باشگاه مدعی است که طلب قابل توجهی از باشگاه دارد و شاید تلاش درویش برای فسخ قرارداد با کارگزار نیز به دلیل عدم پرداخت همین طلب باشد.

نکته مهم این است که فروش فضای تبلیغاتی باشگاه به یک کارگزار یا شرکت اگرچه باشگاه پرسپولیس را از حصول درآمد n میلیارد تومانی مطمئن می‌کند اما در صورت درآمدزایی 2n میلیاردی خریدار پس از امضای قرارداد از فضای تبلیغاتی پرسپولیس، ضرری هنگفت را به باشگاه پرسپولیس تحمیل خواهد کرد و سرخپوشان را از درآمدزایی بیشتر بازمی‌دارد.

نکته‌ای که به نظر در تحلیل باشگاه پرسپولیس از وضعیت مغفول مانده این است که منافع کارگزار در گروی منافع باشگاه است و اگر باشگاه از قرارداد اسپانسری سود ببرد، طبیعتاً کارگزار نیز سهم بیشتری از این سود خواهد داشت.

نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس برای تبلیغات محیطی نیز نتوانسته کار مثبتی انجام دهد و حتی امکان دارد در ازای حق تبلیغات محیطی سازمان لیگ، بخشی از فضا را به ارزش ۵۶ میلیارد تومان در اختیار کمیته بازاریابی سازمان لیگ قرار بدهد تا آنها در آن فضا تبلیغات خود را انجام دهد و از قسمت‌های باقی مانده نیز پرسپولیس استفاده کند؛ سازوکاری عجیب.

با این حال در آستانه اولین بازی خانگی پرسپولیس، مدیرعامل پرسپولیس که این فصل باید مطالبات بیش از ۲۲۰ میلیاردی بازیکنان و کادرفنی (به علاوه لوکادیا و آپشن بازیکنان) را پرداخت کند، احتمال دارد فضای تبلیغاتی قرمز ها را دوباره از دست بدهد تا ضرری دوباره به باشگاه تحمیل شود.

باید منتظر ماند و دید که در این ۴۸ ساعت چه اتفاقی رخ می‌دهد اما هرچه که باشد در دو ماه اخیر پرسپولیس ضرر قابل توجهی از نبود اسپانسر در پیش فصل و هفته نخست متحمل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟