نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط با ترکیه خبر داد


نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط با ترکیه خبر داد

یائیر لاپید اعلام کرد که ترکیه و رژیم صهیونیستی روابط خود را از سرگرفتند.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود از عادی سازی روابط با ترکیه خبر داد و نوشت: «از سرگیری روابط با ترکیه نقش مهمی برای ثبات منطقه و اخبار اقتصادی بسیار مهمی برای شهروندان ما دارد. اسرائیل و ترکیه سفرای خود را برمی گردانند».

همچنین مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: «ما با اسرائیل برای تعیین مجدد سفرای بین دو کشور اقداماتی انجام داده ایم و پس از اقدامات مثبت اسرائیل تصمیم گرفتیم سفیر جدیدی در اسرائیل تعیین کنیم.»

از طرفی دیگر نیز دفتر یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای رسمی منتشر کردو از توافق بین آنکارا و تل آویو خبر داد. این توافق شامل بازگشت سفرا و کنسول‌ها به تل آویو و آنکارا است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ سفرای یکدیگر را اخراج کرده و تل‌آویو در سال ۲۰۱۹ نمایندگی اقتصادی خود در ترکیه را کاهش داد. با این حال پس از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اراضی اشغالی و بازدید اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا، تصمیم گرفتند روابط خود را بیشتر کنند. گفته شده تجارت دو جانبه بین ترکیه و رژیم اشغالگر در سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد افزایش به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت