کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بعد از 5 سال برگزار شد


کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بعد از 5 سال برگزار شد

وزیر راه و شهرسازی که برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام آباد به سر می برد، از نهایی شدن متن توافقنامه و امضای آن در مذاکرات فردا خبر داد.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بعد از 5 سال برگزار شد

به گزارش ایران اکونومیست، رستم قاسمی که برای شرکت در بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام آباد به سر بر می‌برد دقایقی قبل (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در برنامه زنده تلویزیونی گفت: این کمیسیون بعد از ۵ سال برگزار شد.

وی افزود: پاکستان کشور بزرگ همسایه ما است که ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت و ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد. بعد از ۵ سال این کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تشکیل شد و پیش از برگزاری آن چند ماه بررسی‌های کارشناسی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متن توافقنامه نهایی به اتمام رسیده و فردا امضا می‌شود.

قاسمی یادآور شد: بر اساس این توافقنامه دستابی به ۴ میلیارد دلار تهاتر کالا، برقراری تجارت بلندمدت و ایجاد تجارت آزاد میان دو کشور، از سرگیری فعالیت کریدور ITI که همان کریدور اسلام آباد- تهران- استانبول است، امضا ی توافقنامه تیر الکترونیک، راه اندازی بازارچه‌های مرزی، تأسیس شرکت‌های صنعتی مشترک، افزایش پروازها میان دو کشور و ساماندهی زائران اربعین پاکستانی از مهمترین بخش‌های توافقنامه ایران و پاکستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در مدت حضورم در پاکستان با وزرای حمل و نقل، ارتباطات، امورخارجه و اقتصاد پاکستان دیدار داشتم و در همه این دیدارها به مقامات پاکستانی اعلام کردم ایران هیچ محدودیتی برای توسعه تجارت دو کشور ندارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: فردا صبح نیز با نخست وزیر پاکستان دیدار خواهم داشت که دستور کار این ملاقات در خصوص افزایش حجم مبادلات دو کشور به روش تهاتر خواهد بود. همچنی فردا با وزرای دیگر این کشور نیز دیدارهایی خواهم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید