نظام حکمرانی جوانان در نهبندان تشکیل شود


نظام حکمرانی جوانان در نهبندان تشکیل شود

ایروانی گفت: دستگاه های دولتی نهبندان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغال پایدار در حوزه جوانان باید نظام حکمرانی جوانان را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالفضل ایروانی» امروز (22 مرداد) در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهبندان با دستور کار آسیب های اجتماعی در فضای مجازی، اظهار کرد: پیشنهاد می شود برای برنامه‌های کاربردی‌تر در حوزه جوانان؛ دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی، نظام حکمرانی جوانان را در محدوده شهرستان ایجاد کنیم.


سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه در نظام حکمرانی جوانان، باید یک برنامه راهبردی عملیاتی و هیئت اندیشه ورز تشکیل شود، گفت: در ابتدا باید آسیب های اشتغال و فضای مجازی در بین خانواده ها به ویژه جوانان شناسایی شود.


ایروانی تصریح کرد: جوانان باید در محله، روستا، شهر، صنعت، اداره و کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند؛ مسئله اشتغال پایدار را تنها با تسهیلات نمی توان رفع کرد در ابتدا باید به جوان هویت داد.


وی با بیان اینکه جوانان باید تمدن ساز باشند، گفت: اگر شورای فرهنگ عمومی نتوانست به لحاظ عملیاتی چارچوبی داشته باید باید تفویض اختیار کند؛ تمامی دستگاه های نهبندان باید مکلف باشند هیئت اندیشه ورز جوانان راه اندازی کنند.


سرپرست فرمانداری نهبندان با تاکید بر اینکه تمام فعالیت ها، اقدامات و برنامه ریزی ها باید ایجابی و نه سلبی باشد، افزود: مدیران حق ندارند اقدامی سلبی انجام دهد و برنامه ها باید حتما پیوست فرهنگی و اجتماعی با محوریت جوانان داشته باشد.


ایروانی تصریح کرد: امروز مسئله امر به معروف و نهی از منکر حائز اهمیت است و باید در قالب نگاه ایجابی و همراه با جذابیت بیان شود. قشری دعوت به مشارکت می کنیم که نگاه او(جوانان) به جامعه متفاوت است.


وی گفت: مسئولین به عنوان مسئولیت اجرایی و قانونی باید از مجرای قانونی پاسخگوی مردم باشند.


سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه قدم های کوچک در حوزه جوانان با اهداف بزرگ محقق می شود، افزود: دستگاه های اداری باید پای کار امورات جوانان باشند لذا جذب و اشتغال جوانان موضوعی است که دستگاه های دولتی باید بر آن همت و برنامه ریزی کنند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...