وظیفه سنگین مدیران در برابر اخلاق، معنویت و مناسبت های ملی و مذهبی/مسیرهای فرهنگی را نباید ببندیم


وظیفه سنگین مدیران در برابر اخلاق، معنویت و مناسبت های ملی و مذهبی/مسیرهای فرهنگی را نباید ببندیم

آیت الله حسینی وظیفه مدیران در برابر اخلاق، معنویت و مناسبت های ملی و مذهبی را سنگین دانست و گفت: مسیرهای فرهنگی را نباید ببندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عاشورا برای همه ما درس بزرگی است، اظهار کرد: زمانی که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) قیام خود را آغاز کردند، خیلی‌ها می‌توانستند کمک کنند؛ اما فریب دنیا را خوردند و با تطمیع و تهدید میدان را خالی را کردند که آن حادثه تلخ اتفاق افتاد و همه عالم را تکان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: امام خمینی (ره) هم که فرزند مکتب عاشورا بودند، قیام کردند و رفته‌رفته افرادی به میدان آمدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم دشمن با تمام قوا به میدان جنگ آمد، اما یاران حضرت امام (ره) میدان را خالی نکردند که آن حادثه تلخ عاشورایی اتفاق بیفتد و با همت وجود در میدان حاضر شدند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، پیروزی‌های وسیعی نصیب جبهه انقلاب اسلامی و ولایت شده، افزود: این پیروزی‌ها و آن رزمندگانی که در آن شرایط سخت در مقابل همه دنیای کفر ایستادند، نباید فراموش شوند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: پیروزی مقاومت ادامه دارد و ما به برگزاری این گرامی داشت‌ها و همایش‌ها نیاز داریم؛ زیرا اگر جامعه‌ای اخلاق، معنویت، خداپرستی و توحید و دوران مجد و عظمت خود را فراموش کند، سقوط خواهد کرد و نابود می‌شود.

وی یادآور شد: اگر مناسب‌های ملی و مذهبی را گرامی نداریم، از هویت دینی خارج و تبدیل به یک ملت خنثی و بی‌اثر می‌شویم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جای شهید و جلاد عوض می‌شود» و تحریف تاریخ جنگ اتفاق می‌افتد‌.

آیت الله حسیینی ضمن تاکیید بر اینکه باید برای گرامی داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی خود فعالیت و هزینه کنیم، افزود: این هزینه‌ها در اصل سرمایه‌گذاری است، در همه دنیا مرسوم بوده که رزمندگان و ایثارگران خود را تکریم می‌کنند و ملتی که قهرمانان خود را فراموش کند، دوران ذلت آن آغاز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هر جا ضربه می‌خوریم، برای این است که در مسأله فرهنگ هزینه نکردیم و تلاشی انجام ندادیم، خاطرنشان کررد: کار فرهنگی در جامعه ما فراموش شده، همه ادارات و شرکت‌ها سهم بودجه فرهنگی دارند و باید در بحث فرهنگ هزینه کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر مدیری در قبال مناسبت‌های ملی و مذهبی وظیفه دارد، خاطرنشان کرد: همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید برگزار و یاد و خاطره پیشکسوتان دفاع مقدس گرامی داشته شود.

آیت الله حسینی از ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان خواست تا برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همکاری کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس