تبیین فلسفه قیام حسینی در فیلیپین


تبیین فلسفه قیام حسینی در فیلیپین

شخصیت‌های دینی و فرهنگی فیلیپین به تبیین و بررسی فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) و نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن عاشورا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل به مناسبت فرارسیدن دهه اول محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مراسم عزاداری و سوگواری برگزار کرد.

مراسم عزاداری حسینی در دهه اول محرم هر شب با حضور سفیر کشورمان، ایرانیان مقیم و دوستداران و ارادتمندان حضرت امام حسین(ع) به ویژه فیلیپینی‌ها و پاکستانی‌ها با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی و نوحه و عزاداری همراه بود.

همچنین، مراسم ویژه ظهر عاشورا و شب شام غریبان نیز در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل باشکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم‌ها، سخنرانان پیرامون فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) و نقش حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن فلسفه عاشورا، مطالبی را بیان کردند.

دوستداران اهل بیت(ع) در شهر زامبوانگا و برخی شهرهای دیگر منطقه میندانائو با هماهنگی و مدیریت مرکز اهل بیت(ع) نیز نسبت به گرامیداشت ایام محرم و سالگرد شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران با وفایشان اهتمام داشتند.

شخصیت‌های دینی و فرهنگی چون شیخ ابومهدی انواری، شیخ ملغانی صالح، شیخ محمد مجید، شیخ محمد الفتح، شیخ حسین گانوا، سید عمار سرهادیل و شیخ طالب تنجیل پیرامون ابعاد مختلف حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) سخنرانی کردند.

حاضرین در مراسم با نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کردند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟