تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در حمله روسیه


تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در حمله روسیه

وزارت دفاع روسیه از تحمیل خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارت و تلفات سنگین به نیرو‌های اوکراینی در گزارش روزانه خود از آمار تلفات ارتش اوکراین و خسارت به تجهیزات نظامی آن‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد: یک انبار مهمات متعلق به تیپ ۹۵ اوکراین در نزدیکی شهر «اسلاویانسک» در جمهوری «دونتسک» هدف حمله هوایی قرار گرفت که طی آن بیش از ۳ هزار گلوله توپ و مین منهدم شد و بیش از ۳۰ تن از ملی‌گرایان افراطی کشته شدند.

در همین ارتباط، نیروی هوایی روسیه مراکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات اوکراینی را در منطقه خرسون هدف قرار داد که در آن بیش از ۴۰ ملی‌گرا کشته و ۱۰ خودروی ویژه منهدم شدند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با اشاره به نقض قوانین جنگی توسط اوکراینی‌ها اعلام کرد در شهر سولدار (دونتسک) بیش از یک سوم از نیرو‌های جدید تیپ ۱۰ متخصص در مناطق کوهستانی، بدون مجوز موقعیت یگان خود را ترک کردند در حالی که تنها نیمی از نیرو‌های آن به دلیل تلفات سنگین در این تیپ باقی ماند. در منطقه مارینکا در دونتسک، بیش از نیمی از سربازان گردان سوم تیپ ۶۶ مکانیزه به دلیل تلفات سنگین و کمبود مهمات، مواضع رزمی خود را رها و بدون مجوز جبهه را ترک کردند.

نیرو‌های روسی در طول روز، ۹ مرکز فرماندهی، ۹ انبار اسلحه، مهمات و تجهیزات موشکی و توپخانه‌ای و ۳ انبار سوخت را منهدم کردند و بر تعداد زیادی از سربازان ذخیره اوکراینی فائق آمدند و با حمله به ایستگاه راه آهن منطقه خرسون مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی را نیز منهدم کردند.

پدافند هوایی روسیه ۴ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کرد و یک موشک بالستیک از مدل «توچکا یو» و ۷ پرتابگر «اوراگان» را نیز رهگیری کرد.

آمار‌های ارائه شده حاکی از آن است که از ابتدای عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، تاکنون ۲۶۷ فروند هواپیما، ۱۴۸ فروند بالگرد، ۱۷۴۷ پهپاد، ۳۶۵ سامانه موشکی ضدهوایی، ۴۳۳۴ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی، ۷۹۹ موشک انداز، ۳۳۱۰ قبضه توپ و خمپاره‌انداز و همچنین ۴۹۲۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات