جزییاتی از باند اتباع خارجی سارق در مشهد بدون آثار جرم!


جزییاتی از باند اتباع خارجی سارق در مشهد بدون آثار جرم!

ارزش اموال مکشوفه از دزدان تبعه خارجی تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است و تعداد زیادی از مال باختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند، اما هنوز هم شناسایی دیگر افراد در دستور پلیس قرار دارد.

اعضای یک باند اتباع خارجی که به منازل، مغازه‌ها و خودرو‌ها دستبرد می‌زدند در حالی با تلاش نیرو‌های انتظامی مشهد دستگیر شدند که هنوز برخی از متهمان فراری هستند و تحت تعقیب قرار دارند.

به گزارش خراسان، به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر این که دو دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و پژو پارس به منزلی در منطقه گلشهر مشهد تردد دارند که گاهی پلاک‌های متفاوتی روی آن‌ها نصب شده است، حساسیت این خبر بلافاصله نیرو‌های انتظامی را به تکاپو واداشت و بدین ترتیب با دستور فرمانده انتظامی مشهد، بررسی دقیق این ماجرا به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد.

ساعتی بعد گروهی از کارآگاهان رصد‌های اطلاعاتی را آغاز کردند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد تصاویری از دو خودروی مذکور در برخی از صحنه‌های سرقت ثبت شده است. به همین دلیل ماجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد و کارآگاهان با کسب دستورات قضایی، مخفیگاه یاد شده در منطقه گلشهر را به محاصره درآوردند و مورد بازرسی قرار دادند.

در این عملیات دو خودروی پژو در حالی با پلاک‌های جعلی کشف شد که تعداد زیادی پلاک سرقتی یا دست نویس نیز در محل وجود داشت.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که در این عملیات ضربتی و هماهنگ دو تبعه خارجی سابقه دار را دستگیر کرده بودند به بازرسی دقیق در مخفیگاه دزدان پرداختند و علاوه بر ۳۰۰ گرم طلا و ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، سوئیچ یک خودرو را نیز کشف کردند که بررسی‌ها نشان داد دو متهم تبعه افغانستان به یک منزل در کوی گلشهر دستبرد زده اند و طلا‌ها را از داخل گاو صندوق به سرقت برده اند. آن‌ها سپس سوئیچ یدکی مال باخته را هم برداشته و با آن خودروی او را نیز از پارکینگ منزل سرقت کرده اند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز و مشخص شد که آن‌ها سرکردگان یک باند حرفه‌ای و سابقه دار هستند که هنگام ارتکاب جرم تلاش می‌کنند هیچ گونه آثاری از خود بر جا نگذارند!

در حالی که خودروی مال باخته در یکی از خیابان‌های اطراف مخفیگاه دزدان کشف شد، بررسی‌های پلیسی نیز به شیوه دیگری ادامه یافت چرا که تعداد زیاد پلاک‌های سرقتی حکایت از آن داشت که اعضای این باند سرقت‌های متعددی را انجام داده اند. با آن که دو جوان ۳۶ و ۳۹ ساله تلاش می‌کردند تا پرونده را به بیراهه بکشانند و اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار ندهند، اما تجربه کارآگاهان آنان را به مخمصه تناقض گویی انداخت و بدین ترتیب محل اختفای اموال سرقتی در شهد جدید گلبهار لو رفت. طولی نکشید که با هماهنگی‌های قضایی، انبار لوازم سرقتی مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۵ گوشی تلفن، ۴۹ دستگاه ضبط و پخش، ۷۳ عینک دودی، مقادیری لباس نو، جعبه‌های لوازم مکانیکی، سنگ فرز و ... کشف شد.

همچنین با دستگیری یک زن ۴۰ ساله در این عملیات، برخی دیگر از اعضای باند اتباع خارجی لو رفتند و تحقیقات برای ردزنی آن‌ها ادامه یافت. دامنه گسترده این عملیات ضربتی حاکی از آن بود که اعضای این باند نه تنها به مغازه‌ها و منازل با تخریب قفل، دستبرد می‌زدند و اموال را برای نگهداری به زن ۴۰ ساله عضو باند می‌سپردند بلکه آن‌ها از داخل تعداد زیادی خودرو نیز در مشهد سرقت کرده اند که بررسی‌های دقیق در این باره همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است: ارزش اموال مکشوفه از دزدان تبعه خارجی تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است و تعداد زیادی از مال باختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند، اما هنوز هم شناسایی دیگر افراد در دستور پلیس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها