مینیون جد انسان نیست


چندی پیش نظریه ای در بین انسان شناسان مطرح شده بود که بر اساس آن یک موجود میکروسکوپی عجیب به عنوان سرمنشا نوع انسان معرفی شده بود. مطالعات جدید نشان می دهد این موجود عجیب و غریب مینیون مانند بدون مقعد، اولین اجداد...

مینیون جد انسان نیست

چندی پیش نظریه ای در بین انسان شناسان مطرح شده بود که بر اساس آن یک موجود میکروسکوپی عجیب به عنوان سرمنشا نوع انسان معرفی شده بود. مطالعات جدید نشان می دهد این موجود عجیب و غریب مینیون مانند بدون مقعد، اولین اجداد شناخته شده ما نیست.

به گزارش سیناپرس، مطالعه جدید مبتنی بر تصویربرداری رایانه ای نشان می دهد که موجودات میکروسکوپی مینیون شکل که فاقد مقعد هستند، جد انسان نبوده و در واقع به گروهی از حیوانات تعلق دارند که شامل حشرات، خرچنگ ها و کرم های گرد هستند.

یک تیم بین المللی از محققان دریافته اند که ساکوریتوس (Saccorhytus)، یا همان موجود میکروسکوپی به شکل یک کیسه کوچک و سیخ دار با دهانی بزرگ و بدون مقعد، به شاخه تکاملی انسان ارتباطی ندارد.

به گزارش سیناپرس،مطالعات قبلی سوراخ ‌هایی را که اطراف دهان ساکوریتوس را احاطه کرده‌ اند، به‌عنوان منافذ آبشش تفسیر کرده بودند و به این نتیجه رسیدند که این موجود، یک دوتروستوم است - گروهی بدوی از حیوانات که اجداد انسان‌های باستانی از آن منشعب شده اند.

با این حال، یک تجزیه و تحلیل جدید از فسیل های ۵۰۰ میلیون ساله، که شامل مطالعه تصاویر پازل مانند و بررسی ۱۰۰ تصویر اشعه ایکس در کنار هم بود، کشف کرد که این سوراخ ها در واقع توسط خارهایی ایجاد شده اند که در طول زمان در ساختار فسیل های فوق شکسته شده اند.

امیلی کارلایل یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشکده علوم زمین دانشگاه بریستول در رابطه با موضوع فوق گفت: تفسیر فسیل ‌ها می ‌تواند بسیار دشوار باشد و ساکوریتوس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما مجبور شدیم از یک سینکروترون یا نوعی شتاب دهنده ذرات، به عنوان مبنایی برای تجزیه و تحلیل فسیل ها استفاده کنیم.

به گزارش سیناپرس، سینکروترون اشعه ایکس بسیار شدیدی را ارائه می دهد که می تواند برای گرفتن تصاویر دقیق از فسیل ها استفاده شود. ما صدها عکس از اشعه ایکس را در زوایای متفاوت گرفته و از یک ابر رایانه برای ایجاد یک مدل دیجیتالی سه بعدی از فسیل ها استفاده کردیم که ویژگی های کوچک ساختارهای داخلی و خارجی آن را آشکار می کند.

محققان سپس ویژگی‌های تشریحی ساکوریتوس را با موجودات روی شاخه‌های تکاملی دیگر درخت زندگی مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که این موجود به احتمال زیاد یک ecdysoszoan است که سرشاخه گروهی از خزنده‌ها و بندپایان و نماتدها است.

پروفسور فیلیپ دونوگهو از دانشکده علوم زمین دانشگاه بریستول نیز در این رابطه گفت: ما گروه‌ های جایگزین زیادی را در نظر گرفتیم که ممکن است ساکوریتوس با آنها مرتبط باشد، از جمله مرجان‌ ها، شقایق ‌ها و عروس‌ های دریایی که دهان دارند اما مقعد ندارند.

به گزارش سیناپرس،برای حل این مشکل، تجزیه و تحلیل محاسباتی ما آناتومی Saccorhytus را با سایر گروه‌های زنده حیوانات مقایسه کرده و به یک رابطه با بندپایان و خویشاوندان آن ها، گروهی که حشرات، خرچنگ‌ها و کرم‌های گرد به آن تعلق دارند، پی برد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول