اجرای پروژه تثبیت ماسه‌های روان در جنوب عراق‌


اجرای پروژه تثبیت ماسه‌های روان در جنوب عراق‌

عراق از آغاز پروژه تثبیت ماسه‌های روان در یکی از اصلی‌ترین مراکز شکل‌گیری تپه‌های ماسه‌ای به منظور کاستن از طوفان گرد و خاک در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)، سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان‌زایی وزارت کشاورزی عراق از آغاز پروژه تثبیت تپه‌های ماسه‌ای برای مقابله با طوفان‌های گرد و غبار و اثرات آن خبر داد.

«راویه مزعل» مدیر کل این سازمان در گفت‌وگو با خبرگزاری عراق گفت: بر اساس توصیه نخست وزیر، کمیته فنی که توسط سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان‌زایی عراق تشکیل شده، اجرای پروژه تثبیت تپه‌های شنی و ایجاد کمربند سبز در منطقه الکطعیه در مرزهای اداری بین استان‌های ذی قار و المثنی را آغاز کرده است.

وی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از رانش تپه‌های ماسه‌ای به سمت روستاها، پروژه‌های استراتژیک و زمین‌های کشاورزی در منطقه‌ای انجام می‌شود که بیشترین تأثیر را بر تغییرات اقلیمی در منطقه داشته است.

اجرای پروژه تثبیت ماسه‌های روان در جنوب عراق‌

مزال گفت: این پروژه به دنبال معرفی روش‌های جدید و فناوری مدرن برای مقابله با بیابان‌زایی است و از نظر روش‌های نوآورانه و انتقال فناوری‌های نوین در تثبیت تپه‌ها پیشرفتی بی نظیر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین برای مردم محلی از طریق کمپین‌های آموزشی فرهنگ‌سازی می‌شود تا واقعیت زیست محیطی منطقه ارتقا یافته و محیط زراعی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار فراهم شود.

عراق در ماه‌های اخیر درگیر چندین موج طوفان گرد و خاک شده که در برخی موارد منجر به تعطیلی فرودگاه‌ها، تصادفات شدید رانندگی و حوادث مرگبار یا زیان آور دیگر و بالغ بر ۵ هزار مورد تنگی نفس و اختلالات شدید تنفسی شده است.این طوفان بر بسیاری از مناطق ایران بخصوص مرزها نیز تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی بود