کشف بقایای یک فواره 2000 ساله


کشف بقایای یک فواره 2000 ساله

باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به بقایای یک فواره رومی دست یافتند.

باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به بقایای یک فواره رومی دست یافتند.

به گزارش سرویس اخبار میراث فرهنگی «دنیای سفر»، به نقل از دیلی صباح، گروهی از باستان شناسان که در شهر باستانی «اسوس» واقع در ترکیه مشغول فعالیت بودند، بقایای فواره رومی را کشف کرده اند که قدمت آن به ۲۲۰۰ سال پیش بازمی گردد.

شهر باستانی «اسوس» که در شمال غربی ترکیه واقع شده از سال ۱۹۸۱ میلادی محل کاوش باستان شناسان بوده است. در طول سال های مختلف، با کاوش گروه های مختلف باستان شناسان، آثار تاریخی متعدد و بناهای تاریخی از جمله یک تماشاخانه، یک گورستان و دیوارهای دژ در این مکان کشف شده است.

با این حال، کاوش گران پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از نخستین کاوش در «اسوس»، برای نخستین بار موفق شده اند بقایای یک فواره را کشف کنند.

به گفته سرپرست گروه باستان شناسی که این فواره را کشف کرده اند، این فواره دوران امپراتوری بیزانسی به شدت آسیب دیده است. اما پس از به اتمام رسیدن تمام مراحل کاوش این فواره، تکه های باقی مانده آن کنار یکدیگر قرار داده می شوند تا نمای کلی از مشخص شود.

«اسوس» بیش تر به عنوان شهر باستانی شهرت دارد که «ارسطو» مکتب خود را در آن تاسیس کرد.

آسوس، یک شهر کوچک و به لحاظ تاریخی غنی در منطقه آیواجیک، استان چاناق قلعه در ترکیه امروزی است. ارسطو پس از ترک آکادمی افلاطون در آتن به این شهر رفت. وی در آکادمی اسوس به عنوان رئیس گروهی از فلاسفه و دانشمندان به جانورشناسی و زیست شناسی پرداخت و هنگامی که هخامنشیان به آسوس حمله کردند از آنجا گریخت و به مقدونیه باستان رفت. جایی که در آن به تدریس اسکندر پسر فیلیپ مشغول شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟