موزه نقشه تهران میزبان روایت تاریخی محله ارگ شد


موزه نقشه تهران میزبان روایت تاریخی محله ارگ شد

نشست تخصصی محله های تهران در عصر قجر با حضور علاقه مندان و سخنرانی داریوش شهبازی تاریخ پژوه و مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به همت موزه ی نقشه برپا شد.

نشست تخصصی محله های تهران در عصر قجر با حضور علاقه مندان و سخنرانی داریوش شهبازی تاریخ پژوه و مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به همت موزه ی نقشه برپا شد.

به گزارش سرویس اخبار میراث فرهنگی «دنیای سفر»، به نقل از خبرگزاری مهر، داریوش شهبازی در نشست تخصصی محله های تهران در عصر قجر با تاکید بر اهمیت شناخت تاریخ و تأثیر آن بر میزان علاقه مندی به فرهنگ و جامعه یک شهر، گفت: در کشورهای توسعه یافته به طور دائم تلاش می شود تا به میزان دانش یک جامعه به ویژه در حوزه تاریخ افزوده شود؛ چرا که هرچه میزان آگاهی از گذشته یک سرزمین و فرهنگ آن، بیشتر باشد علاقه مندی به آن افزایش پیدا می کند از این رو برگزاری نشست های شناخت شهر تهران را باید گامی ارزشمند دانست.

این تاریخ پژوه در ادامه با معرفی تاریخ محله ارگ به معرفی یکی از مهم ترین محله های تهران پرداخت و تصاویری از نقشه های آن زمان را نشان داد.

در ادامه این نشست مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با ابراز خرسندی از برپایی نشست های تخصصی تهران شناسی در مکان های مرتبط همچون موزه نقشه تهران گفت: در این دوره از مدیریت ستاد گردشگری شهر تهران تلاش کردیم تا پژوهش محور باشیم و داده های این شهر تاریخی و جذاب را گردآوری کنیم که نتیجه ی آن در سایت https://visit.tehran.ir/ قابل رؤیت است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ مکان گردشگری شهر تهران در سایت https://visit.tehran.ir/ به طور کامل معرفی شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با اشاره به وجود نزدیک به ۲۰۰ موزه در شهر تهران اظهار کرد: اگر تهران را شهر موزه ها بنامیم، اغراق نکرده ایم و همین نشانه کافی است تا بدانیم این شهر تا چه اندازه ظرفیت ناشناخته در حوزه گردشگری دارد که باید برای شناخت آن، زمان صرف کرد.

وی برگزاری نشست تخصصی محله های تهران در عصر قجر در موزه نقشه تهران را ابتکار خوبی دانست که مخاطبان را بیشتر با فضای این موزه آشنا کرده و ابراز امیدواری کرد این جلسات آموزشی ادامه پیدا کند.

در پایان این برنامه علاقه مندان حاضر در این نشست، خواستار برگزاری مستمر این جلسات آموزشی در موزه نقشه تهران شدند.

موزه نقشه تهران به عنوان بخشی از مرکز آمار و رصد شهری، در زیر مجموعه ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می کند. این موزه مجموعه ای بی نظیر از نقشه های قدیمی و اصیل شهر تهران و همچنین مستندات قدیمی و کتب مرتبط را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس