92 درصد برق واحد‌های صنعتی کشور بدون محدودیت تامین شد


92 درصد برق واحد‌های صنعتی کشور بدون محدودیت تامین شد

رجبی مشهدی گفت: ۹۲ درصد واحد‌های صنعتی کشور محدودیتی از لحاظ مصرف برق نداشته و از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی در کشور ۵۸۰ هزار واحد مشمول هیچ محدودیتی برای تامین برق نشدند.

آقای مصطفی رجبی مشهدی گفت: از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی کشور ۵۸۰ هزار واحد مشمول هیچ محدودیت و مدیریت مصرف برق قرار نگرفتند و حدود ۹۲ درصد که عمدتا واحد‌های صنعتی کوچک بودند توانستند به اشتغال پایدار خود ادامه دهند و محدودیتی از لحاظ مصرف برق نداشته و تنها ۸ درصد از واحد‌های صنعتی در برنامه مدیریت مصرف بودند.

در سال گذشته به‌دلیل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی، دو روز به صورت برنامه‌ریزی شده ناچار به قطع برق بودیم که امسال تنها ۱۲ ساعت در هفته محدودیت در مصرف داشتند که می‌توانستند با استفاده از شیفت شب یا فعالیت در روز جمعه آن را هم جبران کنند.

به گفته سخنگوی صنعت برق ، برای ۴۴۰ واحد انرژی‌بر بزرگ در کشور عمدتا در بخش فولاد، سیمان، آلومینیوم و مس به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا این واحد‌ها تعمیرات و یا تعطیلات خود را در طول سال به تابستان موکول کنند.

او گفت: در همین بخش ما ۱۱.۴۴ درصد رشد برق مصرفی داشتیم که میزان رشد مصرف برق در بخش پتروشیمی ۳۰ درصد، آلومینیوم کشور ۱۸ درصد، بخش فولاد کشور ۱۰ درصد و سیمان ۵۰۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف برق داشتند.

رجبی مشهدی گفت: از تابستان ۱۴۰۰ تاکنون، ۴٢٠٠ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید با ارتقای نیروگاه‌های موجود به تامین برق کشور اضافه شده و طی یک‌ماه آینده نیز ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر در مدار تولید قرار می‌گیرد که عمدتا ساخت شرکت مپنا است. همین موضوع و صرفه‌جویی خوب مردم باعث شده تا خاموشی و قطعی برق در بخش خانگی نداشته باشیم و برق‌رسانی به صنایع کشور را نیز انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفیقِ نیمه راه