گفتگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صدر اعظم آلمان درباره برجام


گفتگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صدر اعظم آلمان درباره برجام

یائیر لاپید در گفتگو با اولاف شولتس در اظهاراتی مداخله‌جویانه بر مخالفت تل آویو با دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش جروزالم پست، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

لاپید در این تماس تلفنی در ادامه ادعا‌های خود درباره مذاکرات وین بر مخالفت رژیم صهیونیستی با دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و ارسال پیام روشن از سوی اروپا مبنی بر اینکه هیچ امتیاز دیگری در قبال ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت، تاکید کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه مدعی شد که اروپا باید با وقت کشی ایران در مذاکرات مخالفت کند.

طرفین در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت تقویت روابط بین تل آویو و برلین و افزایش همکاری‌ها بین دو طرف در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

در این تماس تلفنی اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان همچنین اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هولوکاست را رد کرد.

این در حالی است که پیش از این، محمود عباس در کنفرانسی خبری به همراهی «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان گفته بود: «اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است.» او از این جنایات رژیم صهیونیستی با عنوان هولوکاست یاد کرده بود.

با توجه به اعلام اخیر دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص ارائه آخرین جمع بندی خود به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و از طرفی اعلام اتحادیه اروپا به بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد هسته‌ای اروپا و همچنین رایزنی مقامات اروپا و آمریکا در این زمینه، رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال کارشکنی و ایجاد خلل در به ثمر نشستن این مذاکرات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است