توضیح معاون وزیر بهداشت درباره نحوه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری


توضیح معاون وزیر بهداشت درباره نحوه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری

معاون آموزشی وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مورد تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری تصریح کرد: بعد از اعلام لیست پذیرفته شدگان مرحله اول، وزارت بهداشت تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید را در مرحله تکمیل ظرفیت و بر اساس نتیجه آزمون...

توضیح معاون وزیر بهداشت درباره نحوه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در آئین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی وسی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی کشور تاکید کرد: ادغام اموزش در نظام سلامت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ابلاغی سلامت می باشد و کیفیت آموزش پزشکی کشور مرهون فعالیت و تلاشهای علمی اساتید و اعضای هیات علمی در این حوزه در دانشگاههاست.

دکتر باقری فرد با اشاره به برگزاری سالیانه آزمون بورد، بیان کرد: از ظرفیت اعضای بورد برای برگزاری آزمونها استفاده می شود و در طی ده روز از تاریخ ۲۶ مردادماه؛ سؤالات آزمون طرح، بررسی و نهایی می شود و بعد این مدت آزمون به صورت متمرکز و تحت نظارت وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: گروه‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص کمیت و کیفیت رشته های پزشکی هستند که باید از این ظرفیت بهینه در تمامی زمینه های حوزه پزشکی و نظام سلامت بهره مند شد.

به گزارش وبدا، دکتر باقری فرد در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: یکی از مطالبات اصلی وزیر بهداشت در این دوره، بحث ارتقاء کمی و کیفی آموزش است و اولین ماموریت ما در معاونت آموزشی هم احیاء، تجمیع و تقویت بوردهای تخصصی بوده و هست.

وی افزود: نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از افراد برجسته و نخبه در گروه های مختلف بورد حضور دارند که باید از نظرات سازنده اعضای بورد در تمام سیاست های حوزه پزشکی و سلامت استفاده شود و با مشارکت جمعی بتوانیم سطح کیفی آموزش و بهداشت و درمان را ارتقاء دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ایجاد اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خاطر نشان کرد: این دانشگاه، سیاستگذار آموزش های هوشمند برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که با استفاده از تکنولوژی های نوین در آموزش پزشکی و در راستای گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان