در آستانه عرضه آیفون جدید، آیفون 13 در آمریکا می‌تازد


در آستانه عرضه آیفون جدید، آیفون 13 در آمریکا می‌تازد

درحالی‌که کمتر از یک ماه به عرضه‌ی آیفون 14 باقی مانده است، آمارهای جدید نشان می‌دهد که آیفون 13 همچنان پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند در آمریکا است.

آمار منتهی به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ شرکت Strategy Analytics نشان می‌دهد که در فاصله‌ی یک ماه مانده تا عرضه‌ی سری آیفون 14، مدل‌های مختلف آیفون 13 همچنان در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا فرمانروایی می‌کنند.

اگرچه تأثیر احتمالی گوشی‌های تاشو ۲۰۲۲ سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4، بر لرزه‌انداختن بر پایه‌های امپراتوری اپل در بازار این کشور بسیار زیاد است، تا زمان انتشار آمار سه‌ماهه‌‌ی سوم در پاییز امسال باید صبر کنیم.

ده گوشی محبوب در آمریکا کدام‌اند؟

درحالی‌که آیفون 13 همچنان محبوب‌ترین گوشی‌ هوشمند آمریکا است، آیفون 13 پرو مکس و 13 پرو جایگاه‌های بعدی را کسب کرده‌اند و با کنارزدن سایر برندها، اپل را در زادگاهش پرچم‌دار کرده‌اند. بااین‌حال، گوشی S22 اولترا سامسونگ در میان دستگاه‌های اندرویدی همچون برادرخوانده ارزان‌ترش، گلکسی S22، توانسته است خودی نشان دهد.

ناگفته نماند اپل با یک آیفون دیگر، یعنی مدل ارزان‌تر SE 2022، مانع از ادامه‌ی موفقیت سامسونگ شده است تا سه مدل پرفروش در میان شش گوشی پرفروش آمریکا را ازآنِ خود کند. سه گوشی‌ بعدی این رده‌بندی بازهم متعلق به سامسونگ است: گلکسی A13 5G و گلکسی A03 و گلکسی S21 FE.

شگفتی این آمار به موتورولا مربوط می‌شود که توانسته است جایگاه دهم پرفروش‌ترین گوشی آمریکا در سه‌ماهه‌ی دوم سال را با Moto G Pure به‌دست آورد؛ موفقیتی که پس از خروج ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند ممکن شده است.

در آستانه عرضه آیفون جدید، آیفون 13 در آمریکا می‌تازد

به‌طور‌کلی، به‌نظر می‌رسد بازار گوشی هوشمند آمریکا دچار دوقطبی اپل‌سامسونگ شده و برند آمریکایی توانسته است با ربودن دل هم‌وطنانش، جایگاه برتر را ازآنِ خود کند و نیمی از سهم بازار را در دست بگیرد. درحالی‌که آیفون 13 همچنان می‌تازد، باید منتظر ورود آیفون 14 و تأثیر برق‌آسای آن بر بازار گوشی‌های هوشمند این کشور بود.

علاوه‌براین، اپل برای تقویت سهمش از بازار امسال مدل آیفون 14 مکس را نیز روانه‌ی بازار می‌کند تا دست طرفداران مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر، مثل آیفون 13 مینی، را خالی نگذاشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا