معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670


معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

MSI ویژگی‌های جالبی را برای مادربردهای جدید سری X670 در نظر گرفته و قصد دارد آمادگی کامل خود برای میزبانی پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 7000 شرکت AMD را به رخ بکشد. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جزئیات و ویژگی‌های چشمگیر مادربردهای جدید...

MSI ویژگی‌های جالبی را برای مادربردهای جدید سری X670 در نظر گرفته و قصد دارد آمادگی کامل خود برای میزبانی پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 7000 شرکت AMD را به رخ بکشد. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جزئیات و ویژگی‌های چشمگیر مادربردهای جدید MSI را مرور کنیم.

ویژگی‌های دفع حرارت

نسل جدید سخت‌افزارهای رایانه‌ای به دلیل عملکرد بالا نیازمند مصرف انرژی بیشتری هستند، به همین دلیل حرارت تولید شده در این سخت‌افزارهای قدرتمند نیز نسبت به قبل افزایش یافته و شرکت‌های تولید‌کننده سخت‌افزار هم به دنبال راه‌حل‌های این مشکل هستند. در همین رابطه نسل جدید مادربردهای MSI به ویژگی‌های دفع حرارت مختلف مجهز شده‌اند تا علاوه بر کاهش دمای سیستم، به عملکرد پایدار و افزایش طول عمر قطعات کامپیوتر نیز کمک کنند.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

طراحی لوله‌های انتقال حرارت

مادربردهای MSI X670 دارای لوله‌های ناقل گرما با تماس مستقیم هستند که از داخل هیت سینک‌های VRM عبور کرده و برای افزایش سطح هیت‌سینک‌ها و دفع بهتر گرمای تولید شده توسط خازن‌ها، دو هیت‌سینک ترانزیستورهای ماسفت را به یکدیگر متصل می‌کند. این ویژگی نه تنها دمای کلی سطح مادربرد را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند به ارتقای عملکرد سیستم و افزایش طول عمر آن کمک کند.

پوشش دوطرفه حافظه‌های M.2

اسلات‌های M.2 تمام مادربردهای MSI X670 از حافظه‌های پرسرعت نسل چهار و نسل پنج PCIe پشتیبانی می‌کنند. این نوع حافظه‌ها علاوه بر سرعت نوشتن و خواندن خیره‌کننده، گرمای زیادی تولید کرده و نیازمند سیستم دفع گرمای مناسب هستند. طراحی دوطرفه صفحات محافظ Frozr مادربردهای جدید MSI به دفع بهتر گرما در زمان فعالیت حافظه‌های M.2 کمک می‌کند.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

به لطف هیت‌سینک‌های اختصاصی M.2 و پوشش حرارتی دوطرفه، مادربردهای MSI X670 می‌توانند عملکرد مناسب حافظه SSD کاربران را حتی در فشار کاری بالا نیز حفظ کنند.

سیستم مدیریت مصرف فوق‌العاده

MSI برای رام کردن پردازنده‌های سری Ryzen 7000، سیستم تغذیه تمام مادربردهای جدید خود را ارتقا داده است. سیستم مدیریت توان مادربردهای سری X670 قابلیت ارائه شدت جریان ۱۰۵ آمپر با برخورداری از 24+2+1 فاز را داشته و به دو کانکتور تغذیه مجهز شده است.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

این دو کانکتور در کنار یکدیگر می‌توانند جریان الکتریکی بدون وقفه را در اختیار پردازنده‌های قدرتمند و پرمصرف AMD قرار داده و پتانسیل واقعی آن‌ها را آزاد کنند.

پشتیبانی از DDR5

از آنجایی که قرار است حافظه‌های DDR5 در آینده‌ای نه چندان دور به محصولات رایج در بازار تبدیل شوند، شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند تا مادربردهای جدید خود را با پشتیبانی از این فناوری نوین تولید کنند.

در همین راستا تمام مادربردهای MSI X670 قادر به پشتیبانی از حافظه‌های پرسرعت DDR5 هستند تا به کاربران کمک کنند از جدید‌ترین و سریع‌ترین رم‌های موجود در بازار لذت ببرند.

پشتیبانی از PCIe 5.0

با پیشرفت فناوری‌ امکان انتقال سریع‌تر داده‌ها فراهم شده و دیگر نیاز نیست تا کاربران برای انتقال حجم بالایی از اطلاعات ده‌ها دقیقه منتظر بمانند. یکی از فناوری‌های جدید انتقال داده که به ترند این روزهای دنیای سختافزار تبدیل شده، فناوری PCIe 5.0 است که در محصولات جدید MSI نیز جای خود را به خوبی باز کرده است.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

از مزایای فناوری PCIe 5.0 می‌توان به تأمین توان الکتریکی مورد نیاز کارت گرافیک‌های نسل جدید اشاره کرد. از آنجا که کانکتورهای ۸ پین تنها می‌توانند ۱۵۰ وات انرژی تأمین کنند، برخی از کارت‌های گرافیک‌ نسل جدید به دو یا حتی سه کانکتور تغذیه نیاز دارند؛ با این حال کانکتور PCIe 5 جدید که ۱۶ پین است، می‌تواند حداکثر تا ۶۰۰ وات توان مورد نیاز برای فعالیت کارت گرافیک‌های غول پیکر امروزی را تأمین کند.

بر همین اساس تمام مادربردهای سری X670 شرکت MSI به فناوری PCIe 5.0 مجهز شده‌اند. در مادربردهای سری MEG و MPG این شرکت نه تنها اسلات نصب کارت گرافیک، بلکه اسلات‌های M.2 هم دارای پوشش PCIe 5.0 هستند، ویژگی منحصر به فردی که در محصولات دیگر یافت نمی‌شود.

طراحی خاص برای راحتی کاربران

یکی از مشکلات بستن سیستم جدید پیچیدگی‌های مربوط به نصب هر سخت‌افزار و نیاز به ابزارهای گوناگون برای انجام این کار است. MSI مانند قبل راحتی کاربر را در اولویت قرار داده و مادربردهای سری X670 را به گونه‌ای طراحی کرده که در هنگام اسمل سیستم گیمینگ خود نیاز به ابزار خاصی نداشته باشید.

محافظ M.2 بدون پیچ

طراحی انحصاری صفحات حفاظت از حافظه‌های M.2 در محصولات MSI به گونه‌ای است که کاربر بدون نیاز به ابزار خاصی می‌تواند هیت‌سینک‌ها را نصب کرده و یا از مادربرد جدا کند. این نوع طراحی برای کسانی که نسبت به فرایند راه‌اندازی یک سیستم جدید آشنایی زیادی ندارند، تجربه ساده‌تری را ارائه می‌کند، درحالیکه دوستداران دنیای فناوری هم می‌توانند از سادگی کار با سیستم‌های مدرن لذت ببرند.

سطح مغناطیسی

MSI با معرفی طرح صفحات محافظ مغناطیسی برای حافظه‌های M.2 توانست در بخش طراحی کاربر پسند را یک قدم به جلو حرکت کند. این طراحی هیت‌سینک کاملاً جدید علاوه بر دفع گرما به کاربر اجازه می‌دهد تا صفحات انتقال حرارت به راحتی هرچه تمام‌تر نصب کنند.

نکته جالب اینجاست که این هیت‌سینک‌ها قابلیت نورپردازی RGB به صورت بی‌سیم را داشته و می‌توانند افکت‌های نوری مختلفی داشته باشند.

نصب راحت حافظه M.2

اگر با چرخاندن پیچ‌ها و نصب حافظه‌های M.2 در فضای کوچک رایانه‌ها مشکل دارید، MSI برای این مشکل هم یک راه‌حل ابتکاری ارائه کرده است. مادربردهای جدید MSI به شما اجازه می‌دهند تنها با چرخاندن یک گیره کوچک، حافظه پرسرعت خود را به راحتی نصب کنید.

ابزار نصب درایورها

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات MSI، امکان نصب درایورهای مورد نیاز به ساده‌ترین شکل ممکن است. این بخش ممکن است برای کاربران تازه‌کار کمی گیج‌کننده و سخت باشد، با این حال در صورت داشتن یکی از مادربردهای جدید MSI تنها کافیست سیستم خود را به اینترنت وصل کرده و شاهد رفع این مشکل باشید.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

نرم‌افزار نصب درایور MSI (MSI Driver Utility Installer) به طور خودکار می‌تواند مناسب‌ترین درایورها را برای سیستم شما شناسایی و معرفی کند. در مرحله بعد کاربر می‌تواند تنها با چند کلیک، آن‌ها را دانلود و نصب کند.

اتصالات و درگاه‌های پرسرعت

با افزایش تعداد دستگاه‌های دیجیتال در زندگی روزمره نیاز به درگاه‌های ارتباطی بیشتر در رایانه‌های شخصی، تعداد درگاه‌های ورودی مادربردهای نسل جدید نیز افزایش یافته تا نیاز مصرف‌کننده در این زمینه رفع شود. این بخش در مادربردهای X670 توسط MSI به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

ظرفیت ذخیره‌سازی فوق‌العاده

حافظه‌های M.2 به دلیل سرعت بسیار بالا و راحتی نصب در میان کاربران بسیار محبوب هستند، در نتیجه مادربردهای جدید MSI X670 به حداکثر دو شکاف M.2 با فناوری PCIe 5.0 و سه اسلات نصب حافظه M.2 با فناوری PCIe 4.0 مجهز شده‌اند.

بنابراین در رابطه با تعداد جایگاه نصب حافظه‌های بسیار سریع M.2 در مادربردهای MSI هیچ جای نگرانی نیست و محدودیت نصب حافظه پرسرعت برای کاربران وجود نخواهد داشت.

انبوه درگاه‌های ورودی-خروجی متنوع در پنل پشتی

پردازنده‌های سری Ryzen 7000 نسبت به نسل‌های پیشین از تعداد خطوط ارتباطی بیشتری برخوردار بوده و قابلیت توسعه‌پذیری بیشتری دارند. برهمین اساس MSI در مادربردهای X670 سه اسلات PCIe 5.0 x16 و یک اسلات M.2 PCIe 5.0 x4 برای دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای نسل جدید در نظر گرفته است.

در زمینه پورت‌های USB هم این مادربوردها در بخش جلویی به USB Type-C و Lightning USB 20G مجهز هستند تا کاربران نگران متصل کردن تبلت‌ها و گوشی‌های جدید به سیستم خود نباشند.

پشتیبانی از Wi-Fi 6E و SUPER LAN

در مادربردهای سری X670 جدیدترین فناوری‌های ارتباطی و شبکه روز دینا مورد استفاده قرار گرفته‌ است. این محصولات جدید MSI برای دستیابی به بالاترین سرعت انتقال داده‌ها، دارای آخرین فناوری وای‌فای یا Wi-Fi 6E و همچنین SUPER 10G LAN هستند.

فناوری SUPER 10G LAN اگرچه با Gigabit Ethernet قدیمی شباهت‌هایی دارد، اما رویکرد افزایش کارآمدی و کاهش هزینه در زمان انتقال داده‌ها بر روی شبکه‌های مختلف را دنبال کرده و می‌تواند از پروتکل انتقال دو طرفه به صورت کامل استفاده کند.

راحتی کاربر

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، محصولات جدید MSI با تمرکز ویژه بر روی ارائه کاربری راحت و ارائه تجربه به یاد ماندنی طراحی شده‌اند.

کانکتور PD ۶۰ وات

برای افرادی که هم‌زمان از چندین دستگاه الکترونیکی استفاده می‌کنند، این ویژگی مادربردهای MSI بسیار کاربردی خواهد بود. درگاه USB مادربردهای X670 می‌توانند تا ۶۰ وات با شدت جریان ۳ آمپر (۲۰ ولت) ارائه کنند. این ویژگی با شارژ کردن سریع دستگاه‌های الکترونیکی متصل به رایانه شخصی از جمله لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

نرم‌افزار AIDA64 Extreme

AIDA64 یکی از ابزارهای قدرتمند بررسی عملکرد سیستم‌عامل، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در کامپیوترهای خانگی است. AIDA64 با دادن اطلاعات کافی بعد از بررسی قطعات نصب شده بر روی سیستم شما، می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات سیستم باشد.

معرفی ویژگی های برتر مادربردهای MSI X670

تمام مادربردهای سری MSI X670 همراه با ۶۰ روز استفاده رایگان از نرم‌افزار بسیار مفید AIDA64 Extreme نسخه ویژه محصولات MSI عرضه می‌شوند. با استفاده از این نرم‌افزار نه تنها می‌توان اطلاعات دقیق از اجزای داخل سیستم تهیه کرد، بلکه می‌توانید این اطلاعات را در قالب فایل‌های مختلف از جمله CSV و HTML ذخیره کنید.

در نهایت باید عنوان کرد که مادربردهای جدید MSI مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌ها و ویژگی‌های برتر هستند که با تمرکز بر روی راحتی کاربر و ارائه امکانات بروز طراحی و عرضه شده‌اند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک