توجه ویژه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران


توجه ویژه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران

ایسنا نوشت: مرکزی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران توجه ویژه دارد.

فرشاد مهدی پور ۲۷ مردادماه در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در استان مرکزی با اشاره به اینکه بدون تردید توجه به حوزه رسانه جزو اولویت های دولت به شمار می رود، اظهار کرد: زمانی که صحبت از جهاد تبیین و جنگ نرم به میان می آید، مسلما بدون حضور خبرنگاران، کار رسانه ای پیش نمی رود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی زادگاه بزرگترین جهادگر جهان است و انقلاب امام راحل دقیقا یک انقلاب رسانه ای بود.

مهدی پور گفت: تلاش ۱۰ ماهه اخیر معاونت مطبوعاتی توجه به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران است و تلاش شد که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای آنها را تضمین کنیم و از این حیث تمام اقدامات به این امر معطوف شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار نفر از اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر در طول ۱۰ ماه اخیر در صندوق اعتباری هنر ثبت نام داشته اند، گفت: بیمه این صندوق، بیمه سخت و زیان آور نیست، بلکه این بیمه باید توسط رسانه ها انجام گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار عکاسان خبری و اصحاب رسانه قرار دهیم، البته کپی رایت عکاسی در کشور به درستی تبیین نشده است و عکاسان از این حیث رنج می برند.

وی در خصوص فعالیت خانه مطبوعات استان مرکزی گفت: این خانه مشکل اساسنامه ای دارد و بنا شده است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تدبیر کند و در این رابطه کار کارشناسی انجام گیرد تا مسئله این خانه در استان رفع شود.

مهدی پور با تاکید بر اینکه چیزی به عنوان یارانه کاغذ وجود ندارد، افزود: در سال ۹۷ به دلیل بحران ارزی در کشور، وزارت ارشاد وارد عرصه واردات کاغذ شد و از محل ارز ترجیحی واردات انجام گرفت، اما مجددا کار متوقف شد و در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ کار پیش نرفت، از ابتدای دولت سیزدهم رییس جمهوری شخصا موضوع را پیگیری کرد و ابلاغ های مختلف انجام شد و در نهایت مسائل حقوقی و ساختاری رفع شد و امیدواریم که کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به جهت کمک به نشریات براساس خوداظهاری رسانه ها اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه از برگزاری دوره های آموزشی حمایت می کند و جشنواره های محلی استانی و ملی برگزاری خواهد شد. اینترنت اهدایی برای بخشی از خبرنگاران امروز فعال شد و برای باقی خبرنگاران نیز متعاقبا انجام می شود، گفت: در سال های گذشته بی ضابطه‌گی در اختصاص اینترنت به خبرنگاران وجود داشت و اگر خبرنگاران به سامانه جامع رسانه ها ارجاع داده می شوند به دلیل حمایت صرف از خبرنگاران است و این حمایت از طریق معاونت مطبوعاتی انجام می گیرد و امیدواریم با توجه به تمایل دولت بتوانیم به فواصل زمانی مختلف حمایت از حوزه رسانه و خبرنگاران را دنبال کنیم.

۵۷۵۷

کد خبر 1663616

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی